Announcement

Collapse
No announcement yet.

De bouw van 6 wsx replica's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De bouw van 6 wsx replica's

Goedendag ik ben een actieve lezer van dit forum en wil mijn project met jullie delen

Ik ben al geruime tijd bezig met 6 hoorngeladen subwoofers en heb ze dit weekend kunnen afmaken.
    Vanwege tijdsgebrek (vader) heeft het projectje bijna 2 maanden geduurd. Steeds iedere week weer wat planken zagen/vrezen. Ik heb gebruik gemaakt van 6 defecte rcf l18p300's die ik allemaal heb gereconed. Origineel hebben deze kasten ook deze drivers. De kasten zijn gemaakt van 18mm meranti multiplex, gelijmd en hier en daar een hechtschroefje.

Dit weekend dus getest met mn huidige toppen (die me blijven verbazen(!!!)) en het klonk echt waanzinnig. Met sommige lage tonen (40hz) voelde het of de grond onder je wegzakte. Wat een geluidsdruk komen er van deze subs. Ze spelen op slechts 1kw per stuk en dat gaat als een raket. Echt een mooi laag met 3 per kant en een mooie stackhoogte. Weinig laag achter de subs en tussen de stacks (dj positie) hier heb ik met mn huidige 18g50 br. subs heel erg veel last mee. Die gaan waar de dj staat het hardst en in de zaal een stuk minder.

Ik heb de wsx alleen indoor getest waar ze volgens div fora niet optimaal presteren. Dan ben ik heel benieuwd hoe ze het buiten of in een tent doen. Ik ervaarde een evenharde bas die ik op grote dance events hoor. Moet wel toegeven dat 1 per kant wat boemerig klinkt en met 2 is dat al weg.

Al met al ben ik heel heel erg blij met mn nieuwe subs

[IMG]imageshack.com/i/f5m4hxj[/IMG]
    imageshack.com/i/jakrfgj
    imageshack.com/i/jwjv1uj
    imageshack.com/i/nlds1rj
    imageshack.com/i/ghef3wj
    imageshack.com/i/mq42dp
    imageshack.com/i/0b3fhuj
    imageshack.com/i/0oy9fqj
    imageshack.com/i/mhiiegj
    imageshack.com/i/jm3vluj (centerstack)
    imageshack.com/i/0iuw12j
    imageshack.com/i/jtglupj
    imageshack.com/i/1fhs16j
    imageshack.com/i/0cuku7j
    imageshack.com/i/myavgfj
    imageshack.com/i/mzucmxj
    imageshack.com/i/1a5rh0j
    imageshack.com/i/0dv1s4j
    imageshack.com/i/0jyk1pj
    imageshack.com/i/0ikri4j

Mooi project!

Welke toppen staan er boven, X15 o.i.d.? :)

Comment

Bedankt! ja het zijn de x-15's. Ze draaien op ca 900 watt per stuk en ik moet zeggen dat gaat nog best aardig hard en ver. Ik heb er laatst weer 2 bijgekocht.

Ik zie dat ik de links even moet aanpassen

Comment

Ik ben wel eens benieuwd hoe zo'n setje speelt tegenover gewone systemen maar dan wel in een redelijke prijsklasse en actief/passief.
        bv. dva van db technologies en lt van dap ofzo.

Comment

Bedoel je de subs of de toppen?

Comment

Als je ziet dat de l18p300 van rcf al een 325 euro kost en je dan dus er ook nog een kist omheen moet gaan maken zal het in ieder geval niet een goedkope zelfbouw varriant zijn. Ook is het niet het makkelijkste ontwerp om als zelfbouwer mee te beginnen. een beetje ervaring zal dan toch al wel gewenst zijn.

Ik verwacht wel dat ze behoorlijk zullen kunnen werken. Zeker omdat de wsx van martin al een niet verkeerde sub is. Wat wel snel een nadeel aan dit ontwerp is dat je inderdaad eigenlijk al met minimaal 2 van deze jongens moet werken omdat je met het hoorn effect zit. Hierdoor heb je al wel vaak en sneller een wat grotere en lompere setup.

Dus als ik ( puur op eigen ervaring met de dva van db technologies en onze eigen zelfbouwer folded hoorns subs ) dat deze zich vast en zeker behoorlijk kunnen meten met de dva serie van db. Maar dan is hier wel in mee gewogen dat je met een stack werkt. Dus met minimaal 2 subs per kant.

Dus voor grotere setups is het vast en zeker een mooie optie maar als je een feestje voor zeg een maar paar 100 man hebt is het toch wel een heel erg grote en lompe setup ( vandaar dat wij eigenlijk ook nooit onze zelfbouwers mee nemen naar kleine partijen. )

Let op! Dit is dus puur ervaring en gegevens gericht vergelijken. Alles naast elkaar heb ik dus ''nog'' niet gehad. Beetje een voor vergelijking dus.

Maar goed ik ben hier op zich ook wel naar benieuwd. Ik vind het zelf maken en dan vooral testen en eventueel verbeteren van een ontwerp altijd wel interessant.

Comment

Stefke,
              Vergeet niet dat Martin (fabrikant van de WSX) een top merk is. Denk dus niet dat je dit met "de gewone" systeem kan vergelijken (in het voordeel van de WSX'en )

Nou nog een H3 of kopie en dan kun je echt flink gas geven.

Comment

Bedankt voor jullie reacties. Als je bedenkt dat de toppen op max vermogen staan om de "stationair" draaiende subs ook maar een beetje te kunnen bijhouden geloof ik niet dat je met enkele br in de buurt gaat komen. Eerlijk is eerlijk, dubbel beyma 18g50 br gaan harder lager en verder dan een enkele wsx. Zodra je er een bij zet kan de dubbel 18 het wel vergeten!

Ik ben groot liefhebber van geluidssystemen. Heb ik de subs echt nodig? Nee zeker niet, maar ik vind het wel leuk om ze te hebben. Het bouwen ervan is echt heel veel werk. 33 individuele planken waarvan vele onder verschillende hoeken. Vooral de hoeken schuiner dan 45 graden zijn even creatief zijn om te zagen. Ik heb 1850 hoorns gehoord maar de wsx gaat toch echt op elk vlak beter. Wellicht in de toekomst nog 2 bijbouwen en dan kan ik een mooie stack per kant neerzetten met de hoornmonden aan elkaar gekoppeld. Ik heb gekeken naar de h3 toppen en die leken me al een mooi iets om voor te gaan sparen.

Een lompe stack kan ik het niet noemen, ik zie op menig strandfeestje 200 man een funktion one stack staan waar gemakkelijk 2000 man mee gespeeld kan worden. Ik vind dat zelf als liefhebber geweldig om te zien.

Comment

Working...
                X