Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve speaker.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dankjewel!;)

Originally posted by SqueeZr View Post
    Voila allemaal potentiele kanditaten als ze voor JOU qua geluid WAUW klinken en binnen je budget van regio 250 / speaker maximum liggen (kon enkel 300 selecteren maar goed denk wel dat je het snapt?)
    Snap het inderdaad wel ;)

Bedoel maar er zijn zoveel speakers en ze klinken allemaal anders. Ik vond persoonlijk bvb. ook de M-Audio M3-6 en M3-8 lekker klinken en heb me hiervan een paar aangeschaft.
    Ook even genoteerd, wel aan de prijzige kant, zullen dan denk ik de 6-inch worden wegen de prijs...
    Welke heb jij nu aangeschaft?, heb jij hier nog gebreken ondervonden? (minder goede bass, te harde bass enz.)

Verder kwam ik de Mackie MR5/6/8mk3 nog tegen, iemand hier ervaring mee?

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Of je een 5, 6 of 8 inch neemt? Tja dit is ook maar weer net wat je er mee wil doen in de toekomst. Geloof je het wel en is het 1x en klaar of wil je het nog verbeteren en uitbreiden.

1x en klaar. Neem misschien zelfs een 8 inch voor net wat voller en wat meer laag.
      In de toekomst wel uitbreiden. Dan zou je gerust voor een 5 of een 6 inch kunnen gaan. Geven net wat minder diep en minder laag weer maar klinken wel een stukkie frisser en meer open in het hoog maar vooral het mid.
      Originally posted by ronennieshow View Post
      Uitbreiden kan inderdaad op verschillende manieren.

Je kan een setje erbij nemen en zo langzaam aan naar surround gaan werken.
      Of je neemt er een sub bij

Vooral dat laatste kan interessant zijn voor je. Dan heb je al snel wat meer vermogen en wat diepere en hardere bassen.
      Als je dit doet heb je dus al minder aan de 8 inch variant aangezien de lage tonen dan door een subje gemaakt worden en de monitor ze niet meer weer hoeft te geven. Dan zou het dus interessanter zijn om een zeg 5 of 6 inch variant te gaan nemen.

Er is ook een 7 en een 8 inch versie voor natuurlijk wat meer geld. Was persoonlijk erg gecharmeerd van deze speakers ook maar ze hebben wel wat minder laag 'al kan dit wel gecompenseerd worden door uit te breiden met een subwoofer op termijn'

Nu ben ik toch nog even verder gaan zoeken op het gebied van subwoofers, en is een RCF Ayra Ten misschien een optie?
      Deze zou ik dan het liefst gebruiken met een 6-inch monitor (misschien een 5-inch omdat er geen 6-inch is?, in het geval van de JBL LSR305)
      En op een isolatiepad (iemand enig idee welke het beste is, en het beste past?)

EDIT: Ik neem aan dat deze ook gewoon goed te gebruiken is met bijv. een KRK RP6 G3 (of een andere studiomonitor?), en niet alleen met een RCF Ayra 5/6/8?
      Last edited by hoimijnnaamis; Monday-16-12-2013, 20:12.

Comment

1 hou nou eens op met blind staren op die inch.
        2 ga gewoon luisteren

Sommige 5 inch geven meer laag dan sommige 8 inch.
        Meestal is het andersom maar echt ga nu eens gewoon luisteren.

We kunnen nu wel weer opnieuw beginnen. Maar ga nu gewoon luisteren.

Telkens weer draait het op het zelfde Uit. Wat nu als ik..... En is er dan een...... En wat doet een..... In de specs van zag ik.....
        Ik zie het al voor me weer alles over en over herhaald.

Dus ook ik doe het nog een keer
        Ga luisteren.

Ik hoop dat je hier onderhand een keer naar luisterd. Want als je net zo goed naar ons advies luisterd als straks naar de speakers kan je net zo goed een doos met een steen erin kopen. Luisteren doe je toch niet.

Comment

Ik geef ronennieshow gelijk hierin, speakers, monitors, hoofdtelefoons, microfoons... zijn persoonlijk en wat ik graag hoor, hoor jij mischien niet graag en op specs voortgaan tja dat is allemaal mooi op papier maar dat is iets wat je zelf moet gaan beluisteren, maak een afspraak en vertel welke monitors je naast elkaar wil horen en geloof me, binnen het uur sta je buiten met de monitor van je dromen, ga je voort op commentaren die je hier en daar hoort dan koop je mischien de flop van je leven.

Comment

Working...
          X