Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer Inuke 3000DSP geeft ruis/zoem geluid uit de subwoofers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer Inuke 3000DSP geeft ruis/zoem geluid uit de subwoofers

Beste,

Hopelijk plaats ik dit op de goede plaats:)

Ik heb 2 passieve subs aangesloten op een Behringer Inuke 3000dsp t.b.v. een thuisbioscoop. De Behringer is aangesloten op de sub uitgang van een Onkyo TX-SR876

wanneer ik een film start en op het display van de onkyo het type audiosignaal verschijnt (bv DTS-HD of Dolby D...) hoor ik een soort ruis/zoem door de subwoofers.
    Zet ik de film op pauze is het muisstil en wanneer ik weer verder afspeel is deze ruis er weer.
    Om het te beperken heb ik op de onkyo het sublevel omhoog geschroefd zodat ik de behringer zelf wat zachte kon zetten en daardoor de ruis/zoem zachter werd.

De ruis/brom komt enkel uit de subwoofer(s). Deze subs werden eerst aangestuurd door een Reckhorn sub amp welke dit probleem niet had, het moet dus van de behringer komen.
    Ook bij meerdere bronnen is dit probleem (mediaplayer, BR-Speler, HTPC)

Hier een youtube filmpje wat ik gemaakt heb waar het duidelijk hoorbaar is wat ik bedoel,

Wat ik al geprobeerd heb is het omdraaien van de stroomstekkers (alles in fase), buitenwand van de jackpluggen verbonden met de cover van de Onkyo. enz. Alles is geaard aangesloten.
    Alles is aangesloten op een gefilterd stekkerblok, wat ik ook probeer, ik krijg het niet weg.
    Iemand misschien een idee:)?

Zo is de behringer aangesloten
    behringer2.jpg

Een Behringer amp (zeker in deze prijsklasse en met dat vermogen) zal altijd wat ruis produceren, daar is weinig aan te doen. Het is dan ook niet echt een amp voor thuisbioscoop-gebruik, maar een PA-versterker, om op hogere volumes luidsprekers aan te sturen. Aangezien de geluidsdruk van de luidsprekers zelf (vrijwel) altijd hoog ligt, wordt de ruis al snel overstemd. Daarnaast zul je in een stille huiskamer/bioscoopkamer sneller bijgeluidjes horen dan in een rumoerige zaal. De tolerantie voor dit soort 'bijgeluidjes' ligt dus een stuk hoger bij Behringer dan bij een willekeurige HiFi versterker. Ik vrees dat je er dus weinig aan kunt doen, naast de dingen die je al hebt geprobeerd.

Het probleem zal denk ik liggen in de input van de Behringer amp, wanneer er een audiosignaal doorheen gestuurd wordt (vermoedelijk zal je beeld-afspeelmedium de output blokkeren totdat je een type audiosignaal hebt geselecteerd).

Comment

Wat ik raar vind.

Ik zet hem op pause en het is weg. Ik zet hem weer aan en het is terug. Dus dan ligt het in mijn ogen NIET aan de amp. Deze versterkt gewoon alles wat er binnen komt. Stuur je niets uit omdat het op pauze staat dan is er dus ook niets om te versterken wat door een ander apparaat uitgestuurd word. Zou er dan ook ruis zijn dan zou ik het dus weer wel bij de amp gaan zoeken.

Ik vermoed dus dat het in je medium of afspeel apparaat zit.

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden,

Voor de Behringer had ik een Reckhorn subamp, bij deze was/is dit probleem niet (had deze nogmaals kunnen aansluiten om te testen). Ook speel ik vanaf verschillende bronnen zoals Dune mediaplayer, BR-speler en HTPC. Bij allen hetzelfde resultaat.

Ik denk dus ook dat het aan de behringer moet liggen, niet zozeer dat deze defect is maar eerder dat deze dan niet geschikt is voor HT. Jammer, de performance is er wel.

Comment

Ik gok hieruit dat je vorige amp ook een behoorlijk stuk minder vermogen af gaf. Dan is het natuurlijk ook logisch dat je het minder of niet hoorde dat de sub wel of niet ruisde.

De ruis werd natuurlijk ook minder versterkt met de lichtere versterker omdat alles gewoon minder vermogen toe gewezen kreeg.

Wat je kan doen om het te testen. Sluit helemaal geen enkele signaal kabel aan en hang de amp dus zo aan de versterker. Als deze nu nog behoorlijk ruist zit het in de amp. Doet deze het alleen als je er signaal kabels achterin zit dan is het toch echt erg grote kans dat de storing / ruis extern veroorzaakt word.

Comment

De reckhorn was idd minder qua vermogen maar er kwam wel redelijk wat uit maar er was/is geen enkele ruis/zoem te horen, ook niet wanneer ik met het oor aan de subwoofer luisterde.

Ik heb de test uitgevoerd, de signaal kabel (in dit geval HDMI) verwijderd en dan is er geen storing te horen, net als wanneer ik een film bv op pauze zet. Dus de storing is enkel te horen wanneer er een signaal naar de behringer gestuurd wordt.

Ik heb nog wat dingen getest,
            Ik heb de receiver eens vervangen door een andere receiver welke ik in de woonkamer heb staan, dit is een Onkyo TX-SR508 daarmee heb ik hetzelfde probleem, dus maar weer de oorspronkelijke Onkyo aangesloten.

Zou het misschien ook iets te maken kunnen hebben met een "aardlus"? Wanneer ik de Behring ongeaard aansluit is er een brom te horen, en na wat uitzoeken kwam ik erachter dat het een aardlus issue is, nadat ik alle apparatuur welke een aard aansluiting hebben ook geaard had aangesloten was de brom ook weg. Enkel genoemd probleem bleef over.

@Rick, zou een Crown amp misschien een betere oplossing zijn? Bv deze "Crown XLS 1000 of nog beter de 1500", deze heeft ook normale RCA ingangen en speaker uitgangen, de Inuke enkel die PA aansluitingen (weet ff de naam niet).
            Zou dat wel eens willen testen:)
            Last edited by migeye; Friday-27-09-2013, 15:29.

Comment

Als je dat wilt testen, kun je uiteraard die Crown bestellen. Je hebt dan een 60 dagen zichttermijn, zodat je hem goed kunt uittesten.

Comment

Kan misschien aan mij liggen maar ik zou meer naar de studio gerichte afdeling kijken als ik een amp zocht voor een hifi achtige bedoeling. Als je echt hifi geluid wil zal je met een pa versterker toch altijd wat kwaliteit in leveren of de prijzen worden zo hoog dat het ook niet meer interresant is.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Kan misschien aan mij liggen maar ik zou meer naar de studio gerichte afdeling kijken als ik een amp zocht voor een hifi achtige bedoeling. Als je echt hifi geluid wil zal je met een pa versterker toch altijd wat kwaliteit in leveren of de prijzen worden zo hoog dat het ook niet meer interresant is.
                  Klopt idd wel, ik was aan het kijken voor 2x Hypex DS4.0 (ik heb 2 passieve subs) en een antimode voor DSP maar dan zit men al gauw op € 1000,-.
                  Velen gebruiken een PA amp om een sub aan te sturen in een HT.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Als je dat wilt testen, kun je uiteraard die Crown bestellen. Je hebt dan een 60 dagen zichttermijn, zodat je hem goed kunt uittesten.
                    Thnx, is een goede optie natuurlijk:).

Comment

Working...
                    X