Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Behringer MINIFBQ FBQ800 Equalizer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen Behringer MINIFBQ FBQ800 Equalizer?

Iemand ervaring met dit kleine apparaatje in combinatie met actieve PA speakers?

Heb al wel wat gegoogled, maar dan lees je meestal over combinaties met (gitaar)instrumenten of PC's.

De simpele compactheid van deze eq staat me wel aan en 15 of meer kanalen heb ik toch niet nodig.

De eq zal eventueel geplaatst worden tussen de Reloop BeatMix en een setje Alto TS speakers, met of zonder sub.

Mis je momenteel bepaalde klanken in je setup dan?

Die kleine FBQ EQ is leuk voor het geld, maar je hebt slechts 9 frequentiegebieden waar je dan controle over hebt. Dat is niet veel.

Als je echt je geluid wilt finetunen, zou ik gewoon een 2x 15 bands (of eventueel 2x 31 bands) EQ in je rack schroeven, daar heb je dan tenminste nog behoorlijk wat controle over en dan schuif je niet ook meteen een hoop andere frequenties omlaag.

Comment

Het is niet zozeer het missen van klanken, maar de Alto's zijn natuurlijk niet perfect. Kun je ook niet verwachten voor dat geld. Dan is het wel fijn als je het geluid toch wat kunt optimaliseren naast de contour knop op de speaker en de simpele eq van de Reloop. In de huidige compacte setup van MTS-4 (met laptop en controller) en speakers ontbreekt dus een rack en dat wilde ik graag zo houden. 9-Kanaals is inderdaad niet bijster veel, het is dan ook jammer dat geen stap zit tussen de mini Behringer en de grotere modellen in de standaard maten.

Comment

Working...
      X