Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audio Jumper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audio Jumper

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar 3 jumpers/linkers om aan de achterkant van mijn speakers te plaatsen.

Speakers: kef q35

Dit is het idee

biwire 2.jpg

En dit degene die ik nodig heb

biwire jumper.JPG

Weet iemand waar ik deze kan kopen?

Dani

Waarom zou je je in en uitgang extern willen koppelen?

Comment

Omdat de versterker 4 uitgangen heeft en per speaker zijn er 4 ingangen ;). Wanneer de in en uitgang aan elkaar zitten werkt het wel goed (geen flauw idee hoe het werkt maar kef heeft het zo bedacht)

Comment

Ik denk niet dat het om in- en uitgangen gaat, maar vermoedelijk gaat het om een tweeweg systeem dat optioneel apart te versterken is, dus waarbij je de coaxiale dome tweeter en de woofer apart zou kunnen versterken indien je dat zou willen. In dit geval gaat het waarschijnlijk om het aansluiten van de speakers op een normale 2-kanaals HiFi versterker.

Soortgelijke externe 'jumpers' komen soms ook voor bij dubbelspoels of dubbel uitgevoerde car-audio subwoofers (al dan niet in andere variant).

[edit]
        Wat ik me overigens net bedenk, misschien past een setje kwalitatieve bananenpluggen ook?
        Last edited by Rick; Wednesday-21-08-2013, 07:50.

Comment

Bedankt voor jullie reacties

Het is zoals Rick al zegt iets met biwire. Ik heb nog gekeken naar bananenpluggen maar heb het al gefixt met zelfgemaakte koperen plaatjes :)

Bedankt voor jullie hulp, Dani

Comment

Working...
          X