Announcement

Collapse
No announcement yet.

versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• versterker

hoeveel watt versterker heb ik nodig voor 2 x 250 watt box
    het gaat hier om huiskamer box van Philips 2 x bas 1 x midden en 1 x tweet/hoog
    Last edited by baba; Wednesday-28-08-2013, 20:26.

hoeveel ohm heeft de luidspreker 8 of 4 ?
    je kan ook naar een hifi versterker kijken.
    (maar zoek wel een goed merk uit)
    kan je de rms van de speakers een opzoeken ?
    (want die 250 watt is eigenlijk best veel)
    in somige gevallen is de rms de helt van de max
    dus dan wordt het 125 watt rms
    nu is het wijs om een versterker te kopen die wat sterker is.
    versterker moet eigenlijk 1.5 x rms zijn maar voor hifi mag het wat minder
    (125x1,5=187)
    samson servo 300 bijv(voor 4 ohm speakers 8 ohm kan ook wel maar die mag wat grover)
    http://www.bax-shop.nl/versterker/sa...t-details.html
    andere merken mogen ook.

Comment

Ik voor een 2e hands hifi versterker kiezen omdat het dan vaak makkelijker werkt met het aansluiten van meerdere apparaten en het gebruiksvriendelijker is.
      Miciel heeft inderdaad gelijk met wat het RMS vermogen betreft. 250 watt is waarschijnlijk het vermogen voor een aantal seconden en daarna doen ze het niet meer.
      Wat is het type van je Philips luidsprekers? dan kijk ik even voor je.

Comment

versterker

Originally posted by Bram Groenendaal View Post
        Ik voor een 2e hands hifi versterker kiezen omdat het dan vaak makkelijker werkt met het aansluiten van meerdere apparaten en het gebruiksvriendelijker is.
        Miciel heeft inderdaad gelijk met wat het RMS vermogen betreft. 250 watt is waarschijnlijk het vermogen voor een aantal seconden en daarna doen ze het niet meer.
        Wat is het type van je Philips luidsprekers? dan kijk ik even voor je.
        Hallo Bram

Het type kan ik nergens meer terug vinden dit heeft te maken met het feit dat deze boxen al schrik niet 35 jaar oud zijn
        maar nog steeds perfect, het zijn flinke huiskamer box H 70 x B 50 x D 30 ze kosten destijds € 1300 gulden per set.
        Ik had een oude Akai hifi versterker van z`n 15 jaar oud en dat werkte perfect kon best wel behoorlijk poweren maar ja deze is nu helaas overleden
        nu heb ik wel bij Bax gekeken naar een betaalbare versterker en tja ik dacht misschien de skytec spl 500 maar als ik dan naar de reverentie`s kijk
        piekt deze nog al misschien moet ik voor de skytec 1500 spl gaan ik weet het niet vandaar mijn oproep.en ja een goede 2e hands versterker mag vnn mij ook maar die zijn er niet zoveel ik ben al wel aan he zoeken geweest, helaas zonder resultaat.
        het moet hard kunnen de boxen kunnen het wel aan.

ik heb wel de volgende gegevens van de luidsprekers

1 x tweeter 1 x midden en 2 x woofer

Full Rance
        Din 45.500 8 OHM
        Max sound pressure level 107 dB at input power
        Power handling capacety 250 watt
        Max Power 450 watt

groet John
        Last edited by baba; Wednesday-04-09-2013, 01:08.

Comment

Als je een versterker kan vinden die twee keer 300W op 8 Ohm kan leveren zit je aardig goed.

Welk merk en type dit gaat worden is geheel afhankelijk van je budget en wensen...

Comment

skytec zijn niet echte kracht patsers.
            clippen wat eerder dan de rest.
            neem liever dap, amirican audio, bheringer of samson
            die zijn een stuk beter maar ook een stuk duurder.
            klasse d versterkers kun ook wel maar ik ben er geen fan van
            maar er zijn zat forums waarin ze worden aangeprezen.
            Last edited by miciel; Wednesday-04-09-2013, 12:26.

Comment

Ik zou er een goede versterker achter hangen die eventueel convectiegekoeld is (dus via koelribben en niet via een luidruchtige ventilator).
              Wellicht iets als een Alesis RA150?

Daarvan weet ik in ieder geval dat hij aardig wat 'body' heeft en dus goed versterkt zonder gelijk te pieken.

Wil je toch zeker weten voldoende kracht hebben, dan is een Synq Digit 1K0 een optie, maar die zal niet dat zeer warme geluid geven wat je wel in een HiFi amp zult terugvinden. Het is maar wat je zelf wilt. ;)

Comment

Dus met de Alesis RA150 kan ik uit de voeten voor mijn boxen

Comment

waarschijnlijk wel (anders zou rick hem niet adviseren.)
                  als je echt tekort komt dan kan je er een 2 bij nemen en ze in mono zetten.
                  1 voor de ene speaker en de andere voor de ander speaker.
                  maar in een normaal huiskamer is 1 vaak voldoende.

Comment

RA-150 lijkt mij prima, maar het is op afstand moeilijk inschatten om na te gaan hoe deze in combinatie met jouw luidsprekers presteert.

Maar, bij ons geldt een zichttermijn van 60 dagen, dus je kunt hem gerust bestellen, uitproberen en terugsturen mocht hij toch niet helemaal naar wens presteren, dan krijg je gewoon je geld terug.

Comment

Working...
                    X