Announcement

Collapse
No announcement yet.

uitval speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• uitval speakers

In ons bedrijf hebben we 8 boxen hangen. 4 kleine en 4 grote. deze worden aangestuurd door twee versterkers. met de kleine boxen zijn er geen problemen echter met de grote wel. de versterker welke deze aanstuurt hebben we al regelmatig vervangen. d.w.z. het bedrijf die ons muziekprogramma levert. en telkens lijkt het probleem opgelost maar is dat niet.

wat is nu het probleem. wanneer het volume laag staat vallen de grote boxen regelmatig weg, om ineens weer aan te springen. wanneer het volume hoog staat is het geen probleem, dan doen ze het gewoon. ons is verteld dat dit aan de versterker ligt maar wanneer deze regelmatig is vervangen moet het m.i. een ander probleem zijn. nu willen ze weer een andere versterker leveren maar ik heb het idee dat ook dan het probleem niet is opgelost.

Het zijn alle 8 JBL boxen ik kan echter het type niet achterhalen aangezien ik niet aan de achterzijde kan komen. voor zover ik weet zijn het 12" en 8"

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Dit kan vanalles zijn, defect jn de amp ( maar inwaarschijnlijk ) of in dr kabel de micer of de computer.
    Dat is zo niet te zeggen.

Als ze het na een paar keer nog niet in orde hebben zou ik er toch eens over denken om te kiezen voor een WEL deskundige levarancier

Comment

wat voor een mengpaneel hebben jullie ?
      welke versterker is er voor de grootte speakers ? en wat was was de vorige ?
      welke speakers van jbl lijken er het meeste op ? bijna iedere serie heeft een andere vorm.
      maken jullie gebruik van een zone mixer ?
      of wordt het singaal gewoon gesplit of maak je gebruik van een mengpaneel met meerdere uitgang ?
      hoe bedien je het volume ? (dmv master fader of door volume knoppen op versterker)
      en wat staat er nog meer ? aan apperatuur en spullen.

het kan zijn dat er te weinig singaal wordt verstuurd naar een versterker die vol open staat.
      stuur meer singaal uit en zet de volume knoppen van de versterker dan zachter.

maar het kan zoveel meer zijn.
      misschien is het een idee om de installatie door iemand anders na te laten kijken ?
      ik weet niet waar je zit maar hier in zuidholland weet ik wel iemand.
      Last edited by miciel; Sunday-15-09-2013, 12:10.

Comment

Nou precies. ze zullen wel vakkundig zijn, maar dan op hun eigen gebied. we hebben bijna alles van Bax behalve die muziekcomputer vandaar dat wij er vanuit gingen dat zij het wel konden oplossen. Op mijn vraag aan hen of het niet met de aansluiting(bekabeling) te maken kon hebben antwoorden zij dat het verschil met hard of zacht volume(wel of niet uitvallen) dan niet zou kunnen. de computer levert gewoon een signaal naar het mengpaneel en ook deze is al eerder vervangen, dit is een Dateq(van Bax) het is al een probleem welke nu al een aantal seizoen speelt en we krijgen het maar niet opgelost.

Comment

Originally posted by miciel View Post
          wat voor een mengpaneel hebben jullie ?
          welke versterker is er voor de grootte speakers ? en wat was was de vorige ?
          welke speakers van jbl lijken er het meeste op ? bijna iedere serie heeft een andere vorm.
          maken jullie gebruik van een zone mixer ?
          of wordthet singaal gewoon gesplit of maak je gebruik van een mengpaneel met meerdere uitgang ?
          hoe bedien je het volume ? (dmv master fader of door volume knoppen op versterker)
          en wat staat er nog meer ? aan apperatuur en spullen.

het kan zijn dat er te weinig singaal wordt verstuurd naar een versterker die vol open staat.
          stuur meer singaal uit (rond de 0 en-6 ) en zet de volume knoppen van de versterker dan zachter.
          heb je dan noch hetzelfde probleem ?
          Daar heb je een punt miciel. we gaan dit even uitproberen. alvast bedankt

Comment

Ik denk dat het euvel verholpen is. bedank miciel! mocht het toch weer onverhoopt terugkomen bericht ik dit onmiddellijk

Comment

Geeft wel aan dat het of een enorme crappy budgetversterker is, of er toch ergens een probleem zit.

Ga je 'harder' draaien dan verhoog je in feite het voltage van je signaal. Kleine haarscheurtjes op bijvoorbeeld een printplaat kunnen dan het verschil maken tussen wel een werkende verbinding of net niet (weerstand te hoog -> geen signaal).

Comment

Working...
              X