Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset voor thuis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset voor thuis

Hallo,

Ben zoek naar een goeie geluidsset voor thuis.
    Wil in principe alles op t zelfde geluidssysteem aansluiten (Laptop, TV, Playstation etc.)
    Belangrijkste is dat het goed klinkt voor techno en house.

Kamer waar t in komt te staan is ongeveer 30m2 en ongeveer 3,6m hoog.
    Als dat mogelijk is wil ik graag de speakers en sub dmv een ontvanger oid draadloos (wel stroomkabels natuurlijk) aan de andere kant van de kamer zetten.

Budget is max. €1500 maar minder is beter natuurlijk.

Wat raden jullie me aan?

Kamer waar t in komt te staan is ongeveer 30m2 en ongeveer 3,6m hoog.
    Als dat mogelijk is wil ik graag de speakers en sub dmv een ontvanger oid draadloos (wel stroomkabels natuurlijk) aan de andere kant van de kamer zetten.

Budget is max. €1500 maar minder is beter natuurlijk.
    Dus als ik het goed heb is je TV eigenlijk de basis waar je je geluidssysteem omheen bouwt?

Je zult namelijk rekening moeten houden met de afstraling van luidsprekers. Ik zou een set goede monitorspeakers zoals 2x KRK RP-8 G2 nemen met een KRK 12S subwoofer. Dan zit je nog goed binnen je budget en worden ook diepe en zware bassen goed weergegeven. Maar houd wel rekening met het feit dat je de monitoren op korte afstand wel goed moet richten om optimale geluidskwaliteit te verkrijgen, omdat je dan in de 'sweet spot' moet zitten.

Denk ook even aan het samenvoegen van al je audiosignalen. Wil je dat met een mixer doen?

Comment

Inderdaad tv is de basis, was in beginsel ook opzoek naar een home cinema systeem maar die zijn vaak voor techno/house minder geschikt wat ik dan juist weer het belangrijkst vind.

Originally posted by Rick View Post
      Denk ook even aan het samenvoegen van al je audiosignalen. Wil je dat met een mixer doen?
      Wat raad je aan/is het makkelijkst?

Comment

Ik denk dat je het beste een keer naar een Hi-Fi speciaalzaak kan gaan en daar voor dat geld twee stevige stereotorens en een mooie reciever kan kopen. Daar heb je voor in de woonkamer veel meer aan dan een setje studiomonitoren.

Comment

Working...
        X