Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke aansluiting? (DRINGEND!)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke aansluiting? (DRINGEND!)

Dag iedereen,

Ik heb onlangs een paar Behringer Truth's B1030A's besteld, samen met UCA 202 geluidskaart.
    (http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html)

Mijn vraag is echter, welke kabels moet ik nog bestellen? Gezien de geluidskaart enkel RCA kan ontvangen, zou ik 2 aparte XLR naar RCA kabels moeten kopen, maar die zie ik hier nergens staan bij bax.
    Ik heb ook gehoord dat XLR beter geluid weergeeft bij studio monitoren, dus zou ik die zeker willen gebruiken.

Kunnen jullie me verder helpen? :(

Grtz
    Max

hee (dringend is hier verboden)
    (hier stond bijna dezelfde tekst als ronennieshow getypt heeft)
    de kabels zijn er wel hoor maar je moet beter zoeken;)
    http://www.bax-shop.nl/xlr-rca/bekij...producten.html

ik ben het volledig eens met ronennieshow,s advies
    je kan inderdaad voor rca/tulp kabels gaan als ik jou was. er zit gewoon een rca aansluiting op je speakers.
    http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-ka...producten.html
    een procap kabel zijn wat steviger dan de andere kabels
    1.5 meter 3.00 meter of 5 meter net wat je nodig hebt
    en heb je 10 meter nodig ik zou het er gewoon op gokken als het dan stoort dan kan je ze terug sturen
    en voor een andere oplossing kiezen.
    er is een hogere kans op storing bij ongebalanceerde kabels langer dan 6 meter.
    maar ik ken een locatie waar 10 meter ongebalanceerde kabel licht en misschien wel meer en we hebben geen last van storingen.
    Last edited by miciel; Sunday-28-07-2013, 13:54.

Comment

Je hebt op je geluidskaart tulp aansluitingen zitten. Als je van tulp naar xlr gaat schiet je er helemaal niets mee op. Alleen als alles in je lijn van bron naar weergeven ( dus van geluidskaart naar je speaker ) xlr is krijg je een geballanceerd geluid. Dit wil eigenlijk niets meer of minder zeggen dan dat het voor een heel groot deel de storingen die het onderweg op pikt ( bijvoorbeeld omdat je signaal kabel langs een voeding of trafo ligt ) eruit gefilterd word. Dus de storing word opgeheven.

Je geluid word niet van hogere kwaliteit of nog helderder en frisser. Het is alleen dat je minder kans op eventuele storingen hebt. Nogmaals dit geld alleen als je zowel het uitgaande als inkomende signaal geballanceerd is. Jou geluidskaart heeft GEEN geballanceerde in of uitgang. Het is dus ook compleet nutteloos om hier xlr voor te gaan gebruiken.

Je kan dus gewoon een tulp / rca of hoe jij het wil noemen kabel nemen van de lengte die jij fijn vind. Vaak zijn dit stereo kabels. Dus met een rode en witte stekker aan beide kanten. Deze kan je wel gewoon van elkaar af halen en zo dus van de ene kabel met 2 connectoren 2x 1 kabel met 1 connector maken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Deze kan je wel gewoon van elkaar af halen en zo dus van de ene kabel met 2 connectoren 2x 1 kabel met 1 connector maken.
        Dat dacht ik al, ben je zeker dat dat gaat? dan bestel ik gewoon snel 2x rca male-2x rca male.

Comment

Ja hoor geen enkel probleem als je dit een beetje met beleid doet. Wel even voorzichtig het zachte rubber doorknippen wat de kabels bij elkaar houd.

Comment

ok, bedankt voor de info!

Comment

Working...
            X