Announcement

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid Behringer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Betrouwbaarheid Behringer?

Hoe betrouwbaar zijn "Behringer B1800 D 18" Actieve Subwoofers" ????? Ik weet dat daar veel kritiek is over Behringer maar ik hoor ook de laste jaren de kwaliteit van Behringer boxen veel verbeterd is?
    Mijn vraag gaat alleen over de betrouwbaarheid van de "Behringer B1800 D 18" Actieve Subwoofer" niet over merk a b c of d beter is, ik wil niet meer dan €500 uitgeven voor een sub, tweedehands wil ik niet beginnen!
    Zijn er mensen met ervaring van deze sub? ;)

Originally posted by obanhighlander View Post
    Hoe betrouwbaar zijn "Behringer B1800 D 18" Actieve Subwoofers" ????? Ik weet dat daar veel kritiek is over Behringer maar ik hoor ook de laste jaren de kwaliteit van Behringer boxen veel verbeterd is?
    Mijn vraag gaat alleen over de betrouwbaarheid van de "Behringer B1800 D 18" Actieve Subwoofer" niet over merk a b c of d beter is, ik wil niet meer dan €500 uitgeven voor een sub, tweedehands wil ik niet beginnen!
    Zijn er mensen met ervaring van deze sub? ;)
    Ik heb nu 2 x B315D's tops van Behringer, ik wil nu een sub kopen en later nog een, max €500 een sub!

Comment

Met de betrouwbaarheid zit het bij Behringer gek genoeg meestal wel goed. Het is de kwaliteit van het geluid die wat tegenvalt.

Comment

Ik heb zelf 2 Behringers B212D's en ben hier zeer tevreden over.

Dat de kwaliteit van het geluid wat tegenvalt is volgens mij puur persoonlijk.
        Wat jij mooi vind klinken kan een anders juist weer vreselijk vinden.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met mijn aankoop

Comment

Ik heb zelf de B210D's gehad. De kwaliteit was voor het geld prima, zowel van het geluid als hoe hij gebouwd is. Sinds kort ben ik echter overgestapt op Alto pro, en dat verschil merk je toch wel flink. Ik heb ook de behringer subs een paar keer mogen horen, en dat viel me niet tegen. Ze klonken voor het geld erg strak en blazen flink door.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
            Ik heb zelf de B210D's gehad. De kwaliteit was voor het geld prima, zowel van het geluid als hoe hij gebouwd is. Sinds kort ben ik echter overgestapt op Alto pro, en dat verschil merk je toch wel flink. Ik heb ook de behringer subs een paar keer mogen horen, en dat viel me niet tegen. Ze klonken voor het geld erg strak en blazen flink door.
            Hoe klinkt de Alto's vergeleken met de Behringers? gaat harder? zuiverder ? Flink ????

Comment

Ik vergelijk nu de Alto TS110A en de behringer B210D.

De alto's hebben een veel betere klank dan de behringers, onder andere door de bi-amp digitale versterker. Ook gaan ze een stuk harder. Zelf vind ik ook het design mooier maar dat is persoonlijk. dit zegt natuurlijk niks over de subs, dat is weer een heel ander verhaal.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                Ik vergelijk nu de Alto TS110A en de behringer B210D.

De alto's hebben een veel betere klank dan de behringers, onder andere door de bi-amp digitale versterker. Ook gaan ze een stuk harder. Zelf vind ik ook het design mooier maar dat is persoonlijk. dit zegt natuurlijk niks over de subs, dat is weer een heel ander verhaal.
                Voor mij gaat het puur over het geluidsverschil tussen de Alto 18" actieve subs of de Behringer B1800 actieve subs ? Ik heb zelf nu 2x Behringer B315D's top boxen, daar wil ik subs bij hebben.

Comment

Daar durf ik geen uitspraak over te doen. Mijn ervaring is wel dat alto een 'beter' merk is dan behringer.

Comment

Moeilijke vergelijking, de Alto's zijn bandpass kastjes waar de Behringer een doodgewone basreflex is.
                    Waarschijnlijk gaat de Alto in de praktijk ietsje lager, maar hebben iets minder 'kick' op de 63Hz zitten. Rond de 100Hz is het ook echt wel afgelopen, dan moeten je toppen er wel in komen.
                    Persoonlijk zou ik voor de Alto gaan, heb zelf een 12" Alto TSSub staan als drumfill en dat is een heel net subje.

Comment

Working...
                    X