Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve speaker + IPOD geeft waardeloos geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve speaker + IPOD geeft waardeloos geluid

Op zolder heb ik nog een USBlaster 7412 gevonden.
    Graag zou ik deze op mijn terras gebruiken voor een muziekje te luisteren.

Ik heb de IPOD aangesloten via een Procab CAB714/4 (Jack 3.5 s M - XLR M) kabel.
    Het geluid is waardeloos. Ook een andere radio met line-out (jack) geeft hetzelfde (waardeloze) geluid.

Gebruik ik geen juiste kabel of is wellicht de gehele opstelling niet mogelijk?
    Attached Files

- Is je iPod aangesloten op de line input?
    - Staan de Bass en Treble knoppen neutraal?
    - Is het beter of slechter wanneer je iets met het volume van je iPod doet (verhogen/verlagen)?

Comment

De IPOD is inderdaad aangesloten op de LINE INPUT
      Bass en Treble staan neutraal.
      Of ik nu het geluid op de IPOD bedien of direct op de speaker maakt voor de kwaliteit niets uit.

Comment

Kun je de slechte kwaliteit omschrijven? Gemis van volle tonen, afwezigheid van hoog, gekraak? Of iets anders misschien?

Comment

Ik zal het proberen te omschrijven.

De bass wordt redelijk goed weergegeven.
          Spraak wordt nauwelijks weergegeven (geluid klinkt vervormd).
          Er zit ook voortdurend een soort gestotter in het geluid.

Comment

Ik heb een soortgelijk probleem gehad: http://www.bax-shop.nl/forum/f7-gelu...erd-15378.html

Simpel gezegd: het lijkt erop dat de links/rechts stereosignalen elkaar in de weg zitten. Misschien een mono-jack proberen?

Comment

Het probleem dat je daar beschrijft is wel vergelijkbaar ja.
              Helaas heb ik geen XLR to mono jack (3,5mm) en ik zie deze ook niet terug in de shop.
              Is er een adapter beschikbaar van stereo jack naar mono jack of kan ik dit op een andere manier verwezenlijken?

Comment

Misschien een belletje naar de helpdesk? Die hebben vast wel een simpele oplossing.

Comment

Zojuist het probleem voorgelegd bij een electronica zaak.
                  Zij bevestigen het verhaal zoals in het topic van 76-er beschreven staat.
                  Zij hebben een kabel gesoldeerd van XLR naar mono jack. Het geluid is nu goed!

Bedankt voor het meedenken en de hulp.

Comment

Working...
                  X