Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keuze speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoe klein is een 'klein zaaltje'? 15" + 18" vind ik nogal fors voor een klein zaaltje namelijk, zeker als er alleen maar stemmen en gitaar over de speakers moeten...

Voor een stem heb je namelijk echt geen 18" sub nodig.

En wat betreft dat Samson vs. Behringer: ik plaats ze ongeveer in dezelfde categorie. Samson is niet slechter maar mijns inziens ook niet veel beter dan Behringer.

Comment

De set zal voor vooral Drive in gebruikt worden, en af en toe dan om stemmen en evt gitaar te versterken.

Dan heb ik me een beetje verkeken.op samson... Dan word het denkik toch de db cromo's om daar ervolgens later nog eens een db subje onder te zetten... Dat is ook wat beter te hanteren. ;) Dank voor de hulp iedereen!

Comment

Waarom dan niet voor de 12" toppen met 15" subs,

Comment

Hoe bedoel je dat?

Comment

@slgv

Het ging om de 12 inch versie van de cromo. De 15 inch was een meer budget instapper.

Comment

Ik heb ook nog even zitten denken over een passief systeem. Ik vind het namelijk niet altijd even handig dat de plaatsing van mijn speakers afhankelijk is van stopcontacten in een kamer/zaaltje. Ik zit zelf ook nog hieraan te denken:

Alto Pro TS112 passieve luidspreker
              QSC GX 3 Versterker

Om vervolgens later nog eens uit te breiden met een passieve sub en actieve crossover. Ik wil eigenlijk wel passief omdat ik dan gewoon alles wat ik nodig heb bij me kan zetten zodat ik niet altijd naar mn speakers hoef te lopen om iets aan te passen (volume e.d.). Als ik m'n speakers goed afstel is dat natuurlijk niet zo'n probleem, alleen ik heb gewoon liever alles binnen handbereik. Ook vind ik het een groot voordeel dat ik dan maar 1 kabel naar mn speakers heb lopen.

Ik denk dat ik mezelf overtuigd heb om deze set te kopen, mede omdat ik de actieve versie van de alto's al een keer bij bax heb gehoord. Ik denk bij mezelf; "doen". Maar ik hoor graag tips van de wat meer ervaren mensen hier...

Comment

Let wel dat de GX 3 'slechts' 2x 300W op 8 Ohm geeft. Ik zou er persoonlijk een iets zwaardere amp aan hangen, bijvoorbeeld eentje die 2x 450W RMS op 8 Ohm levert.

Iets als een American Audio VLP 1500?

Comment

Dat is dan inderdaad die paar tientjes wel waard.

Waar ik ook nog aan zat te denken was tweemaal een Yamaha BR12 en die American audio dan. Of kan ik het beter bij alto en american audio houden? We hebben meerdere yamaha's op school in gebruik, zowel actieve vloermonitoren als de passieve 15" variant van de BR serie, en die klinken wel heel erg fijn. Ik heb alleen een beetje een onderbuikgevoel dat het volume van yamaha tegenvalt. Dit is totaal gebaseerd op vermoedens, dus iemand die mij anders kan vertellen; graag!

Ook vraag ik me af hoeveel lawaai de ventilatoren maken van de versterker, aangezien de versterker ook in stillere ruimtes zal worden gebruikt waar niet altijd muziek aan staat. Als het het volume heeft van een gemiddelde computerventilator is het geen probleem, maar als het klinkt alsof hij probeert op te stijgen word het toch een actieve speaker zonder ventilator....

Comment

Waar ik ook nog aan zat te denken was tweemaal een Yamaha BR12 en die American audio dan. Of kan ik het beter bij alto en american audio houden?
                    Daar kan alleen een 1-op-1 vergelijkings-luistersessie uitsluitsel over geven. ;)

Ook vraag ik me af hoeveel lawaai de ventilatoren maken van de versterker, aangezien de versterker ook in stillere ruimtes zal worden gebruikt waar niet altijd muziek aan staat.
                    Amp heeft ventilatoren met temperatuurgeregelde ventilatoren, dus bij gebruik op laag volume zullen ze vrij stil zijn.

Comment

Het vervelende is dat ik niet 'even' naar de andere kant van't land kan om naar speakers te luisteren... Maar ik zie net dat ik met de actieve variant van de alto's goedkoper uit ben, dan is het niet zo'n heel moeilijke keuze; actief it is. Ook omdat de actieve variant bi-amped is en de passieve niet.

Dan kom ik nu weer in een dilemma... DB cromo 12 club of Alto pro TS-112A. Ze zien er allebei veelbelovend uit voor het geld... Door al de specificaties zie ik even door de bomen het bos niet meer... Mijn voorkeur hangt nu richting de DB's omdat dit toch bekend staat als een veelbelovend en degelijk merk voor een goeie prijs. Voor de rest staat alles aan de alto's mij aan behalve de fan achterop en het mixertje. Alleen maar meer dingen die kapot kunnen gaan... Ik denk dat ik toch voor de cromo's ga, tenzij iemand mij op andere gedachten weet te brengen ;)

Comment

Working...
                      X