Announcement

Collapse
No announcement yet.

goede betaalbare speakers voor Roland digitale piano RD 700 SX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goede betaalbare speakers voor Roland digitale piano RD 700 SX

Geacht Forum,
    wij zijn op zoek naar goede speakers voor een helder realistisch geluid voor bij onze digitale piano ( Roland RD 700 SX.)
    We hebben er nu een oude gitaarversterker aan, maar dat is niet veel soeps. Moet je een actieve speaker (set) of een keyboard versterker of studio monitor speakers, er is te veel keuze. Prijsklasse tot zo'n € 350,- Bedankt alvast voor het lezen.

Waarvoor wil je een speaker voor je piano?
    Is dit voor thuis gebruik o voor op t
    Podium bij een band?

Comment

Puur voor huiskamer gebruik, mijn dochter gebruikt hem ook voor haar piano les. Dus graag een helder eerlijk geluid.

Comment

ik zou een setje actieve dj/studio monitors nemen
        http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t=30&limit2=30
        1 ze vallen prima binnen de prijsklasse
        2 ze passen kwa vermogen/opbrengst goed in de meeste huiskamers.
        3 geen versterker nodig(als je voor de actieve kiest) maar wel weer een stopcontact/verlengsnoer extra nodig.
        De digitale piano heeft 2 uitgangen (l en r) daarom adviseer ik je om voor 2 speakers te gaan.(setje)
        1 links voor de tonen aan de linkerkant en 1 rechts voor de tonen aan de rechterkant.
        Dit is leuk om naar te luisteren ;) maar zorgt ook voor een correcte weergave.
        Als je alleen de linker speaker aansluit word het automatisch mono.
        Veel forumer,s zijn goed te spreken over krk monitoren die worden vaak geadviseerd.
        Ik weet niet of de speakers eerlijk/helder klinken. mooi/goed klinken ze wel.
        75 Watt professionele actieve DJ en studio monitor. Deze RP 5 is de kleinste telg, maar zeker nog goed voor een extreem vol geluid met genoeg laag weergave. Nu in een voordeelset van twee stuks!

een setje van 2 speakers kan voordeliger zijn maar het komt ook voor dat 2 losse speakers voordeliger zijn.
        Niet alle speakers zijn los te koop. Niet alle speakers zijn per set verkrijgbaar. (Dan kan je 2 losse kopen)
        Andere merken mogen ook er is keuze genoeg. het zijn allemaal goede speakers.
        Wat ook handig is is een paar standaards om je speakers op neer te zetten
        http://www.bax-shop.nl/forum/f7-gelu...-sx-15201.html
        (een boeken kast of een bureau kan ook)
        Het is een beetje zonde om ze op de grond te zetten dan hoor je ze namelijk minder goed.
        (ik kwam er achter het l en r verschil op kamp 1 speaker als monitor en een speaker om mee te zingen)
        (klonk tijdens testen wel heel erg raar toen maar mono gedaan ipv stereo)
        Last edited by miciel; Friday-09-08-2013, 23:50.

Comment

Voor thuis gebruik inderdaad voor een setje actieve studio monitoren kijken. Dan houdt u het strereo beeld en dat is voor thuis gebruik ruim voldoende.

Comment

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een set M-Audio BX8 D2 studiomonitoren.

Ik heb zelf de 5 inch voorgangers van deze monitoren thuis staan in combinatie met een actieve subwoofer, als luxe computerspeaker-setup met een audio interface. Qua klank zijn deze monitoren erg prettig, voornamelijk in het hoog. Zou ik zelf omschrijven als sprankelend, vloeiend. (Geluid omschrijven blijft lastig...)

Echter, de 5 inch monitoren vind ik zelf iets tekort schieten in het laag als het gaat om allround muziekstijlen, de 8 inch variant heeft een iets grotere woofer waardoor hij een stuk beter in het laag presteert.

Natuurlijk blijft het een persoonlijke kwestie omdat iedereen geluid anders ervaart, maar zelf ben ik er erg over te spreken. :)

Comment

Working...
            X