Announcement

Collapse
No announcement yet.

budget geluidsystem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• budget geluidsystem

hallo mensen

ik ben op zoek naar een licht + geluids set.
    voor de licht set heb ik al informatie ontvangen.
    aleen ik was al een beetje aan het kijken op de cite van bax.
    maar ik heb wel wat gevonden maar ik weet niet of het werkt of dat het een goede kwaliteit heeft.
    dat zou ik graag willen weten.
    dit is wat ik tot zo ver heb gevonden.
    ik heb 2 mixers gevonden maar ik weet niet of ze even goed zijn.
    ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen.
    dit zijn de mixers die ik heb gevonden/
    -Behringer XENYX X2222USB
    -Behringer Eurorack UB2222FX-PRO
    miin budget is ongeveer 300 euro voor een mixer.
    en het liefste 12 kanalen.

en ik was ook aan het kijken voor een speaker setje.
    ik heb daar een paar soorten in gevonden maar ik weet niet welke beter/mooier geluid hebben.
    dit zijn de speakers die ik heb gevonden
    -Behringer Eurolive B215XL
    -DAP MC-15
    -Behringer Eurolive B1220 PRO
    mijn budget voor deze speakers is ongeveer 400 euro voor 2 speakers.

en er moet natuurlijk ook een versterker bij.
    ik heb er eentje gevonden namelijk de -Behringer iNUKE NU1000
    heeft die een goede geluids weergave?
    en heeft die goede kwalitiet?

hopelijk kunnen jullie mij helpen met informatie over deze systemen.

mvg leon katerbarg
    Last edited by leon katerbarg; Wednesday-02-10-2013, 18:36.

Wat is je totale budget? Ik denk dat er namelijk meer uit te halen is als je je geld goed uitgeeft ;)

Dus twee vraagjes:

Het totale budget
    Je eisen aan de mixer

Comment

de versterker is te licht voor de beringer speakers
      geluidkwaliteit en weergave hangen niet alleen van de versterker af maar ook van de speakers.
      de alto speakers zou ik toch ook naar luisteren.
      zowel als actief als passief zijn op de site te vinden.
      actief houdt in dat je geen versterker nodig hebt.
      Last edited by miciel; Thursday-03-10-2013, 19:09.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
        Wat is je totale budget? Ik denk dat er namelijk meer uit te halen is als je je geld goed uitgeeft ;)

Dus twee vraagjes:

Het totale budget
        Je eisen aan de mixer
        budget is 1000 euro.

ik zou graag op de mixer willen hebben.
        - minimaal 8 xlr ingangen
        - sub/monitor out
        -als het kan een lampje of zo iets.
        -headphone uit
        - liever geen powerd mixer (oftewel geen mixer met een versterker in gebouwd.

en ik wil het later nog uit bereiden met een flight case en een sub speaker
        bij de prijs zijn de kabels en de statieven in begrepen als dat kan.

alvast heel erg bedankt voor de in formatie.

mvg leon katerbarg

Comment

nog voorkeur voor actieve of pasiefe speakers ?
          ga ja nu voor pasief moet je sub later ook passief zijn.
          ga je nu voor actief moet je sub later ook actief zijn.
          waar wil het voor gebruiken ?
          doelgroep aantal mensen etc.
          grootte van locaties ?
          wil je de mixer inbouwen in een rackje ?
          Last edited by miciel; Wednesday-02-10-2013, 21:04.

Comment

Originally posted by miciel View Post
            nog voorkeur voor actieve of pasiefe speakers ?
            ga ja nu voor pasief moet je sub later ook passief zijn.
            ga je nu voor actief moet je sub later ook actief zijn.
            waar wil het voor gebruiken ?
            doelgroep aantal mensen etc.
            grootte van locaties ?
            wil je de mixer inbouwen in een rackje ?
            ik denk dat passief goedkoper is dan actief maar dat ik kan ik mis hebben.
            ik ga voor het beste voor een lage prijs.
            als ik voor een actiefe set ga komt en een actiefe sub bij.
            en als ik voor een passiefe set ga dan komt er een passiefe sub bij.
            ik wil het gebruiken voor verjaardagen, party's , verhuur en voor optredens.
            het aantal weet ik niet het kan voor party's van 10 mensen zijn maar ook voor 100 man.
            dat weet ik niet zeker.
            de locaties is ook niet echt bekend zijn.
            maar ik denk voor in kroegen en buiten en feestzalen.
            ik zou de mixer graag in een kist bouwen.
            zo iets als dit http://www.bax-shop.nl/combi-flightc...t-details.html
            met aan de boven kant de mixer.
            en met aan de onderkant de versterker en effects en ander rand apertuur.
            maar die kist is nog buiten het budget.
            die koop ik er ietsjes later bij want dat valt denk ik buiten mijn budget.

hopelijk heb ik je vragen kunnen beantwoorden.
            ik hoop snel weer van je te horen.

mvg leon katerbarg

Comment

Mijn advies; neem twee leuke actieve toppen om mee te beginnen en een mixertje. Ik zou zeker voor actief gaan, aangezien je dat heel veel gesjouw gaat schelen met zware versterkers...

Comment

Buiten een mixer heb je ook een cd speler nodig. Is het in jou geval niet beter een midicontroller te halen met 2 actieve toppen incl statief. Of de dap clubmate 15 ofzo..
                en dan eventueel voor die optredens een mixer huren van degelijke kwaliteit. Of haal er een 2dehands.

Tenzij je natuurlijk al voorzien bent van cd spelers of iets dergelijks.
                Al mix ik niet graag met een 12 kanaals mengpaneel Voor dj gebruik.

Comment

Voor het budget alles halen en dan ook nog eens tot een 100 personen buiten?
                  Met wat kwaliteit?

Nee gaat hem niet worden. Daar is het budget gewoon te klein voor.

Je zou wel nu een beetje een goede start kunnen maken en dit langzaam verder uit bouwen. Ook vind ik het HEEEL raar dat je eerst wel een mixer wil kopen maar pas over een..... een flightcase erom doen. Geloof het of niet maar echt koop dat METEEN erbij. Je mixer leeft gewoon veel langer en als je hem handig inbouwt zodat je het ook meteen makkelijker en sneller aan kan sluiten heb je er nog eens veel meer plezier van.

Als ik zie dat je het wil gaan verhuren en optredens ermee wil doen dan denk ik dat je toch echt wel even in een ander segment komt dan het segment waar je nu aan het kijken bent. Dan zal het als ik snel een gokje mag doen toch wel zo even een factor 10 met je budget gaan worden als je een klein beetje ( ja een klein beetje ) serieus genomen wil worden. Zeker voor verhuur en echte optredens worden er toch wel wat andere eisen aan je installatie gesteld dan dat je een oefen hok of slaapkamer / garage hebt voor je hobby.

Raar misschien maar ik zie 12 kanalen minimaal 8 xlr. Wat wil je erop aansluiten? Heb je daar wel de spullen voor?

Misschien een idee om toch nog eens een keer er goed voor te gaan zitten en alles even goed op een rij'tje te zetten. Want ik gok dat het anders een enorme domper gaat worden

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                    Voor het budget alles halen en dan ook nog eens tot een 100 personen buiten?
                    Met wat kwaliteit?

Nee gaat hem niet worden. Daar is het budget gewoon te klein voor.

Je zou wel nu een beetje een goede start kunnen maken en dit langzaam verder uit bouwen. Ook vind ik het HEEEL raar dat je eerst wel een mixer wil kopen maar pas over een..... een flightcase erom doen. Geloof het of niet maar echt koop dat METEEN erbij. Je mixer leeft gewoon veel langer en als je hem handig inbouwt zodat je het ook meteen makkelijker en sneller aan kan sluiten heb je er nog eens veel meer plezier van.

Als ik zie dat je het wil gaan verhuren en optredens ermee wil doen dan denk ik dat je toch echt wel even in een ander segment komt dan het segment waar je nu aan het kijken bent. Dan zal het als ik snel een gokje mag doen toch wel zo even een factor 10 met je budget gaan worden als je een klein beetje ( ja een klein beetje ) serieus genomen wil worden. Zeker voor verhuur en echte optredens worden er toch wel wat andere eisen aan je installatie gesteld dan dat je een oefen hok of slaapkamer / garage hebt voor je hobby.

Raar misschien maar ik zie 12 kanalen minimaal 8 xlr. Wat wil je erop aansluiten? Heb je daar wel de spullen voor?

Misschien een idee om toch nog eens een keer er goed voor te gaan zitten en alles even goed op een rij'tje te zetten. Want ik gok dat het anders een enorme domper gaat worden

ik was van plan om er meteen een case bij te doen maar dat zit nog buiten de 1000 euro.
                    maar ik ga wel voor een mixer met minimaal 4 xlr maar ik dacht laat ik het alvast upgraden.
                    maar ik zat nog te kijken.
                    ik denk dat ik voor actief ga maar ik ga binnenkort ff kijken bij een winkel om te gaan vergelijken.
                    verhuren is een bijzaak maar dat wil er wel bij doen.
                    ik wil zelf gewoon een goed geluis system want ik wil niet over een paar jaar weer een nieuwe kopen.
                    ik ga vanavond er weer voor zitten en weer veder zoeken.
                    maar ik weet niet wat werkt en zo.
                    dus ik dacht misschien kan dit forum mij helpen.
                    ik wil namelijk geen dj board of midi controler.

hopelijk kunnen jullie me veder helpen.
                    ik ben pas net wakker en het kan zijn dat niet alles is te begrijpen is.
                    als jullie het niet snappen zet het in de comments (of hoe het heet)

mvg leon katerbarg

Comment

Originally posted by leon katerbarg View Post
                      budget is 1000 euro.

Originally posted by leon katerbarg View Post
                      ik wil zelf gewoon een goed geluis system want ik wil niet over een paar jaar weer een nieuwe kopen.
                      Goedemorgen Leon,

Het is absoluut niet mijn bedoeling je hier af te zeiken, maar ik ben bang dat met 1000€ echt ook maar niet een klein beetje in de buurt komt van wat je wil.

Wij zijn zelf deze maand ook ongeveer bij 0 begonnen en wilden het ook simpel en goedkoop houden. Uiteindelijk zijn we meer dan 1500 kwijt en blijven dan nog heel basic.

Ons voorbeeld:

We begonnen met onze laptop en een simpele Reloop Beatmix controller, die hadden we al.
                      Daarbij een setje actieve speakers met subwoofer. We wilde eerst de allergoedkoopste, maar daar waren we na een luistersessie heeeeel snel van genezen. Uiteindelijk zijn het Alto's geworden.
                      Om het feestje een beetje op te leuken 3 relatief goedkope lichteffecten en simpele rookmachine erbij zonder toeters en bellen. Geen DMX of zo, maar gewoon geluidsgestuurd.
                      Dan nog flink wat kabels en verlengsnoeren om alles aan elkaar te knopen.
                      En tot slot een frame (American DJ MTS4) en statieven om alles op kwijt te kunnen. Dat frame moesten we nog wel eventjes zelf afbouwen.

We hebben nu een makkelijk transporteerbare en eenvoudige basisset, maar alles bij elkaar optgeteld ga je dan toch hard richting de 2 mille.
                      Last edited by 76-er; Thursday-03-10-2013, 19:44.

Comment

Precies wat 76-er zegt.. het is of je budget x10 of je gaat over een paar jaar (wellicht volgend jaar al) tegen de beperingingen van je systeem aanlopen en een nieuwe moeten aanschaffen. Geen probleem kan ook hoor. Maar nu voor 1000 euro een goed systeem kopen waar je jaren mee vooruit kunt? dat bestaat niet.

Het lijkt mischien veel geld. Maar bij een simpel bandje hebben we al voor meer aan bekabeling liggen.

Comment

deze setjes zijn niet voor drive in/professioneel of verhuur/optreden.
                          maar wel voor verjaardagen achtertuin party,s en kleine feesten.
                          alto is goed om mee te beginnen. ervaring opdoen.
                          en als je normaal met je setje omgaat kan het lang meegaan.
                          speakers 2 keer alto 15 inch.
                          alto is een instap kant van de markt. wil je een stapje hoger/beter ?
                          begin dan met db technologies opera 512 en later een db technollogies sub 15d

als je iets niet snapt kan je het hier gewoon vragen.
                          Last edited by miciel; Thursday-03-10-2013, 20:49.

Comment

@ miciel

We kunnen hier 1000 verschillende setjes neer zetten. Vallen allemaal binnen het budget van 1000 euro.

Mijn idee is niet het maken van een lijstje met dit moet je kopen met deze vraag stelling. Er is in mijn ogen nog niet eens een duidelijk en defintief plan wat te doen. Alleen een budget is geroepen. Wat ook nog eens niet reeel lijkt bij de wensen die er schijnen te zijn ( en telkens weer veranderen )

Mijn idee van het forum zou meer zijn om info te verstrekken of het wel of niet reeel is. Zijn eigen beeld van de toekomst te laten ontdekken. Hier kunnen we in begeleiden. Wat info geven, ervaringen delen waarom iets wel of niet.

Winkelwagentjes vol klappen met wat producten wat toevallig uit komt op een bedrag wat genoemd is zal niet vaak mijn manier zijn van werken. Zal wel voorkomen maar dan is het meer al bekend wat er precies gaat gebeuren en dus een beste prijs kwalietiets product in mijn gedachte.

Dan probeer ik me ook nog eens te houden aan het als ik er niet mee gewerkt / kennis mee gemaakt heb ga ik er niet zomaar over roepen of aanraden. Dan kan ik dus echte hands on ervaringen delen. Niet wat ik denk want ik heb de specs gelezen info of andere zeggen of hebben info delen. Dan krijg je namelijk spook en indiane verhalen. Iedereen neemt het verhaal van een ander, geeft er zijn draai aan en stoot het door. Doe dit 4 personen verder en of het is een meest fantastische hier redden de wereld mee product of een Neeej koop het niet want dan vergaat de wereld product.

Om terug op de ts te komen.

Zet alles nu nog eens een keer goed op de rit. Wat wil je nu echt gaan doen. Wat is nu echt het doel.
                            Kijk dan goed om je heen en probeer niets te vergeten en ga dan eens kijken wat een redelijk bedrag is.

Zomaar wat wensen op schrijven en vervolgens kijken ow kijk dit wil ik uitgeven draait meestal erop uit dat het een stel belachelijke wensen in verhouding met het budget is.

Comment

ja je hebt wel gelijk.
                              het was niet mijn bedoeling om een winkelwagen vol te klappen voor het budget.
                              ook al lijkt het er wel op ik mis nog een heleboel dingen.
                              ik bedoelde meer van dit kan je krijgen.
                              en nee dit setje is niet voor drive in/professioneel of verhuur.
                              maar wel voor verjaardagen en achtertuin party,s en kleine feesten.
                              Last edited by miciel; Thursday-03-10-2013, 23:26.

Comment

Working...
                              X