Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sony receiver passieve boxen aansturen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sony receiver passieve boxen aansturen?

Hoi allemaal,

Kan ik met een sony receiver (type: STRDN 810). Een paar (flinke) passieve geluidsboxen aansturen? Of gaat dat niet goed?
    Met flinke bedoel ik boxen vanaf 100watt rms tot en met 500watt rms.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Speaker

Waar wil je het voor gaan gebruiken? Home cinema o.i.d.?

Comment

Je KAN er wel zwaardere speakers aan hangen en deze zullen het ook wel doen MAAR je zal niet het maximale uit de speakers halen.

Je speakers kunnen dan dus een hoop meer vermogen verwerken dan dat de versterker af zal geven. Je gaat dan dus niet het maximale volume uit de speaker halen.
      Dit wil dus zeggen opletten! Je hebt kans dat je als maar blijft duwen tegen je versterker van harder harder terwijl deze al op zijn max staat te werken. Je kan dan de versterker naar zijn grootje helpen maar ook als je pech hebt de speakers.

Zet je de versterker niet te hard dan is er niets aan de hand. het werkt gewoon doet zijn ding alleen zal je dus niet het maximale volume halen.

Comment

Ik ga het niet gebruiken als home-cinema maar gewoon om mijn muziek te beluisteren. ronennieshow heel erg bedankt voor je antwoord! En Rick heel erg bedankt dat je me probeerde te helpen. En ronennieshow leuke avatar trouwens haha!

Comment

Working...
        X