Announcement

Collapse
No announcement yet.

subwoofer aansluiting jack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• subwoofer aansluiting jack

Hey ,

even een info vraagje , de sub staat nu aangesloten ( 1 x ) naar de 2 tops met XLr kabels .
    maar dan kan ik op het mengpaneel de sub niet appart bedienen waardoor ik de sub steeds moet verschuiven om achteraan het geluid zachter of harder te zetten .

nu heb ik vernomen dat ik de sub rechtsreeks op het mengpaneel moet aansluiten , alsook men tops rechtsreeks op het mengpaneel , en met jacks werken vanuit sub .
    en zo kan ik hem appart bedienen los van de toppen . meer of minder bass . wat eigenlijk ook beter zou zijn voor mij .

aangezien ik maar 2 XlR uitgangen heb in men mixer , ben ik verplicht te gaan werken met jack 6.3 kabels .
    welke kabels heb ik dan juist nodig om de sub aan de mixer aan de sluiten via jack ?

Groetjes.

Een veel gebruikte methode is om de sub(s) via een AUX aan te sturen.

Welk mengpaneel gebruik je?

Comment

dat is de bedoeling om deze aux aan te sturen maar dat kan alleen via jacks op men mixer , behringer x1204usb is men mengpaneel .

Comment

de XLR kanalen zijn al bezet door men luidsprekers 2 x . waardoor ik nu alleen met jacks kan werken via alt 3-4 op men mixer .

Comment

Het is heel simpel: welke input heeft je sub? Als je sub een input op XLR heeft gebruik je een jack naar XLR kabel.

Comment

de sub heeft XLR en Jack , maar de XLR op de mixers zijn al bezet , dus zou ik van jack van de sub naar jack naar de mixer gaan , alleen weet ik niet welke jacks ik moet gaan nemen ....

Comment

Ik zou stereo jack's nemen, omdat dit een gebalanceerd signaal geeft.

Comment

ok dank je , nu weet ik welke kabels ik nodig heb, dus jack - jack 6.35 stereo .

Comment

Originally posted by Stefan Van Wanrooij View Post
                  Ik zou stereo jack's nemen, omdat dit een gebalanceerd signaal geeft.
                  Let wel, dit is alleen zo als de uitgangen van je mengtafel ook gebalanceerd zijn...

Comment

Balanced main mix outputs with gold-plated XLR connectors plus separate control room, headphones and 2-track outputs .

staat er in de handleiding

maar die control room voor wat is dat eigenlijk ?

Comment

Een voorbeeld: in een studio zouden de Main Outs naar je opname-apparaat gaan, en de Control Room outputs naar je speakers.

Comment

ok dus ik mag de main outs gebruiken voor de subs dan ? via jack stereo.

Comment

Working...
                        X