Announcement

Collapse
No announcement yet.

Effectapparatuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ronennieshow View Post
    Is het wel zo dat wanneer ik een mic signaal in mijn zeg lecixon mx 400 xl stuur er dan ook een line signaal uit komt. Het probleem waarom ik dit niet zeker durf te zeggen is namelijk omdat ik een allen & head zed 420 gebruik / heb en deze heeft zelf een systeem dat zelf zijn voorversterker wisselt tussen line en mic signaal.
    Ja, je effect-apparaat zal altijd een line-signaal terug geven. Het enige probleem is dat je mic-signaal veel te zacht zal zijn voor de line-ingang van je effect-apparaat, als je tenminste direct je microfoon in het effect-apparaat stopt. Als je een voorversterker voor je microfoon gebruikt hoef je je hier niet druk om te maken; die zal ook altijd een line-signaal terug geven. In jouw mengtafel is dit dus het geval.

Als je je effect-apparaat via een AUX aansluit hoef je je hier overigens helemaal geen zorgen om te maken. AUXen spugen standaard een line-signaal uit.

Comment

Dat een aux een line signaal is weet ik maar al te goed. Ben nu ook weer niet een leek.
      Ik zit meer met dat wanneer ik een direct out gebruik en deze naar me lexicon mx stuur deze ook gewoon terug kan laten komen op me tafel en dat de lexicon hier geen probleem mee heeft om dit signaal te verwerken. Het geeft geen problemen.

De mic rechtstreeks in de fx unit heb ik natuurlijk nooit geprobeerd. Is namelijk ook helemaal niet wenselijk natuurlijk.

Zou het dan dus ook zo zijn dat wanneer je de direct out van je tafel neemt deze er al wel een line signaal van zou maken. Dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een direct out.

Comment

Voor zover ik weet komt een direct out altijd NA de pre-amp, en dat maakt 't dus automatisch altijd een line-signaal. Sla er ff de handleiding van je mengtafel op na. Daar zal het ongetwijfeld in staan.

(Het was overigens niet de bedoeling je als leek te behandelen, maar gezien de oorspronkelijke vraag van dit topic leek het me een goed idee om het wat uitgebreider uit te leggen.)

Comment

Op alle (analoog) mengpanelen waar ik mee gewerkt heb was direct out altijd post (na) gain stage (Dus op line niveau gebracht).
          Klaar om opgenomen te worden zonder kleuring (EQ), pan of fader.
          Maar er kunnen er zijn die dat niet doen. (Al zou je dit dan net zo goed kunnen splitten van de ingang.)

Comment

Kijk hier durf ik dus niet teveel over uit te spreken omdat ik dit dus nooit echt 100% gecontroleerd heb.
            Dat een insert na de gain komt weet ik. Dat is eerst gain. Dan naar de insert terug over de eq en dan fader en naar een subgroep of master.

Dus of een effect ook daadwerkelijk met een line signaal gevoed moet worden om lekker te werken durf ik niet zo 1, 2 3 te zeggen. Het zou wel een hoop onnodige ruis schelen natuurlijk.

Wel even een tipje voor de ts. Als je een fx unit hebt en je kan een stereo fx gebruiken dan zou ik zeggen doen. We zijn hier een keer mee bezig geweest en ondanks dat je zou denken van goh dat zou toch niet veel verschiel moeten maken maar toch was het verschil eigenlijk behoorlijk opmerkelijk dat het in stereo een stuk lekkerder klonk en een hoop meer diepte en stereo effect aan je geluid gaf.

Comment

Verkeerde plek!

Comment

Hartelijk dank voor de uitleg. Ik heb nog een vraag. Wij hebben een showgroep en ik moet daar geluid doen. Wij hebben een soundcraft efx12. Prima mengpaneel. Maar ik wil sparen voor een anderen want deze heeft maar 1 aux. Kunnen jullie zeggen welke goed is voor een showgoep. Graag minimaal 16 mic ingangen en veel auxen meer dan 1.

Comment

Soundcraft Expression
                  Berhinger X32
                  Digitaal dus zit meteen alles in wat je nodig hebt: beide tot 14 auxen

Analoog gewoon een grotere soundcraft nemen of een allen heat gl2400

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                    Soundcraft Expression
                    Berhinger X32
                    Digitaal dus zit meteen alles in wat je nodig hebt: beide tot 14 auxen

Analoog gewoon een grotere soundcraft nemen of een allen heat gl2400
                    Graag een analoge en goedkopere

Comment

Allen & Heath MixWizard? Tweedehands voordelig te krijgen, maar nieuw ook nog enigszins betaalbaar. Soundcraft en andere populaire en bekende merken hebben vergelijkbare modellen.

Comment

Zelf hebben we een Allen en heath zed 420.

Bevalt ons enorm goed en kosten eigenlijk ook niet meer de wereld.
                        Zit kwalitatief ook wel erg goed in elkaar als je ziet wat je ermee kan en ervoor betaald. Ook lekker overzichtelijk en niet alles op elkaar gepropt.

Comment

hee ronennieshow.
                          ik maakte een fout minder galm is hier niet van toepassing
                          ik bedoel dat de speakers al stil zijn terwijl je de spreker noch hoort.(echo)
                          dit krijg je als de spreker achter de speakers staat. (5 meter bijv)
                          dit komt doordat de weg van tussen de spreker en de luisteraar langer is
                          dan die tussen speaker en de luisteraar.
                          dat kan je oplossen met een delay.
                          maar je geeft inderdaad een goed tegen argument.
                          Het word voor de spreker alleen maar lastiger omdat ze zichzelf later terug horen dan dat ze het zelf uitspreken.
                          Vreemd genoeg vinden de meeste mensen dit niet al te fijn en krijg je hele rare reacties van de spreker.
                          ik vaag me af of ze het verschil merken(5 meter is 15 ms) maar je hebt een punt.

de spreker heeft inderdaad te maken met nadelen
                          hij staat vaak achter de speakers waardoor hij zichzelf toch al minder hoort
                          2 het gene wat hij in de zaal hoort/terugkomt op het poduim is al vertraag door de afstand.
                          dit zou je op kunnen vangen met een monitor. deze moet je inderdaad niet delayen
                          maar een monitor wordt niet gebruit voor een spreker. (is vaak niet nodig)
                          de foh kan je wel delayen maar vaak is de afstand tussen de spreker en de speakers een paar meter.
                          een daley haalt dan niet zoveel uit.
                          plus dat je dan een monitor nodig hebt is vaak de reden om ze allebei niet te doen.
                          plus dat een monitor een geluidsbron extra is.
                          in een kerk waar het galmt kan je beter zo min mogelijk geluidsbronnen toepassen.
                          als je last hebt van galm zijn jouw 3 opties van toepassing.
                          Last edited by miciel; Saturday-31-08-2013, 11:29.

Comment

Zanger smit.

Nog goedkoper? dan kijk maar naar een berhinger xenyx.
                            Ga je spijt van krijgen, maarja t kost dan ook niks

Comment

Working...
                            X