Announcement

Collapse
No announcement yet.

fantoom voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

nu even een update.
    ik heb de mic op de 100 volt versterker aangesloten.
    ik gebruik de art 2 phantoomvoeding voor voeding voor microfoon.
    het geluid is nu inderdaad wel wat voller. alleen nu kraakt het als de mic te dichtbij hou (lijkt op clippen/peaken)
    maar hou ik hem iets verder weg (10 cm) doet hij niks meer.
    ik mis een hoop volume/kracht van de mic. alsof de gain niet vergenoeg is open gedraaid.
    waarschijnlijk rijp voor de afvalbak ?

ik zei in een vorige post dat de microfoon icm met mijn mengpaneel ruisde.
    ook hier gebruik de art 2 phantoomvoeding als voeding voor microfoon.
    waarschijnlijk heeft dit te maken gehad met te veel gain.

en nu over de microfoon het gaat om de Beyerdynamic TG V56c
    okee hij was wat duurder. en het is jammer dat hij kapot is.(daar hadden ze 2 dynamisch mic,s van kunnen kopen)
    het is niet mijn mic, maar voor een instelling.
    en als ze daar een mic vervangen komt er een byerdynamic TG V35d s.
    deze klinken kaal/hoog en er zit een vervelende/gammele schakelaar op.
    ik vraag me af hoe lang ze het uithouden (zowel de mic als de schakelaar)
    ik heb het er over gehad en wordt er gezegd ja het budget is te klein om een goede mic aan te schaffen van 100 euro.
    er wordt niet gevraagd welke mic kunnen we het beste aanschaffen. nee ze zetten te pas en te onpas wat neer.
    van mic versterkers tot een complete installatie die eigenlijk net te weinig spreiding en power in zig heeft.
    de adviezen die ik hier gekregen heb kan ik zeker gebruiken zowel voor daar als voor me eigen microfoon.

ik zit er over na te denken om een mic aan te schaffen.
    akg p5 (super cardiode.) is die er ook met schakelaar ?
    audio technika pro 61 (super cardiode)
    senheiser e835
    audio technica 510 is die er ook met schakelaar ?
    akg d770 Is die er ook met schakelaar ?
    ik wil graag een tje met schakelaar want ik zit niet altijd bij me mengpaneel/versterker.
    hou ik bij super cardiode nog wel een beetje singaal over als ze naast zingen ?
    Last edited by miciel; Saturday-23-11-2013, 14:36.

Comment

ik zit er over na te denken om een mic aan te schaffen.
      akg p5 (super cardiode.) is die er ook met schakelaar ?
      audio technika pro 61 (super cardiode)

senheiser e835
      audio technica 510 is die er ook met schakelaar ?
      akg d770 Is die er ook met schakelaar ?

ik wil graag een tje met schakelaar want ik zit niet altijd bij me mengpaneel/versterker.

Comment

Je kunt het signaal toch muten op je mixer? Schakelaar op een microfoon voor andere dingen dan simpel presentatie- of omroepwerk zou ik zelf niet doen, zorgt voor hinderlijke bijgeluiden bij het in- en uitschakelen.

Nee. Want als je het patroon van een supercardioide bekijkt zie je dat de gevoeligheid van het membraan zich concentreert precies voor de microfoon en juist minder aan de zijkanten. Dat is nu juist het grote voordeel (of nadeel als je met buiksprekers/naastzingers werkt). Wat je dan nodig hebt is een normale cardioide mic.

Comment

okee thanks
          dat is juist het punt
          7 van de 10 keer is het omroep werk (bingo)
          rest mensen die komen zingen en mic dus verkeerd houden
          presentaties etc
          zijn er nu echt groote ver schillen tussen de e835 en de akg 770 ?

Comment

AKG D770 is bij ons uit assortiment.

Ik denk persoonlijk, als het voornamelijk om spraak gaat en onervaren mensen die de microfoon voornamelijk in handen zullen hebben, denk ik toch dat het beter is om voor een doodgewone dynamische cardioïde mic te gaan die tegen een stootje kan. Dan kom je terecht in het SM58, E835 en AKG D5 gebied.

Comment

fantoomvoeding 2

hallo ik heb een vraagje.
              hoeveel condensator mic,s kan je aansluiten op een 5 kanaals mengpaneel ?
              merk mengpaneel (eigen merk) maar denk in phoenix/behringer
              ik heb nu het idee dat hij 5 mic,s niet trekt/leuk vindt.

merk van mic (eigen merk) vocaal condensator mic
              stroomverbruik is 1,5 ma
              maar hoe serieus moet je dat nemen ?
              natuurlijk ook de vraag van welke trafo erin het mengpaneel zit.

het gaat om 4 vocaal condensator mic,s en 1 overhead/pencil.
              de mengpaneel en mic,s zijn niet van mij maar van een kerk.

hoeveel haalt dit uit ?
              ten opzicht van je installatie ?

Comment

We krijgen nu wel heel veel ik heb geen idee maar ik heb er 1 info.

Hier kunnen we dus geen enkel juist antwoord op geven waar we ook zeker van kunnen zijn.

Je gaat toch ook niet naar de garage van ja hallo ik heb 4 winter banden nodig. Wat voor weet ik niet. Ze moeten op een velg die onder een blauwe auto zit.

Er zijn misschien wel meer dan 1000 verschillende mengpanelen en wie weet nog wel veel meer verschillende microfoons. Dan moeten wij jou hier vertellen wat wel en wat niet kan zonder een duidelijke stapel gegevens. Volgens mij is dit al eerder gezegd. Als je geholpen wil worden zal je zelf eerst moeten zorgen dat we ze goed en uitgebreid mogelijke informatie van je krijgen. Zonder kan er gewoon niet een advies, informatie wat dan ook gegeven worden.

Comment

ik zal even wat meer info neerzetten.
                  de geluidsinstalatie bestaat uit 1 100 volt versterker en 2 100 volt line area,s
                  officieel is de instalatie bedoelt voor spraak. (en achtergrond muziek)
                  de geluidsinstallatie wordt gebruikt voor spraak en zang
                  bij zang loopt hij snel tegen de clip aan. een compressor ontbreekt. er is wel een limiter aanwezig.
                  de geluidsinstallatie geeft niet genoeg volume. voor spraak is het net aan
                  als hij met de band of piano mee moet komen heeft hij niet genoeg in huis.
                  ik hou hem netjes onder de 0, ze willen ze hem toch harder hebben. het resultaat is oversturing.
                  ik ben de discusie vaak genoeg aangegaan. ik weet dat het fout is.
                  houw ik hem netjes rond de nul krijg ik iedere keer de vraag mag hij harder.
                  als we speaker huren is het wel beter maar noch niet lekker.
                  ik doe dit voor de hobby, zoals je kunt lezen ben ik niet de beste.
                  maar ze waren toch tevreden. (ik ook)
                  ik zal even de geven,s uplouden.
                  het gaat dus om de condensator mic
                  de bedrijfsnaam aub niet vermelden aub
                  gegeve mepaneel.JPG
                  mepaneel.JPG
                  micx.JPG
                  gegeve micx.JPG

zijn die one knop comressoren die op een mengpaneel zitten bijv yamaha of behringer zinvol ?

zou een normaal mengpaneel wel 4 condensatormic,s en 1 overhead trekken
                  of heb ik 5 losse voedingen nodig ?
                  bijv beringer xeng 1832
                  of alto pro zmx 124
                  Last edited by miciel; Friday-27-12-2013, 04:13.

Comment

1. De specs van de mixer zijn een beetje karig, op basis hiervan kun je nog niet veel zinnigs zeggen over het systeem. Bijvoorbeeld, er staat niet of op alle inputs fantoomvoeding aanwezig is.
                    2. Zang is erg dynamisch. Je zult dus aardig wat vermogen moeten hebben om de pieken en dalen van vocalen op te kunnen vangen, of een goede compressor om het geheel iets de kop in te kunnen drukken bij flinke pieken. Daarbij is het natuurlijk ook zo dat een mixer in het budgetsegment snel zal vervormen bij wat oversturing.
                    3. Mixers met one-knob compressoren kunnen helpen, maar het is dan niet persé om die functie, maar ook omdat er betere mic-preamps in zitten die niet zo snel over hun nek gaan bij lichte oversturing. Met die one-knob compressor kun je de meeste pieken wel redelijk nivelleren, al heb je dan nog niet erg veel controle over je geluid.
                    4. Een kerk is de grootste galmbak die je kunt bedenken. Het wondersysteem hiervoor zijn veel speakers met een relatief weinig vermogen, die je zoveel mogelijk op je publiek richt om reflecties, galm en weerkaatsing zoveel mogelijk te beperken. In de meest optimale situatie hang je overal doeken op die reflecties voorkomen maar die luxe is er vaak niet. Roeien met de riemen die je hebt dus, wat vaak neerkomt op veel speakers plaatsen en uiteraard met een delay er tussen zodat de geluidsgolven elkaar niet in de weg gaan zitten.
                    5. Of een PA-mixer 5 condensatorproducten trekt, is vaak niet zozeer de vraag. Vaak lukt dit wel, zelfs met een simpele Behringer. Alleen, ik denk dat de mixer waar jij mee werkt z'n beste tijd heeft gehad als ik de posts uit het verleden even vlug bekijk. Daarbij zijn de functies ook wat beperkt. Werken met losse voedingen is nergens voor nodig, alleen al met de kosten van 5 voedingen kun je een leuke PA-mixer kopen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      1. De specs van de mixer zijn een beetje karig, op basis hiervan kun je nog niet veel zinnigs zeggen over het systeem. Bijvoorbeeld, er staat niet of op alle inputs fantoomvoeding aanwezig is.
                      2. Zang is erg dynamisch. Je zult dus aardig wat vermogen moeten hebben om de pieken en dalen van vocalen op te kunnen vangen, of een goede compressor om het geheel iets de kop in te kunnen drukken bij flinke pieken. Daarbij is het natuurlijk ook zo dat een mixer in het budgetsegment snel zal vervormen bij wat oversturing.
                      3. Mixers met one-knob compressoren kunnen helpen, maar het is dan niet persé om die functie, maar ook omdat er betere mic-preamps in zitten die niet zo snel over hun nek gaan bij lichte oversturing. Met die one-knob compressor kun je de meeste pieken wel redelijk nivelleren, al heb je dan nog niet erg veel controle over je geluid.
                      4. Een kerk is de grootste galmbak die je kunt bedenken. Het wondersysteem hiervoor zijn veel speakers met een relatief weinig vermogen, die je zoveel mogelijk op je publiek richt om reflecties, galm en weerkaatsing zoveel mogelijk te beperken. In de meest optimale situatie hang je overal doeken op die reflecties voorkomen maar die luxe is er vaak niet. Roeien met de riemen die je hebt dus, wat vaak neerkomt op veel speakers plaatsen en uiteraard met een delay er tussen zodat de geluidsgolven elkaar niet in de weg gaan zitten.
                      5. Of een PA-mixer 5 condensatorproducten trekt, is vaak niet zozeer de vraag. Vaak lukt dit wel, zelfs met een simpele Behringer. Alleen, ik denk dat de mixer waar jij mee werkt z'n beste tijd heeft gehad als ik de posts uit het verleden even vlug bekijk. Daarbij zijn de functies ook wat beperkt. Werken met losse voedingen is nergens voor nodig, alleen al met de kosten van 5 voedingen kun je een leuke PA-mixer kopen.
                      1 ja er zijn op alle inputs fantoomvoeding aanwezig.
                      2 zal een yamaha of soundcraft minder vervormen ?(met 6 of 8 mic ingangen)
                      2 a die compressor moet dan tussen het mengpaneel en de speakers ?
                      3 ok ik wist niet dat een goed mengpaneel zo belangrijk was.
                      4 dat systeem is dus aanwezig. alleen met te weinig vermogen. voor muziek etc.
                      de speakers in de linearya,s zijn allemaal gericht met software
                      er was bij de aanschaf rekening gehouden met dit soort activiteiten. jeugdiensten kerstfeest etc.
                      alleen als het systeem na 2 jaar nog steeds niet voldoet zal het het nooit gaan doen ook.
                      het systeem klinkt blikkerig.
                      we hebben nog een 2de zaal hier hangen 100 line arraya,s welke je echt moet hellen ipv met laptop
                      maar ook dit systeem klinkt blikerig maar wel voldoende vermogen
                      4 a er zijn ook line arya,s met meer vermogen. maar heeft dit zin ?
                      het is toch ook zo hoe meer vermogen hoe meer kans op galm ?
                      4b heb ik voor 15 a 18 meter 2 pa speakers nodig ? (dus 4)
                      bij goedkope speakers wel maar hoe zit dat bij de betere ?
                      bij goedkope speakers galmt het eerder aangezien deze minder ver dragen.
                      de kerk galmt best ja bij volle bak minder.
                      ja er hangen gordijnen maar de rest is inderdaad allemaal hard materiaal.
                      5 dit is een ander mengpaneel niet degene die ik gesloopt heb.
                      en ja ik loop tegen de beperkingen aan.

Comment

hallo ik heb nog even een vraagje.
                        kan de output van bij een soundcraft tegen fantoomvoeding ?
                        voor als we hem een keertje op een andere ingang aansluiten ?
                        of moet er dan een di box tussen ?
                        is soundcraft goed ? of kan ik beter een ander merk nemen.
                        is een beringer tafel ook voldoende of kan ik die beter links laten liggen ?

het mengpaneeltje wat we nu hebben maakt een optel som.
                        het telt de master fader bij de rest op. alle faders gaan van 0 tot plus 10.
                        nu moet ik zowel de masterfader als de kanaalfader,s verschuiven om er voor te zorgen dat ik niet overstuur.
                        bij een normale mengtafel kan ik de master fader in de min zetten (even als voorbeeld - 20)
                        doet de master fader er dan ook 20 db van het singaal af ?

Comment

@ miciel,

Misschien een keer een curses?

Als ik zo alles voort en weer terug lees en ook de reacties in andere topics dan is er wel wat lees ervaring en internet kennis maar mis ik toch wel de hands on ervaring. Hier is niets mis mee maar ik denk dat een kleine training of van mijn part een keer met iemand mee lopen je heel veel kennis op gaat leveren.

De output van een soundcraft ga je lijkt me niet op een input van een microfoon zetten. Een microfoon signaal is namelijk vele malen zwakker dan een line signaal van een mixer.

Aangezien xlr aal gebalanceerd is ( als het goed is ) dan heb je dus geen di meer nodig.

Soundcraft is een meer dan net merk. Je krijgt nette mixers met een goede kwaliteit als je ziet wat je ervoor betaald. Ook een allen & heath ( zelf persoonlijke voorkeur maar niet beter of slechter ) maakt erg nette mixers voor een mooie prijs.
                          Behringer :( Nee geeft mij geen lach op me gezicht. De mixers waar ik dan toch mee heb moeten werken vond ik zeer zeker niet fijne mixers. De faders voelde gewoon niet fijn aan en ook het reageren ervan was niet zoals het het graag zie. De kwaliteit zullen we het al helemaal niet over hebben maar hey je betaald er ook maar 2 dropsleutels en een disco lollie voor dus wat kan je er dan ook van verwachten. Leuk voor thuis een beetje wat aan te peuteren maar als je er echt mee aan de bak wil zou ik er niet aan beginnen.

Zover ik weet werken 99% van de mixers zo dat als je de kanaal fader omhoog zet je nog niets hoort tot dat je de master fader omhoog zet. De master fader bepaalt dan het eind volume. Maar als een kanaal fader zwaar in de plus gaat draaien dan is het niet zo dat de master fader het weer terug reduseert naar de -20 waar je het op hebt gezet. De -20 is dan eigenlijk een demping van -20 op je uitgestuurde volume van de kanaalfader. Is je kanaalfader dus +6 dan kom je dus gewoon uit op -14 ookal staat de fader van de master op -20. Is je kanaal fader echt standje oorlog en stuur je zeg +20 hier doorheen dan gaat de master gewoon naar de 0 ookal staat deze op -20.

Ik hoop dat je weer wat verder bent.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                            @ miciel,

Misschien een keer een curses?

Als ik zo alles voort en weer terug lees en ook de reacties in andere topics dan is er wel wat lees ervaring en internet kennis maar mis ik toch wel de hands on ervaring. Hier is niets mis mee maar ik denk dat een kleine training of van mijn part een keer met iemand mee lopen je heel veel kennis op gaat leveren.
                            curses volgen ga ik doen.
                            meelopen word lastig vanwege rugklachten bedrijven hier durven het hier niet aan.(begrijpelijk)
                            er is inderdaad wel wat ervaring. maar 5 kinderen uitversterken is een uitzondering.
                            normaal is het 1 mic en/of 1 line singaal.

De output van een soundcraft ga je lijkt me niet op een input van een microfoon zetten. Een microfoon signaal is namelijk vele malen zwakker dan een line signaal van een mixer.

Aangezien xlr aal gebalanceerd is ( als het goed is ) dan heb je dus geen di meer nodig.
                            ik weet dat een mengpaneel/ mixer normaal op een line ingang hoort.
                            maar we hebben 2 ruimtes in de 2de ruimte zit alleen een microfoon aansluiting.
                            de versterker zit ingebouwd in een vast rack dus even ompluggen gaat niet.
                            de line in is al bezet door een cd speler en de line ingang voor mengpaneel.
                            ik wou een di box gebruiken om het singaal te verzwakken zodat ik als nog de microfoonaansluiting kon gebruiken.
                            is dit mogelijk ?
                            en anders hebben we 50 meter kabel nodig.
                            in de eerste zaal zit namelijk wel een aansluiting voor het mengpaneel (line in)welke op beide versterkers uitkomt.
                            of ik kan de xlr kabel omzetten.
                            kan je een line ingang splitsenen en 1 kant vrij laten zonder dat er storing optreed ?

Soundcraft is een meer dan net merk. Je krijgt nette mixers met een goede kwaliteit als je ziet wat je ervoor betaald. Ook een allen & heath ( zelf persoonlijke voorkeur maar niet beter of slechter ) maakt erg nette mixers voor een mooie prijs.
                            Behringer :( Nee geeft mij geen lach op me gezicht. De mixers waar ik dan toch mee heb moeten werken vond ik zeer zeker niet fijne mixers. De faders voelde gewoon niet fijn aan en ook het reageren ervan was niet zoals het het graag zie. De kwaliteit zullen we het al helemaal niet over hebben maar hey je betaald er ook maar 2 dropsleutels en een disco lollie voor dus wat kan je er dan ook van verwachten. Leuk voor thuis een beetje wat aan te peuteren maar als je er echt mee aan de bak wil zou ik er niet aan beginnen.

Zover ik weet werken 99% van de mixers zo dat als je de kanaal fader omhoog zet je nog niets hoort tot dat je de master fader omhoog zet. De master fader bepaalt dan het eind volume. Maar als een kanaal fader zwaar in de plus gaat draaien dan is het niet zo dat de master fader het weer terug reduseert naar de -20 waar je het op hebt gezet. De -20 is dan eigenlijk een demping van -20 op je uitgestuurde volume van de kanaalfader. Is je kanaalfader dus +6 dan kom je dus gewoon uit op -14 ookal staat de fader van de master op -20. Is je kanaal fader echt standje oorlog en stuur je zeg +20 hier doorheen dan gaat de master gewoon naar de 0 ookal staat deze op -20.

Ik hoop dat je weer wat verder bent.
                            bedankt voor uitleg.
                            maar echt aan de bak is het ook weer niet laten we zeggen 10/20 dagen per jaar dat hij gebruikt wordt in de kerk.
                            en de andere locaties zoals verzorgins huizen 1 x per maand. en dit is allemaal hobby matig/ vrijwiligers werk.
                            Last edited by miciel; Saturday-04-01-2014, 19:09.

Comment

Working...
                            X