Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke 15 inch actieve speakers?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke 15 inch actieve speakers?

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar 2 nieuwe 15 inch actieve speakers van 600 tot 800 euro per stuk.
    ik ben zelf aan het kijken naar de yamaha dxr15 de mackie srm650 en de electro voice live x elx115p (niet op bax gezien).
    ik wil dit kunnen gebruiken voor grote en kleine feesten en voor house en pop muziek. dus ik wil veel vermogen en bas maar ook een helder geluid.

welke van deze is het beste?
    andere suggesties zijn van harte welkom!

Bob

Geen

Als je veel vermogen en bass wil zal je toch echt naar een sub top combi moeten gaan kijken.

Het nadeel van een 15 inch die ook echt alles moet doen is dat deze als eerste sowieso niet zo laag zullen weergeven dan een setje subs. Dus de laagste frequentie word gewoon niet weer gegeven en zal je dus ook niet kunnen horen / voelen. Het nadeel daarna is dat wat ze wel weer geven grotendeels ten koste gaat van je midden tonen. Dus daar waar je spraak / zang en een deel van de melodie zal zitten. Echt lekker en strak geluid is dan dus al een beetje in het gedrang.

Als laatste zou je ook nog eens kunnen kijken naar een db-technologies. Erg fijne speakers voor een heel erg redelijke prijs.

Comment

dankjewel voor de reactie!

ik hoef de bas niet echt te voelen maar ik wil hier gewoon ff mee door kunnen zodat als ik genoeg geld heb er een sub bij kan doen, bij de mackie's de srm1850, bij de yamaha's de dxs15 en bij de ev's de live x elx118p,
      dankjewel voor de suggestie btw.

Comment

Beste bob,

Misschien is de ev zlx12p of ev zlx15p een goede optie

Met vriendelijke groeten

DJ Yorlin

Comment

Working...
        X