Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke speakers voor tuinfeest

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke speakers voor tuinfeest

Voor een serie van enkele tuinfeestjes die wij gaan geven heb ik jullie advies nodig! Het gaat om 50-60 man en de oppervlakte is maximaal 100 m² buiten. Ons budget voor 2e hands speakers is max €300,-. We hebben de volgende opties gevonden:

- JBL JRX 100 15"
    - Behringer Eurolive 1220
    - DAP K-115

Iemand advies?

Je moet hier ook nog versterkers bij, of je zou voor acieve speakers moeten kijken.

Wellicht kan je voor een paar keer beter wat fatsoendelijk huren, dit is namelijk allemaal niet zo geweldig

Comment

Ik zou eerder opteren voor een setje nieuwe speakers, omdat u niet weet hoe de vorige eigenaar met zijn speakers is omgegaan en hoelang deze speakers nog zullen meegaan. Je vind al snel nieuwe goede passive speakers voor een prijsje rond 130-150euro per stuk. Voor deze prijs hebt u toch wel een 15" DAP of Behringer speaker die voldoende geluid geven voor 60 man. En zoals al gezegd is bij een passive speaker hoort nog een versterker.

Comment

Alvast bedankt, dan zal ik eens gaan kijken voor nieuwe...in die prijscat. Raad je dus Dap of Behringer aan?

Comment

Persoonlijk vind ik de k115 of de soort gelijke p115 van dap erg leuke speakertjes. Degelijk als het om de bouw gaat en de kwaliteit van het geluid wat eruit komt is het zeer zeker ook niet verkeerd. Dit met de prijs die ze kosten ben ik er eigenlijk wel positief over. Er is dus zeeeer zeker wel beter mooier harder wat dan ook te vinden maar niet voor een betere prijs.

Comment

Beide hebben een zeer goede naam en zijn gewaagd aan elkaar.
            Originally posted by DjSaba View Post
            Alvast bedankt, dan zal ik eens gaan kijken voor nieuwe...in die prijscat. Raad je dus Dap of Behringer aan?

Comment

Voor tuinfeestjes etc., als alles netjes droog (afgeschermd) komt te staan, zou ik een tweetal Devine Artis 15A neerzetten. Meer dan genoeg vermogen voor buiten, redelijke bassweergave dankzij de 15 inch woofer en reeds een eigen versterker aan boord. In deze prijsklasse ga je niets beters voor het geld vinden. Kies onderaan de productpagina voor de juiste bundel en dan bespaar je nog op accessoires ook (speakerstands zijn zeker aan te raden omdat het bereik van je hoge tonen dan beter is. :))

Comment

zijn deze beter dan de K115 en zo ja op welk gebied?

Comment

Is nogal oneerlijke concurrentie, omdat het prijsverschil nogal groot is.

Je zit met een set Devine Artis 15A net ietsje boven budget, maar als je kiest voor een set passieve K115's zul je ook nog een versterker er bij moeten kopen, anders werkt het niet. ;) Dat is dus ook nog een hele investering.

Qua klank zul je zelf moeten beoordelen of je het voldoende value for money vindt, maar persoonlijk is de klank voor het geld meer dan netjes. Qua prijs vergelijkbare systemen met een los versterkertje kunnen hier in ieder geval niet aan tippen qua geluidsdruk, klank en diepgang.

Daarnaast zijn er enkele klanten die ze voor simpele verhuurklussen hebben aangeschaft en ze bevallen naar tevredenheid bij hun. Uiteraard zijn het geen foolproof luidsprekers (dat kan ook niet voor dat geld), maar als je veel luidspreker wilt voor weinig geld is dit de speaker die je moet hebben.

Comment

Working...
                  X