Announcement

Collapse
No announcement yet.

Back to basics (aankoop geluidssysteem)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Back to basics (aankoop geluidssysteem)

Beste

Reden van aankoop:

Al enige tijd verzorg ik fuiven, schoolfeesten, bruiloften,... van geluidssystemen.
    Momenteel beschik ik over meerdere systemen (dap x-serie, dap lt-serie, behringer b210d's)

Grootste probleem is dat de lt-serie te weinig gebruikt wordt aangezien ik voor zeer weinig geld een kv2-audio systeem kan huren dat nog een stukje hoger van kwaliteit is.
    Daarnaast zijn de behringer's leuk voor een klein spraak-setje maar voor muziek is z'n 10" woofer echt niet goed genoeg.

Het dap x-serie systeem klinkt zeer goed als je de prijs in je achterhoofd houdt. (300euro btw excl voor een sub/top +-). Perfect voor fuiven van 150man of een schoolfeest van 350man waar het niet al te luid moet. (4 subs en 4 toppen ter beschikking combinatie afhankelijk van de situatie)
    Maar het grote nadeel is wel dat je enorm veel gewicht moet meesleuren. (versterkerrack +-65kg)

Dus wat ik nu zoek:

Een actief systeem dat met gemak de dap x-serie bijhoudt.
    Lichter en compacter is (liefst het geheel terug dringen naar 2 subs en 2 toppen)

Ik zou er uiteindelijk mee willen doen:
    2 toppen alleen zeer kleine feestjes en achtergrond muziek. Uiteraard kijken we dan naar 15" toppen om toch wat meer diepgang te hebben.
    2 subs er onder en fuiven op een stevig volume voor 250man is geen probleem.

budget
    ettelijke 1000de euro's. Aangezien we met z'n wensen al richting rcf, db technologies, qsc kijken is het budget er ook naar ;)

Ideeën
    Ik zat zelf te kijken naar de rcf art 715/725 toppen. Zien er zeer goed uit maar in dezelfde serie vindi k niet echt sterke subs terug. (Toch geen die met 2 stuks 250man kan voorzien van fatsoenlijk geweld)

Ofwel de qsc kw152 in combinatie met de kw181. Subs zijn lekker compact. De deep-mode op de toppen laat mij toe om de subs al sneller thuis te laten.

Of nog iets anders?

Daar komt die weer...

Ik zou ook de dvx gaan bekijken.. een fijne klank en er komt een hoop geweld uit.
    Zelf heb ik de dvx d12 met een driverack px, en met de nodige aanpassingen komt er toch wel wat laag uit.
    Als sub zou je dan kunnen gaan kijken naar de S09 of als je het nog groter wil de S10.

Van qsc ben ik niet zo gecharmeerd.. vooral door het Amerikaanse geluid wat eruit komt (veel hoog dus).
    Met de kw181 heb ik geen ervaring en kan k dus niks nuttigs zeggen.
    De rcf's zijn natuurlijk bekende, en daar heb ik ook een minpunt bij, en dat is dat de behuizing van plastic is en hout vind ik toch een fijner geluid geven.
    Natuurlijk zijn het verder prima luidsprekers maar vond ik de DVX toch een betere keuze dan de ART (722).

Comment

Ik stem voor de HK Audio Linear 5 serie. :) Modulaire luidsprekerserie die erg goed doordacht is, representatief oogt en naar mijn mening een erg strakke, heldere en volle klank heeft, zeker voor de prijs. Als je een combinatie neemt van de 112 FA top en een 2000A sub er onder per kant, heb je een erg nette setup die flink doordrukt. Ook op standje volle bak.

Gewicht van de toppen is erg goed te doen, subjes staan op wielen dus kun je lekker rollen.

Voordeel van de L2000A subs is dat je op een erg goede hoogte komt met je toppen wanneer je er 2 per kant neerzet, voor eventuele uitbreiding in de toekomst. Met zo'n setup is 400 man op een flinke locatie goed te doen. Hoezen kosten ook de kop niet en zijn beschikbaar voor heel de serie, dus je kunt ze goed beschermen en representatief houden.

Subs van RCF (718, 902, 905 etc.) vallen bij mij vaak een beetje tegen omdat ik ze wat te 'lief' vind klinken. Drukken niet echt aanwezig door in vergelijking met bijvoorbeeld de Linear serie van HK Audio, maar dat is mijn ervaring. ;)

QSC K-serie klinkt inderdaad wat Amerikaans zoals Stefke96 zegt. Daar hou je van, of je houdt er niet van. :) Vergelijkbaar met de klank van JBL.

Met de DVX serie heb ik te weinig ervaring om daar een oordeel over te vellen, maar daar zullen anderen wel in kunnen bijspringen denk ik.

Comment

Heb zelf sinds kort de dvx d10 i.c.m. dva S09.
        Super compact en klinkt top!

Je zou de i.p.v. de D10 de D12 kunnen toepassen zodat ze standalone ook inzetbaar zijn.
        Wat bij mij ook steeds vaker toegepast word is de combi 2x D10 met 1x S09.

Comment

Working...
        X