Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf speakers + versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf speakers + versterker

Hallo,

Ik ben net zoals velen op zoek naar een leuk setje speakers + versterker.
    Heb al veel gelezen en gezocht maar kom er toch niet echt uit.

Heb nu 2 zelfbouwspeakers met een skytec spl 500 versterker.
    Dit was leuk voor op de camping, maar voor thuis niet echt geschikt.

Nou had ik zelf zoiets in gedachten.

De XLT1200 is een krachtpatser die maximaal 1x 1200 Watt op 4 Ohm bridge kan leveren. Hij beschikt zelfs over een low-pass filter! Perfect voor een zware 18 inch subwoofer, maar ook voor een setje stevige fullrange speakers.

deze versterker

De SX112 is klaar om mee op pad te gaan. Een robuuste constructie en krachtige drivers maken het mogelijk een flinke geluidsdruk

met 2 van deze speakers.

Het setje wordt vooral gebruikt op mijn kamer voor muziek, maar moet eventueel ook bij (kleine) feestjes te gebruiken zijn.

is dit dan een goede keus, of adviseren jullie iets anders?

mvg Gerald

Voor de prijs leuke en goede speakers.
    De versterker die je hebt uitgezocht heeft te weinig vermogen om deze speakers optimaal te gebruiken.
    Deze past er beter bij;

DAP Palladium P-1200 Black koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Succes.

Comment

de versterker die in het combinatie pakket wordt verkocht? is deze wel geschikt. de prijs van de dap palladium is mij te hoog.

de prijs van de american audio is echt het maximum wat ik uit wil geven aan een versterker, en dit is eigenlijk al te veel.

Ik hoop dat iemand misschien nog een ander alternatief heeft, hoeft niet icm met deze speakers. Maximum prijs is 500 a 550 euro.

Dit is voor 2 speakers + versterker (ben geen sub nodig).

maar het vermogen van de speakers is maar 200 watt continue, die versterker heeft 310 watt rms. Dan zou dat toch makkelijk moeten kunnen?

alvast bedankt. Gerald
      Last edited by GeraldG; Wednesday-04-09-2013, 19:41. Reason: toegevoegd

Comment

en al naar actieve speakers gekeken ?
        (niet dat het heel veel uithaalt het blijft instapkant)
        dan heb je geen versterker nodig wel weer een strekker en kabeltje extra.
        de versterker die je wil kan wel maar je haalt niet alles uit je speaker.
        wat eigenlijk zonde is.
        ik zou zeggen van ga toch voor eentje van 2 x 400watt op 8 ohm

Comment

Het gaat om het Program-vermogen van de speakers. Dit is het vermogen dat ze aankunnen wanneer je er dynamisch materiaal (dus muziek) op loslaat. 400 W dus.

Die American Audio-versterker is prima geschikt zolang je niet teveel van je speakers gaat vragen. Wil je op een feestje echter het meest uit je speakers halen, wil ik je toch aanraden voor een zwaardere versterker (zoals de DAP) te gaan. Je zal merken dat deze met name onder zwaardere belasting stukken beter in staat is je speakers aan te sturen.

Of jij het prijsverschil kunt ophoesten en de moeite waard vindt zul je voor jezelf moeten bepalen. Ik denk dat je er geen spijt van krijgt als je voor een iets zwaardere versterker gaat.

Comment

Working...
          X