Announcement

Collapse
No announcement yet.

ik (dombo op geluidgebied) weet het ff niet hoe een en ander aan te sluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik (dombo op geluidgebied) weet het ff niet hoe een en ander aan te sluiten

hoi ik weet ff niet hoe een en ander aan te sluiten ik heb dit in mijn bezit
    wie vertelt me op boerenl... teel hoe dit te doen ?
    de vmx 1000 usb mengpaneel
    dan de cx 2310 crossover
    een sqc dx5 hier hangen mijn mid en laag aan
    en de sqx dx 3 waar mijn tops aanhangen

speakers naar versterker is geen probleem
    MAAR de crossover zorgt voor mij problemen namelijk er staat niet in boeren... op welke stekker waar in moet
    nogmaals ik ben echt vers hier maar svp wie helpt me
    want ik kom er niet uit (ben bang om de boel te slopen )

Het is heel simpel.

Mengpaneel - Crossover - Versterker 1 / Versterker 2

Vanuit de mixer ga je met twee signalen (links + rechts) naar je crossover toe. Elk van de signalen gaat in een input van de crossover (namelijk input)

Houd de lijn qua labels aan die 'stereo 2way' zegt. Dat label vind je aan de linkerzijde, onderaan. Hierboven vind je 'mono 3way', die moet je negeren.

Goed, je hebt je mixer aangesloten op de crossover. Maar er zal ook nog signaal uit moeten gaan. Daarvoor pak je de mid/high en low outputs, die naast elke input zitten. (Met een xover freq switch er tussen).

Elk van de outputs gaat naar je versterker toe. De mid/high outputs naar de amp voor de toppen, de low output naar de amp van je subs. Kortom, uiteindelijk ga je met 2 signalen naar de crossover toe en met 4 signalen naar je amps (2 signalen per stuk).

Instellen van de crossover, daar is niet echt een bepaalde standaard voor. Je zult echt een dag moeten experimenteren met het vinden van de juiste crossoverfrequentie en signaalniveaus.

Alleen snap ik niet helemaal dat zowel je mid als laag op een enkele amp hangt, hoe zit dit precies? (Oh en het is een QSC amp zag ik net, ipv sqc. ;))

Comment

oke hartelijk bedankt het draait nu heb toch mid en hoog speakers gekoppeld dit klinkt in mijn oren beter .
      heb er nu alleen een brom in zitten als de versterkers wat verder open staan , is het een optie om alles middels een aarde draadje met elkaar te verbinden ?
      zoja waar moet die dan verder naar toe ?
      of weet je een andere oplossing ?
      groet Bram

Comment

:sad: door verbinden met aarde draadje werkt dus niet :sad:
        iemand nog een idee ?

Comment

Uhm, ik mag er van uitgaan dat je gehele installatie (inclusief je spanningsbron) geaard is?

Comment

brom kan van alles zijn welk mengpaneel gebruik je ?
            microfoon bromt deze ook ? en de andere faders dicht zetten is de brom nu weg dan is het 1 van je faders
            zoek uit welke dit is en wat er op aan zit gesloten meldt het hier en misschien kunnen we een oplossing geven
            laptop voeding geeft ook vaak gezeik.
            ongebalanceerde (rca) kabel kan ook storen als deze langs een voeding loopt.

Comment

Laptopvoeding is inderdaad vaak de boosdoener, koppel eerst een voor een apparaten los op je mengpaneel, zo kun je vaak al heel wat factoren die brom veroorzaken wegstrepen. Een te lage master (en het volume compenseren met de volume regeling op de versterker) kan ook de oorzaak zijn. Vaak staan er waarden bij de master (bij mijn mixer van (-)60 naar 10 v.o.n.b.) zet je main bij de 0 (3/4 open ongeveer). Misschien dat dat helpt? Maar nogmaals, het kan zoveel zijn.

Comment

mengpaneel dan je crossover en dan je 2 versterkers.

Edit: oops zie nu pas dat het al beantwoord is XD sorry

Comment

Working...
                X