Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke randapparatuur voor Mobile DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Omdat ik nieuw ben in deze materie nog even een andere vraag. Er zijn ook 4-kanaals compressors. In reviews lees ik dan dat mensen 2 kanalen in stereo gebruiken van de mixer en de andere 2 kanalen voor de microfoons via send&return van de mengtafel.
    Maar als je dat zo doet gaat je mic signaal dan niet 2x door de compressor?

Ik weet ook niet of mijn "Behringer XENYX 1002 FX PA en studio mixer" send&return ondersteund. Er zit wel FXsend op, maar of dat het zelfde is?

Comment

Dat klopt (maar niet helemaal)
      een compressor voor microfoons zet je op een insert van het microfoon kanaal: die heeft jou mixer niet.

2x door een compressor heen is niet erg: het gaan namelijk om anders ingestelde compressors.

De compressor/limiter in stereo vanuit de mixer dient namelijk als een soort van "vangnet" en beveiliging van je speaker systeem om eventueele overbelasting te voorkomen. Eigenlijk doet deze compressor dus helemaal niets, tenzij je per ongeluk te hard gaat, dan grijpt hij in ter bescherming van je systeem.

Een compressor op de microfoons heeft een totaal andere functie: namelijk de dynamic iets uit de zang halen waardoor deze wat voller klinkt.
      Deze staat dus vrijwel de gehele tijd te werken om de klank van de zang te veraangenamen.

Comment

Originally posted by SLGV View Post

De compressor/limiter in stereo vanuit de mixer dient namelijk als een soort van "vangnet" en beveiliging van je speaker systeem om eventueele overbelasting te voorkomen. Eigenlijk doet deze compressor dus helemaal niets, tenzij je per ongeluk te hard gaat, dan grijpt hij in ter bescherming van je systeem.
        Ik had begrepen doordat de compressor de pieken eraf haalt het midden relatief harder klinkt.

Comment

Op aanraden van een aantal meedenkers hier heb ik gekozen voor DBX ipv Behringer en een gebruikte DBX166XL compressor + DBX215EQ equalizer gekocht. Ik heb voor losse apparaten gekozen omdat ik bang ben dat de user interface van een gecombineerd apparaat ingewikkeld is. Bovendien oogt dit leuker ;)
          Nu nog even leuk inbouwen, maar daar heb ik al wat ideeën voor.

Comment

Working...
          X