Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vervang set speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vervang set speakers

Door een klein foutje enkele weken geleden(380v ipv 220v) ben ik genoodzaakt een volledig nieuwe set speakers te kopen (ter vervanging van 2x db tech. sub 18D en 2x JBL prx612m).

Heeft iemand goeie ervaring met bepaalde merken en modellen?
    Persoonlijk heb ik altijd al een zwak gehad voor JBL. Vandaar dat op het moment mijn eerste keuze ook uit gaat naar de nieuwe PRX715 samen met de PRX718XLS.
    Die jbls klinken heel zuiver en gaan ontzettend hard maar persoonlijk vind ik dat de tonen iets te hoog zijn voor een fullrange speaker, vandaar dat ik toch misschien eens moet gaan kijken naar een ander merk.

Alle suggesties met een budget dat niet over de €6000 euro gaat zijn welkom.
    De speakers gaan enkel voor privé gebruik dienen, dus geen verhuur of grote feestjes.
    Het moeten ook actieve speakers zijn.

Alvast bedankt.
    Mvg
    Sander
    Last edited by Sander1986; Sunday-22-09-2013, 11:46.

een dure grap. 2 verschillende fasen op een 220 wcd ?
    db technologies heeft ook wel leuke sets

2x sub 18d en 2 keer flexis 15.
    http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

2 x sub 18 d 2x opera 915 of de black 915

alleen bij zo,n bedrag zou ik toch ook even in de winkel gaan luisteren.
    en wil je wat vergelijkbaars of wil je een beetje vooruit ?(de 2 sets die ik heb neergezet zijn vergelijkbaar)
    want ook dat kan zeker wel met 6000 euro
    deze set is een stapje vooruit.
    Last edited by miciel; Sunday-22-09-2013, 15:35.

Comment

Voor dat geld kan je best een leuk actief setje vinden.
      Als je JBL iets vind maar toch niet helemaal is wat je zoekt, kijk dan eens bij RCF. De ART series zijn erg leuk.

Comment

Ik kan eigenlijk alleen maar aan 1 setje denken.

2x dva s09 sub van db-technologies
        2x dvx d10 top van db- technologies

Niet alleen heel erg fijn en aangenaam geluid maar ook nog eens een bak volume tot je beschikking waar je als je naar de afmetingen en gewichten kijkt eigenlijk gewoon akkellig van word.

Een topje weegt namelijk maar iets van een 11 of 12 kg. Toch zeer zeker een fijn iets tegenover een lompe grote en zware flexsys f15

Kwa klank en geluid hebben we al erg veel setjes naast elkaar gehoord maar als je kijkt naar de prijs dan is dit gewoon echt een heeeeel erg mooie prijs kwaliteit verhouding. Neem dan nog eens het compacte en lichte in je overweging mee en wij hebben toen na een jaar kijken en vergelijken gezegd doen we.

We hebben ondertussen al een 2 van deze setjes en willen eigenlijk niet meer anders. Zeker niet als je toch niet groter gaat. We hebben vaak gehad dat je dan van die ja maar ik moet me eigen set hebben bedrijfjes kwamen en eigenlijk gewoon behoorlijk op hun bek gingen met vaak toch nog zelfs duurdere systemen.

Comment

Compact en licht is zeker nodig, Niet dat ik ze vaak ga verplaatsen maar vind het maar niks als er veel grote luidsprekers te zien zijn.
          Ik heb eigenlijk niet zo'n ervaring met db technologies top luidsprekers, ze worden wel vaak aangeraden en als ik het goed heb worden vaak onderdelen van RCF gebruikt.

Van wat ik tot nu toe zie qua eigenschappen steken die JBL prx715 er toch een heel stuk bovenuit. Maar denk dat het inderdaad het beste is dat ik ze eens beluister in de winkel. Enkel nog wachten tot ze leverbaar zijn.

Comment

Originally posted by miciel View Post
            een dure grap. 2 verschillende fasen op een 220 wcd ?
            Ja, Maar wie verwacht dit ook op een gewoon stopcontact.(zou er nooit op komen elk stopcontact door te meten) Ben al blij dat ik mijn lichten nog niet had ingestoken.

Comment

Zelf ben ik een voorstander van de dvx serie net als Ron.
              Zelf vind ik jbl altijd wat agressief in het hoog..

Ook zijn de opgegeven versterker vermogens max. en niet rms.
              Plus is de dvx ook nog kleiner in formaat en wat minder uitgesproken als het gaat over uiterlijk.
              Zelf houd ik van strak en niet echt opvallend, maar ieder zijn eigen mening.

Dus zoals iedereen al zegt.. ga een luisteren en je kunt ze vaak een op een vergelijken.

Comment

Kan je niet gewoon je huidige set laten repareren?

Comment

Nouja, als er 380V op heeft gestaan denk ik dat je niet veel meer overhoudt dan de lege kasten, plus onderdelen kosten vaak aardig wat. Dan is het vaak rendabeler om voor een nieuw systeem te kiezen en evt. de kasten leeg te verkopen. Best kans namelijk dat filtertjes, woofers, tweeters etc. ook gekookt zijn.

Comment

Maar is dat ook echt zo? Als alleen de versterkers gekookt zijn en de speakers verder nog in orde zijn lijkt het me goedkoper om gewoon de versterker modules te laten vervangen.

Comment

Je zou ook eens kunnen kijken naar een Ev set. Bijvoorbeeld 2x zlx12p/2x zlx15p en 2x elx118p of 2x elx112p/2x elx115p en 2x elx118p

Met vriendelijke groeten

DJ Yorlin

Comment

De ev setjes die je hier opnoemt plaats ik écht onder de eerder genoemde setjes.
                        Zeker niet verkeerd voor het geld maar toch minder.
                        Dan komt er nog bij dat je bij ev toch redelijk wat voor het merk betaald (volgens mij).

Comment

Die db's ga ik wel laten maken gewoon om erbij te hebben, want dat was niet zo duur om te herstellen. EV ken ik persoonlijk niet, dus die staan niet op mijn lijst. Ik koop alleen als ik er goeie ervaring mee heb. Daarom zal ik nooit maar ook nooit nog DAP kopen, Dat was mijn eerste set en in de 6 maanden dat ik die had zijn die zeker 3 keer terug opgestuurd wegens defecte.

Hoe dan ook, ik denk niet dat ik hier de enigste in ben, maar bij mij is het zodra dat iets kapot blijft is mijn vertrouwen eruit. Ookal is dit niet kapot gaan door gebruiksduur.
                          Ik hoop dat de JBL 700 reeks eens snel gaan uitkomen zodat ik kan gaan luisteren hoe ze klinken langs de DB technologie. Want heb zojuist gezien dat de verwachte leverdatum weer een week achteruit is gegaan :s Normaal had ik al lang een andere set gekocht maar deze zijn wel het wachten waard hoop ik.

Comment

Working...
                          X