Announcement

Collapse
No announcement yet.

ev elx set of jbl prx set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ev elx set of jbl prx set

Hallo allemaal,

Ik wil gaan overstappen van mijn 3 skytec sp1500 a, naar een in een keer goeie speaker set waar ik langer mee door kan enook grotere feesten kan doen.
    Ik ben aan het twijfelen tussen een set met 2x de ev elx115p en 2x de ev elx 118p, of 2x de jbl prx615m en 2x de prx618s-xlf.
    welke van de twee sets is het beste? andere suggesties zijn ook welkom.

Dankjulliewel,

Bob

Beste Bob,

Ik heb nu zelf skytec tops en omnitronic subs.
    Ik wil zelf ook overgaan op electro voice dus ik zou in ieder geval voor de ev set gaan(wil ik namelijk ook)

Met vriendelijke groeten,

DJ Yorlin

Comment

Ik zou ook een naar db,rcf en HK kijken.
      Ze hebben allebei leuken kasten in dit prijs segment.

Bij de door je zelf genoemde merken heb ik allebei een grote hinder.. en dat is het hoog.
      Vaak wat agressief hoog/amerikaanse sound.. EV heeft het wel minder dan JBL.

Wat ik wel over de setjes kan zeggen is dat de JBL wat harder zal gaan vooral in het laag.

Kijk dus eens naar bv:
      -RCF ART (met eventueel een 4pro sub )
      -Hk lineair
      -DB technologies flexys (of in een iets hogere prijsklasse dvx/dva)

Ook is qsc nog wel en optie lijkt mij.

Comment

Ik heb zelf de PRX set kunnen horen bij verhuur bedrijf en ik vond inderdaad het hoog erg aanwezig/agressief
        en de subs vond ik niet toereikend genoeg om voldoende bass te geven als je een dance plaat draait.

Helaas heb ik de ELX set nog niet kunnen horen.

Comment

De JBL set zal zeker een stuk harder kunnen en hiermee kan je dus meer mensen voorzien van geluid. Prestaties van de 615m zonder sub zijn ook prima. Ik vind het geluid hiervan niet zo agressief. Ben er wel fan van.

Het enige probleem is dat hij niet meer als nieuw verkocht wordt, dus je moet zoeken naar een dealer die ze nog op voorraad heeft of gaan voor de nieuwe PRX 715 / 718XLF serie.

Comment

Ik zet m'n zinnen op HK Audio Linear. Je kunt beginnen met een leuke basisset (bij voorkeur met de L2000 subs), die je vervolgens makkelijk kunt uitbreiden. Twee L2000 subs per kant met een 112 of 115 top er op gaat perfect en dat blaast als een malle terwijl het gewoon strak blijft klinken. :) Staat dan ook netjes op hoogte zodat je het hoog goed over je publiek heen projecteert, ook niet onbelangrijk. Vind ik een van de grotere pluspunten van heel het systeem en qua breedte valt het reuze mee, zodat je als het moet compact kunt opstellen.

Neemt niet weg dat de andere sets ook netjes zijn, maar aangezien je het schaalbaar wilt hebben springt dit er naar mijn mening wel uit.

Comment

Working...
            X