Announcement

Collapse
No announcement yet.

subwoofer bij mijn set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• subwoofer bij mijn set

Hallo Bax-Shop,

Ik heb de volgende speakers thuis:
    behringer eurolive b215

Toch vine ik de bas iets te min en zou ik deze graag willen uitbreiden met 2 subwoofers.
    Omdat ik 5 tot 10 keer per jaar draai op een feestje van max 100 man hoef dit geen top kwaliteit te zijn van honderde euro's.
    Ikzelf zag de volgende sub op bax-shop:
    Skytec SMWA15 actieve subwoofer 15 inch

Past bij mijn speakers? En kan dat allemaal eenvoudig worden aangesloten?

Alvast bedankt!
    Gr,
    Wesley

Past het bij je speakers en kan het aangesloten worden? Ja.

Maar het gaat geen tot weinig aanvulling geven aan je geluid in die prijsklasse. Het is echt een budgetkastje.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een Devine SUB 118A of een dB Technologies SUB 18D, of iets daar tussenin. Pas dan heeft het echt een aanvulling op je geluid in de lage tonen.

Comment

ik ben het volledig eens met rick zijn advies.
      je kan ook een tussen paal aanschaffen dan kan je een speaker op je subwoofer zetten.
      dit scheelt weer ruimte in kleine zalen.
      je kan eerst is 1 subwoofer aanschaffen en later er een tweede bijzetten. (als het niet voldoende is)
      1 goede subwoofer is waarschijnlijk al voldoende.
      veel subwoofer hebben een dubbele crossover voor l + r
      als hij dat niet heeft weten alleen de mensen het met verstand van geluid en het valt bijna niet op.
      veel subwoofer,s hebben omnidirectioneel geluid.
      http://www.bax-shop.nl/docs/bax_luid...eelding_11.jpg

een actieve subwoofer heeft vaak een ingebouwde crossover. dit maakt het aansluiten gemakkelijk.
      een crossover spits het singaal in 2,en en het laag houdt hij voor zichzelf en het hoog gaat naar de speakers.
      ik hoop wel dat je xlr of gebalanceerde jack uitgangen hebt
      (ongebalanceerd kan ook maar geeft meer kans op storing)
      mixer xlr uit l - xlr kabel-input a(beringer) of l(divine) van je subwoofer
      op je subwoofer zit een output a(beringer) of l(divine) -xlr kabel- input speaker
      en voor de rechterkant
      mixer xlr uit r - xlr kabel-input b(beringer) of R(divine) van je subwoofer
      op je subwoofer zit een output b(beringer) of R(divine) -xlr kabel- input speaker

het lijkt heel ingewikkeld maar als je het plaatje ziet snap je het wel
      klik op de link dan kom je op de site en klik daar op details.
      http://www.behringer.com/EN/Products/B1800D-PRO.aspx
      Attached Files
      Last edited by miciel; Wednesday-24-07-2013, 19:45.

Comment

Als ik het zo lees heb je een passief setje toppen. Als dit het geval is doe je er misschien goed aan om gewoon passieve subs te nemen met een versterker. Dit is namelijk gewoon makkelijker te bekabelen dan een actieve sub met een passieve top.

Wat je ook zou kunnen nemen wat niet de wereld kost is een behringer sub. De b1500 of b1800 subs zijn voor het geld erg leuke subs. Kosten niet de wereld en presteren voor het geld zeer aardig. Je hebt ze zowel actief als passief.

Ook het verhaal dat mono meer kans op storingen geeft is niet waar. Je hebt dan alleen wat minder fraai geluid. Ook kan een tsr ( jack ) gewoon ongeballanceerd signaal zijn.

Comment

sorry dubbel post
          Last edited by miciel; Wednesday-24-07-2013, 19:46.

Comment

Mijn speakers zijn actieve speakers, vandaar dat ik ook zoek naar een actieve sub.

Bedankt voor je reactie Rick.

Ik denk dat het beter is dat ik dan geen sub koop en mijn set gewoon blijf behouden zoals hij nu is.
            Voor die paar keer dat ik draai is het me niet waard om €400,- per sub te besteden.

Ik had ook echt een van de goedkoopste gevonden, maar wist zelf niet of het wat was.

Comment

Je kunt ook met 1 subwoofer draaien, dat doen er wel meer. Alleen moet je er wel op letten dat die subwoofer dan stereo in- en outputs heeft om je mixer en toppen op aan te sluiten.

Comment

Mwah, ik denk toch dat ik het zo laat.
                Het is het me niet waard om meer dan 300 euro per sub te besteden voor die paar keer dat ik draai.

Bedankt voor de reacties!

Comment

Working...
                X