Announcement

Collapse
No announcement yet.

15" Alto TS115A, wat doe ik verkeerd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het is zeker mogelijk om een EQ tussen controller en luidsprekers te zetten.
    Afhankelijk van je doel kies je voor een parametrische EQ of een grafische EQ.

Met een parametrische EQ (PEQ) kun je een meer een 'sound maken', terwijl je met een grafische EQ (GEQ) probleemfrequenties kunt pakken.
    Heel eerlijk, ik gebruik niet zo vaak een GEQ, tenzij ik met kritische bronnen werk of voor monitors.

Maar een GEQ is wel makkelijk. Hands on en je ziet hoe het klinkt. ;)

Comment

Moest even Wikipedia op, maar ik snap 'm. Bedankt.

Comment

Zo, nu alles naar behoren werkt wil ik toch proberen om mijn telefoon/mp3 speler/laptop direct op de speaker(s) aan te sluiten.

Kan dat met deze Jack/XLR verloopkabel voor gebruik met 2 speakers? http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...t-details.html
        Of hou ik dan hetzelfde probleem?

En voor mono gebruik met 1 speaker: http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...t-details.html

Of denk ik weer eens te simpel?

Comment

Alles loopt op rolletjes met de Klotz AY5-0300 2x jack 6,3mm 2p - 1x mini-jack 3p 3 meter verloopkabel. Via deze oerdegelijke kabel sluit u met een gerust hart uw kostbare apparatuur aan.

Die pak je, klaar. (Kan de DAP variant niet vinden).
          Gewoon minijack -> jack in een speaker (beide ingangen gebruiken).
          In geval dat je 2 speakers gebruikt pak je de mix out en lus je dus door naar de 2de speaker.

Dit is prima voor korte afstanden. Ga je die laptop op 10 meter zetten dan ga je storingen krijgen op deze manier. Kies dan voor een passieve DI (2 kanalen), prik je laptop daarin met deze kabel en ga met XLR naar je speakers.

Comment

Die vat ik even niet. De TS heeft twee ingangen, 'Input 1' en 'Input 2'. Dat is toch wat anders dan 'Links' en 'Rechts'? Ook lijkt het me wel handig om de kabels bij de bron te splitsen, die heb ik namelijk al liggen. En ben je dmv doorlinken niet ook je stereosignaal kwijt?

Last edited by 76-er; Tuesday-01-10-2013, 12:27.

Comment

ja je bent wel je stereosignaal kwijt. maar de meeste zullen het niet merken.
              en als toch al de juiste kabel hebt liggen dan zou ik die gebruiken.

Comment

Originally posted by miciel View Post
                als toch al de juiste kabel hebt liggen dan zou ik die gebruiken.
                Oeps, mijn fout, ik was niet duidelijk genoeg. Wat ik heb liggen zijn verschillende XLR kabels en 1 dubbel RCA/XLR adapter kabeltje om de DJ-controller en speakers aan elkaar te knopen. Voor mij is het dus het simpelst om die laatste dus te kunnen uitwisselen voor iets van een mini-jack/XLR als ik direct van laptop naar speakers wil.

Comment

dat kan gewoon met de kabel die je aangeeft.
                  http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...t-details.html

het haalt niet zoveel uit of je voor de jack of xlr kabel gaat.
                  alleen kan je de jackkabel ook gelijk in een dibox prikken

alleen de kabel die je voor mono wou gebruiken geeft dezelfde problemen.
                  Last edited by miciel; Tuesday-01-10-2013, 20:00.

Comment

Daar was ik al bang voor. Dus de stereo weergave, daar zijn we nu uit. Nu nog hoe je van laptop naar een enkele speaker gaat via XLR. Werkt de oplossing van renevanh op de vorige pagina? Daar heb ik toch wel vraagtekens bij.

Comment

ja die werkt.
                      maar ook dat kan met de kabel waar ik naar link.
                      op de manier die reneva beschrijft wordt er een mono singaal gemaakt
                      links en rechts worden op deze manier bij elkaar gevoegd.
                      werkt dat ?
                      ja zeker ik werk regelmatig met een 100 volt versteker die alleen maar mono ingangen heeft.
                      dus daar zit van de meeste apparaten ook de l en r bij elkaar (ook bij de pc)
                      het is dat ik weet dat het mono is maar anders zou ik denken dat het stereo is.

wat bij 3,5 naar 1 xlr verloopkabel voor problemen zorgt is het ontbreken van rechter singalen.
                      omdat die met pin 3 worden verbonden welke meestal de min is.
                      Last edited by miciel; Tuesday-01-10-2013, 22:09.

Comment

Alleen die kabel heeft twee uitgangen, rechts en links. Hoe krijg je die dan in een enkele ingang van de speaker?

Comment

je wil je dj mixer en laptop aansluiten op 1 speaker ?
                          hoe wel alles bij elkaar
                          laptop l en r op ingang 1 en dj mixer l en r op ingang 2.

ook daarvoor is wel weer een kabeltje hoor. van 2 xlr naar 1.
                          http://www.bax-shop.nl/xlr-xlr/proca...t-details.html

andere optie van 2 jack naar 1.
                          http://www.bax-shop.nl/jack-jack/hq-...t-details.html

ook in rca bestaat dit verloop (een beetje naar ondere scrollen)
                          zowel in kabel als in stekker
                          http://www.bax-shop.nl/rca-rca/bekij...producten.html

en als je een beetje kan solderen kan je ze ook zelf maken
                          van 3,5 stereo naar 6,3 mono jack L en r op tip, 0 op sleeve
                          van 3,5 stereo naar xlr l en r op 2, 0 op 1 en 3 (3 mag hoeft niet)

er bestaan ook mengpanelen die kan je dan met 2 jackkabels aansluiten op 1 speaker.
                          alleen ik kan me goed voorstellen dat je de boel compact wilt houden.
                          Last edited by miciel; Tuesday-01-10-2013, 22:49.

Comment

Working...
                          X