Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansturen van ev PX 2122 Bi-amp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansturen van ev PX 2122 Bi-amp

Goedemiddag,

Heb nu 4 toppen aangeschaft, namelijk 4x de PX2122

Deze worden echter bi-amp aangestuurd...

Even niet op gelet ;)

Hoe kan ik deze het beste aansturen, Ik snap dat je dat het beste met de ev DC-One kan doen, maar welke versterkers erachter zodat het geheel klopt?!?

Specs van de Speakers:
    Chassis Size 304.8 mm (12")
    Color Black
    Input Connections Parallel NeutrikŪ NL4
    Speaker Type Fullrange, Mid-High, Two-Way
    Frequency Response (-3 dB) 80 - 15000 Hz
    Frequency Response (-10 dB) 60 - 19000 Hz
    Internal Crossover No
    Sensitivity 1 W/1 m 102 dB
    Max. SPL/1m (calc) 138 dB Half Space
    Coverage (Nominal -6 dB) H 45 °
    Coverage (Nominal -6 dB) V 30 °
    Rotatable Horn Yes
    LF Transducer (2) DVX3121, 12 in (305mm) Driver
    LF Power Handling 1000 Watts
    HF Power Handling 80 Watts
    LF Nominal Impedance 4 Ω
    HF Transducer (2) ND2-16, 2 in (50mm) Diaphragm Compression Drivers
    HF Nominal Impedance 8 Ω
    Enclosure Material 18mm Plywood with Black EVCoat
    Flying Optional
    Outdoor No
    Grill Polyester Powder Coated, 16GA Galvanized Steel, with Rotatable Logo
    Height 1219 mm (47.99")
    Width 457 mm (17.99")
    Depth 445 mm (17.52")
    Weight Net 50.1 kg (110.45 lbs)

Kennisbank -> Geluid & PA

Comment

Okey, ben redelijk nieuw hier dus wist niet in welk forum ik het moest plaatsen.... dus dankje voor verplaatsing

Comment

ev heeft best goede versterkers
        alleen zijn deze versters best duur door alle alle opties die er op zitten.

er zijn ook losse inbouw modules voor ev versterker verkrijgbaar.
        met eternet aansluiting voor als je er meerdere aan elkaar wilt koppelen.
        de Dx46 processor heeft ook een eternet aansluiting voor als je er meerdere aan elkaar wilt koppelen.
        als je meerdere rackjes tegelijk gebruikt dan is het wel handig.
        dan kan je alle processors van af je laptop instellen zonder dat je iedere keer moet ompluggen.
        je kan ook je versterkers apart instellen dan heb je bovenstaande niet nodig.
        Last edited by miciel; Tuesday-24-09-2013, 18:04.

Comment

Michel, weet je wat Bi-Ampen betekend ? wordt een beetje lastig met 1 versterker.

Lichtengeluidverkoop:
          Je laag drivers stuur je aan met 1000W op 4 ohm.
          je hoog drivers met 80W op 4 ohm.
          Je zou bijvoorbeeld een EV amp kunnen nemen: ook de aller goedkoopste haalt daarvan al 80Watt dus voor de hoogdrivers geen problemen.
          Voor het laag zoek je eentje die rond de 1000W op 4 ohm zit

Comment

ik bedoelde voor de laag drivers.
            een versterker is toch 1,5 keer het vermogen van je laag driver ?
            of geldt het niet in dit geval ?
            Last edited by miciel; Tuesday-24-09-2013, 18:03.

Comment

Volgensmij zit er achterop de PX net als bij de RX een schakelaartje waarmee je de boel op biamp kunt zetten andersom is dit natuurlijk niet en via de interne crossover... Zonder al te veel moeite te doen moet dit dus lukken.

Comment

Originally posted by radioactivediscoshow View Post
                Volgensmij zit er achterop de PX net als bij de RX een schakelaartje waarmee je de boel op biamp kunt zetten andersom is dit natuurlijk niet en via de interne crossover... Zonder al te veel moeite te doen moet dit dus lukken.
                Dat is by deze speaker niet het geval helaas

Comment

Hoe zorg ik met die amp vor het hoog dat er de speaker niet overbelast wordt?

Deze is namelijk maar 80 watt

Comment

Persoonlijk zou ik voor een lichte versie amp gaan en deze dan dus zelfs nog wat terug regelen met je processor.

Je zal toch wel wat meer moeten gaan instellen in je processor ( denk aan standaard wat lichte eq, crossover misschien een gate en compressor). Om er dan even voor te gaan zitten en ook meteen je vermogens van je amp netjes in te regelen lijkt me niet zoon probleem.

Dit zal best wat tijd kosten maar als je het 1x goed doet dan is het op een klus een paar kleine settings aanpassen in je eq en eventuele delay tijd en klaar. Hoef je de overige settings niet meer naar om te kijken. Zo hebben we dit zelf ook bij onze passieve sets gedaan. Standaard setting in de dbx en dan wat kleine veranderingen op de locatie waar we zijn om het laatste beetje te fine tunen.

Maar als je speakers koopt van dik 2.000 per stuk dan zal er toch ook wel een net advies bij zitten van hey zo kan je het beste de set aansturen. Nu heb je voor een behoorlijke klap geld aan speakers aageschaft, nog eens een klap geld voor degelijke amps en proccesors en bekabeling maar dan is er niet iemand die je dat verkoopt en even wil zeggen goh dit moet je zo en dat moet je daar doen. Vind ik een beetje vreemd. Dus nog een tippie. Daar waar je het gekocht hebt zou ik zeggen hey vriend hoe werkt dit? lijkt me wel zo netjes van de verkoper / vertegenwoordiger of wat dan ook om je ook hierbij te helpen.
                    Last edited by ronennieshow; Sunday-29-12-2013, 14:17.

Comment

Heb zelf vaker met de PX-toppen gewerkt, hier hingen altijd een TG5 op het mid en een cp2200 op het hoog.
                      In het begin ook een TG5 op het hoog gehad.
                      Het is wel belangrijk om de speakers goed aan te sturen dmv een processor (op het werk hebben we er een EV DC-one, DX38 en een Klark Technic voor gebruikt).
                      Zal eens op mijn pc kijken of er nog presets rondzwerven, maar ben bang van niet.

Comment

Working...
                      X