Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixen met afstandbediening?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixen met afstandbediening?

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een manier om 2 kanalen van een mengpaneel op afstand te bedienen. Het gaat eigenlijk puur om de volumefaders, dus 2 geluidsbronnen harder en zachter zetten. Het gaat om een microfoonsignaal en een backing track.

Belangrijk is dat de afstandbediening klein is, niet veel groter dan een iPhone. Althans niet veel dikker, langwerpiger kan wel. Ik zou de bediening willen monteren op een microfoonstatief, zonder dat deze heel erg opvalt.

Nu weet ik dat diverse digitale mixers met apps op afstand te bedienen zijn, maar ik ben op zoek naar iets met fysieke knoppen of kleine faders.

Liefst draadloos (infrarood, wifi etc.), maar iets met bijvoorbeeld een midikabel zou eventueel ook kunnen.

Ik ben benieuwd naar allerlei oplossingen, inclusief complete systemen, rackmixers, geluidskaarten, digitaal en analoog, in alle prijsklassen.

Een laptop waar een DAW op draait, met een tweetal VMeters misschien? Is dat ongeveer waar je naar op zoek bent?

Instarten van de tracks gebeurt door een andere partij? Heb je eventueel al materiaal waar je mee zou kunnen werken?

Comment

vraag eens een keertje info op bij schaapsound.
      hun hebben meerdere systemen.
      1 draaiknop voor spraak 1 draaiknop voor muziek
      4 aan uit knoppen (voor 4 mics)
      er zijn meerdere opties mogelijk.
      en zo gemaakt dat de meeste het kunnen bedienen.
      vaak in samenwerking met een automatische mixer van seis akustic
      welke weet ik niet er zijn volgens mij meerdere combi,s mogelijk.
      het gaat om een bedraad systeem. maar het kan ook met een ipad app
      het zijn mooie systemen. die het prima doen.
      alleen vind ik het jammer dat je alleen de master,s tot je beschikking hebt.
      wil je meer dan moet je naar de mixer lopen.
      de kastjes zijn wel wat dikker 3 of 4 cm
      en dan wel ter grootte van een ipnone
      Last edited by miciel; Tuesday-17-09-2013, 14:59.

Comment

RDL labs heeft een heel programma voor je wensen.

Ze zitten ook op facebook. www.facebook.com/RadioDesignLabs

Comment

Working...
        X