Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overspanning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overspanning

Vorige week heb ik mijn installatie uitgeleend aan een vriend, en op een stomme manier had die 380Volt op een gewoon stopcontact gezet waardoor mijn ganse muziek installatie (gelukkig de lampen nog niet aangesloten) verneukt is.
    Nu vroeg ik mij af als er soms overspanningszekeringen te koop zijn die daadwerkelijk werken? Ik heb al vanal opgezocht op internet en vele zeggen dat die overspanningszekeringen niet werken.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik ben niet van plan ieder stopcontact uit te meten als ik ergens iets insteek.

Mvg
    Sander

Zorg dat je een eigen 400/230Volt verdeelblok hebt met daarin 3 Volt meters.
    Dan is het simpel te zien of de tijdelijke voedingskabels op een evenement op de juiste wijze zijn aangesloten.

Comment

Zoek eens op de naam "fasebewakingsrelais".

Comment

Als ik dat zo lees zijn het allemaal professionele kasten voor redelijke grote fuiven. Ik leen enkel gratis uit aan vrienden. Dus zoek iets goedkoops, niet te groot en betrouwbaar. Want tis maar voor 4 kleine boksen.

Comment

Een fasebewakingsrelais is het enige wat betrouwbaar werkt tegen per ongeluk aansluiten op 380V. Als je dat te duur vind moet je vertrouwen op gezond verstand.

Comment

Working...
          X