Announcement

Collapse
No announcement yet.

100 Volt installatie stekkers e.d.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 100 Volt installatie stekkers e.d.

Hallo
    Ik moet voor mijn 100 Volt installatie nieuwe deels nieuwe bekabeling gaan aanschaffen.
    Op dit moment gebruik ik de rood/zwarte kabel met aan de uiteinde banaanstekkertjes en om af te takken het spelden systeem.
    Nu wil ik dit ook meteen gaan veranderen maar weet ik nog niet zo goed hoe. Heeft iemand hier goede iedeeen voor.
    Groeten
    Theun

Misschien even wat meer details over je materiaal en locatie?

Comment

Het materiaal bestaat uit diverse hoorn luidsprekers en het gaat over tijdelijke locaties zoals zekampen, straatfeesten, evenementen e.d.

Comment

Het spelden systeem geeft je de mogelijkheid de speaker af te takken op elke willekeurige plaats in de signaalkabel.
        Nadeel bij dit systeem is natte weersomstandigheden. Als de kabel in het water ligt zou kortsluiting in de signaalkabel kunnen optreden.
        Ga je met losse kabels werken dan zou je haspels kunnen maken met daar op 30 mtr. kabel.
        Deze dan koppelen met bv. speakon connectoren. 3x30 = 90 mtr, blijft er 10 mtr. over van de 100 mtr. om 3 aansluit snoeren te maken voor de betreffende speakers.
        Hierbij heb je meer vrijheid in het gebruik van andere soorten kabels (rond).
        Uiteraard kun je ook kiezen voor een andere connectoren dan speakon.
        Neutrik_powercon.jpg
        Last edited by WoodenHenry; Saturday-05-10-2013, 16:56.

Comment

hier wordt gebruik gemaakt van speaker kabels met een xlr aansluiting.
          en xlr chasis delen welke zijn ingebouwd in kabeldozen. je kan natuurlijk ook andere chassisdelen inbouwen.
          ze zijn waterdicht. (waarschijnlijk met een beetje kit ertussen)
          want als het regent blijft het geluid het gewoon doen.
          dit wordt 1 week per jaar gebruikt dus of het echt geschikt is voor het on the road werk weet ik niet.
          in plaats van chasis delen in een kabeldoos te plaatsen,
          kan je ook meerdere kabels naar buiten laten komen en daar een connector opzetten. (wel een wartel gebruiken)
          een ronde kabel geeft een betere afdichting in de wartels of connectoren.
          Last edited by miciel; Saturday-05-10-2013, 21:53.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
            Het spelden systeem geeft je de mogelijkheid de speaker af te takken op elke willekeurige plaats in de signaalkabel.
            Nadeel bij dit systeem is natte weersomstandigheden. Als de kabel in het water ligt zou kortsluiting in de signaalkabel kunnen optreden.
            Ga je met losse kabels werken dan zou je haspels kunnen maken met daar op 30 mtr. kabel.
            Deze dan koppelen met bv. speakon connectoren. 3x30 = 90 mtr, blijft er 10 mtr. over van de 100 mtr. om 3 aansluit snoeren te maken voor de betreffende speakers.
            Hierbij heb je meer vrijheid in het gebruik van andere soorten kabels (rond).
            Uiteraard kun je ook kiezen voor een andere connectoren dan speakon.
            [ATTACH=CONFIG]474[/ATTACH]
            Let wel dat je nu een afbeelding hebt geupload van Powercon True-1. Die is bedoeld voor het distribueren van 230V.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Let wel dat je nu een afbeelding hebt geupload van Powercon True-1. Die is bedoeld voor het distribueren van 230V.
              Ja, dat weet ik.
              Doch ik ga er van uit dat een 'geluidsboer' met een 100 volt systeem de Powercon True-1 niet gebruikt.
              De Cannon/XLR en de Speakon stekkers zou hij wel kunnen gebruiken.
              Deze zou ik dan niet aan de 100 volt signaalkabels willen hebben.
              Om een goed onderscheid in soorten/type kabels te hebben is dan de Powercon True-1 een goede stekker voor 100 Volt signaal overdracht.

Comment

Ik zit nu te denken aan rood/zwart kabeltje met XLR aan de voor en achterkant alleen hoe ik op een handige manier kan aftakken zit ik nog over te denken.

Comment

bij speakon kabels kan je ze voor zowel speakers gebruiken als voor een 100 volt systeem.
                  het wordt alleen lullig als je met normale speakers naar klus gaat en je hebt een 30 meter kabel bij je in plaats van 10.
                  dan heb je namelijk best een hoop verlies/weerstand.
                  een handige manier om te af te takken zie mijn vorige post.
                  de xlr aansluitingen zetten we op normale (220) kabeldozen

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
                    Ja, dat weet ik.
                    Doch ik ga er van uit dat een 'geluidsboer' met een 100 volt systeem de Powercon True-1 niet gebruikt.
                    De Cannon/XLR en de Speakon stekkers zou hij wel kunnen gebruiken.
                    Deze zou ik dan niet aan de 100 volt signaalkabels willen hebben.
                    Om een goed onderscheid in soorten/type kabels te hebben is dan de Powercon True-1 een goede stekker voor 100 Volt signaal overdracht.
                    Helder, was ook geen aanval ofzo hoor, maar wilde het toch even aanstippen. :)

Comment

Working...
                    X