Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat voor spullen heb je nodig voor een zanger/zangeres

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat voor spullen heb je nodig voor een zanger/zangeres

Hallo allemaal.

Ik heb mijn eigen drive in show en dat loopt al best wel lekker.
    Ik wil graag ook zangers en zangeressen mee verhuren. Ik heb al boxen, draadloze microfoons, pa-mixer etc. Maar ik weet niet of dit goed is voor een live optreden van een zanger of zangeres.

Ik zou het fijn vinden als jullie naar mij kunnen sturen wat ik nog nodig heb.

Alvast heel erg bedankt

Groeten Gijs

Kan je misschien aangeven wat voor apparatuur je precies hebt, en dan vooral je luidsprekersysteem. Bedenk je wel dat drive/in een heel ander verhaal is dan live zang.

Comment

Dit is niet alles maar wel het belangrijkste voor zang denk ik. en ik ga binnenkort nog nieuwe/betere boxen kopen

versterker van 2 keer 100 watt
      2 boxen met ieder 250 watt
      5 draadloze microfoons
      1 pa mixer

Comment

Aantal watts zegt niks, heb je typen/merken?

Voor de rest is het vooral de truc om alles goed af te stellen en af te stellen en af te mixen.

Comment

Mijn boxen zijn van fame en het type mc-12

Comment

en mn pa mixer is de behringer xenyx x2222usb

Comment

Mijn eerste gedachte; niet aan beginnen. Niet met deze setup. Voor kleine driverin zullen ze het ongetwijfeld prima doen, maar voor live zang heb je toch een bak extra kracht en headroom nodig.

Comment

Ik wil ook graag investeren in spullen waarmee dit wel kan, weet u misschien wat ik dan moet hebben?

Comment

Heb je een budget? En voor hoeveel man moet dit gebeuren? Waar word het allemaal voor gebruikt? Welke stijlen draai je vooral en waar word op gezongen?

Comment

Geld maakt niet zo veel uit, het moet voor ongeveer 200 man gebeuren. En het word gewoon gebruikt voor een leuke zanger of zangeres op feesten.

Comment

Dat deel laat ik aan de meer ervaren mensen over aangezien ik niet heel veel ervaring heb met luidsprekers in dat segment.

Comment

Oke, bedankt voor je hulp

Comment

Onze setup voor een tape act.

Mixer gebruiken we een allen & heath zed 420 of een roland 3100 pro voor ( de allen en heath kan ook gebruikt worden voor een band )
                          Galm is een lexicon mx400 xl
                          microfoon is een sennheiser ew 365 ( let op de band ivm 4g anders ga je gegarendeerd een keer nat )
                          in-ear voor de artiest zodat hij / zij zichzelf ook terug kan horen akg ivm 4500
                          Om de md of cd af te spelen hebben we een md en een cd speler van sony ( met een 2 he inlage bak om het in het rack te schroeven )
                          Een eq om het totaal geluid een beetje aan te kunnen passen aan de locatie STK hvq 215
                          Dan de speakerset zelf wat bij ons eigenlijk het meest een setje van db is ( 2x dvx d10 top en 2x dva s09 sub )

Dan nog wat racklights om alles goed te kunnen zien en makkelijk te kunnen bedienen en een mooie flightcase om alles in te bewaren.

Nogmaals dit is onze setup wil helemaal niet zeggen dat het zo ook moet en dat jij het dus ook zo zou moeten doen.

Comment

Originally posted by Gijs13 View Post
                            Geld maakt niet zo veel uit, het moet voor ongeveer 200 man gebeuren.
                            Wat wil je nu precies bereiken met dit topic? Je hebt nu voor nog geen 500 euro aan materiaal en dan ga je zeggen dat geld niets uitmaakt, dat is natuurlijk onzin. Iedereen heeft een budget, zelfs hele grote bedrijven (al ligt dat budget natuurlijk heel wat hoger dan jouw of mijn budget).

Dus Ronnie kan nu wel een lijstje gaan opnoemen met € 15.000 aan apparatuur maar gezien de apparatuur die je nu hebt gaat het nog wel even duren voordat je dat kan kopen. Je kunt dus beter een realistisch budget opgeven, dan krijg je ook adviezen waar je iets mee kunt.

Comment

Gaf met het lijstje alleen aan hoe wij het aanpakken en doen. Dus wat wij vinden wat we nodig hebben om een artiest goed op orde te krijgen. Dit kan dus nog een heeeeeel stuk beter en nog uitgebreider en duurder maar ook nog wel wat goedkoper.

Alleen wel 1 grote let op! Artiesten kunnen enorme zeuren zijn. Staat het merk of zelfs de uitvoering ze niet echt aan dan kan het dus zomaar zijn dat je een hoop gezijk en gezeur hebt omdat ze er gewoon niet mee willen werken. Vandaar dat wij dus vaak voor een net stapje hoger zijn gegaan.

Ook kan het zo zijn dat de artiesten waar je mee wil gaan werken toch al hun eigen geluid en geluidsmannetje bij hebben. Komen binnen prikken in of brengen ook hun eigen setje mee en zetten dat naast het jouwe. Sta je dan met je complete set. Niets van nodig.

Comment

Working...
                              X