Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een Devine sub gaan nemen, maar een probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een Devine sub gaan nemen, maar een probleem

Hallo iedereen,
    Ik wil graag een Devine 115A sub gaan nemen ter aanvulling op mijn Devine 12 inch luidsprekers. Maar ik heb een klein probleempje.... Ik heb de iets oudere versie luidspreker van Devine (zonder logo). En dan heb ik dus wel een logo op de sub. Dan denken jullie vast: "zo storend is het toch niet?". Wel dus, ik vind het logo sowieso niet echt mooi. Ik vind het dan heel goedkoop lijken. (sorry dat ik het zeg, ieder zijn eigen mening). Is het mogenlijk om het logo eraf te krijgen zonder dat je er dan nog wat van ziet?
    Alvast bedankt!

Logo zit vastgelijmd en kun je er af trekken, maar ik meen dat de logo's verzonken zitten in de grill (er is dus een uitsparing voor ingestanst). Vermoedelijk hebben we nog wel een kale grill liggen van de 1e generatie, dus stuur even een mailtje naar de helpdesk, dan kunnen we die voor een klein bedrag vast wel meesturen. :)

Comment

Oke bedankt voor de reactie!
      Ik kijk wel even, want ik heb op dit moment nog niet genoeg geld. (Ben 13 jaar dus dan verdien je ook niet snel).
      En wat is een klein bedrag volgens jou? :p

Comment

Geen idee, dat zal de technische dienst moeten bepalen, ik weet niet wat ze kosten. ;) Ik denk echt maximaal 20 euro.

Comment

Oke, ik kijk wel even of ik dat ga doen.
          Weet je misschien of er een aanbieding aan zit te komen van de devine sub?

Comment

Weet ik helaas niets van.

Comment

Hallo iedereen,
              Ik zag deze serie van de Devine Artis subwoofers ineens staan:
              De Devine B115A subwoofer is een aparte verschijning. Hij heeft namelijk een ingebouwde driekanaals versterker! 1 kanaal is voor de subwoofer zelf, de overige twee zijn voor extra fullrange speakers zoals de Trono 10 of 12!

Is dit niet gewoon hetzelfde als die van skytec? En kun je het vergelijken met de andere serie subwoofers van Devine?

Comment

Sowieso is dit een 3 kanaals versterker met 300watt voor de sub. De andere is 1 kanaal 500 watt.

Comment

De B115A is een budgetsubwoofer. Komt een leuke bass uit, maar is vooral bedoeld voor hele kleine zaaltjes, slaapkamers, tuinfeesten etc.

Zit inderdaad een driekanaals versterker in, die is bedoeld om twee extra Trono luidsprekers aan te sluiten. Dan heb je verder ook geen randapparatuur meer nodig en heb je voor weinig geld een erg leuk instapsetje met 2.1 configuratie.

Te vergelijken met de andere Devine subs? Tja, qua geluidsdruk en diepgang is het natuurlijk een stukje minder. Maar heb je ooit een actieve 15 inch sub met driekanaals amp voor dat geld gezien? Ik vind ze zelf zeker niet tegenvallen voor het geld, maar het valt inderdaad in het Skytec/Omnitronic segment. Leuk voor het geld aangezien het weinig kost, maar het is natuurlijk niet bedoeld voor zwaar intensief gebruik en om feesten van 200 man mee te draaien. Het is echt voor de DJ die begint met draaien en voor weinig geld een leuk geluidssysteem zoekt.

Twee 12 inch Trono speakers, een B115A sub, speakerstatieven en kabels kosten je net iets meer dan 300 euro. Daar kan mening marktplaats-stunter met 2.0 geluidssetje en losse versterker een puntje aan zuigen, terwijl de kwaliteit voor dat geld echt niet tegenvalt. Is het dé wonderspeaker waar binnenkort elke discotheek mee uitgerust wordt? Nee, maar daar is de prijs ook naar.

Wel adviseer ik je om er een wielplaat bij te nemen, aangezien die subs behoorlijk zwaar zijn (ook de passieve variant).

Comment

Bedankt! Dan ga ik toch maar voor die andere subwoofer serie van Devine waar ik het eerder over had in deze topic.

Comment

Working...
                    X