Hallo iedereen,
Ik heb laatst mijn eerste Pioneer aangeschaft, de XDJ-R1.
Hiervoor draaide ik nog met de Numark mixtrack pro met daarlangs mijn macbook pro 13' (Traktor).
Het mooie met Traktor was dat het opnemen van mijn set gewoon simpel te doen was.
Nu met de XDJ-R1 is dit een ander verhaal als je hem als stand-alone gebruikt.
(Virtual Dj is voor mij geen optie omdat het naar mijn mening rotzooi is)
Ik heb hiervoor even zitten rondkijken en kwam er op uit dat het met Audicity redelijk makkelijk opgelost kan worden.
Alleen nu zit ik dus met het probleem dat mijn Macbook pro geen line uitgang heeft, alleen een ingang.
Voor dat probleem heb ik ook weer verder zitten kijken, toen kwam ik er op uit dat ik waarschijnlijk een externe geluidskaart nodig heb.
Nu heb ik drie vragen, namelijk;
- klopt het inderdaad dat je met een macbook pro geen geluid kan opnemen?
- welke geluidskaart kan ik het best nemen, jullie weten nu waarvoor ik hem nodig heb.
Hij hoeft dus een extra mogelijkheden te hebben, puur en alleen om op te nemen.
- is er nog een andere mogelijkheid om mijn set op te nemen?
In ieder geval alvast bedankt voor het lezen!
Gr Mike.
Ik heb laatst mijn eerste Pioneer aangeschaft, de XDJ-R1.
Hiervoor draaide ik nog met de Numark mixtrack pro met daarlangs mijn macbook pro 13' (Traktor).
Het mooie met Traktor was dat het opnemen van mijn set gewoon simpel te doen was.
Nu met de XDJ-R1 is dit een ander verhaal als je hem als stand-alone gebruikt.
(Virtual Dj is voor mij geen optie omdat het naar mijn mening rotzooi is)
Ik heb hiervoor even zitten rondkijken en kwam er op uit dat het met Audicity redelijk makkelijk opgelost kan worden.
Alleen nu zit ik dus met het probleem dat mijn Macbook pro geen line uitgang heeft, alleen een ingang.
Voor dat probleem heb ik ook weer verder zitten kijken, toen kwam ik er op uit dat ik waarschijnlijk een externe geluidskaart nodig heb.
Nu heb ik drie vragen, namelijk;
- klopt het inderdaad dat je met een macbook pro geen geluid kan opnemen?
- welke geluidskaart kan ik het best nemen, jullie weten nu waarvoor ik hem nodig heb.
Hij hoeft dus een extra mogelijkheden te hebben, puur en alleen om op te nemen.
- is er nog een andere mogelijkheid om mijn set op te nemen?
In ieder geval alvast bedankt voor het lezen!
Gr Mike.
Comment