Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppelen van M-Audio BX5 D2 aan PC/Externe geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koppelen van M-Audio BX5 D2 aan PC/Externe geluidskaart

Ik ben aan het overwegen deze set aan te gaan schaffen, echter rest mij de vraag...
    Wat is het beste? Aan de PC aansluiten? Zo ja, welke bekabeling? Of aan een externe geluidskaart, evenals hier ook de vraag, welke bekabeling? en welke geluidskaart?
    Ik ben namelijk nog niet zo lang in het produceer gedeelte, maar wat ik op het moment doe, doe ik volledig op de headset.... Vandaar ik dit ben aan het overwegen.

Gebruik van een externe geluidskaart is zeker aan te raden, omdat de onboard geluidskaarten van de meeste computers niet geweldig is. Met gebruik van een simpele geluidskaart in de prijsrange rond de 100 euro merk je al flink wat verschil. De klank wordt een stuk opener en transparanter, er lijkt ook gelijk meer kracht achter te zitten en je hebt ook geen gedoe met de 3.5 mm jack die mogelijk storingen en bijgeluidjes veroorzaakt (is een wat fragiele plug altijd).

Een interface die we veel verkopen is de Focusrite Scarlett 2i2. In zijn klasse een van de besten op dit moment met gebalanceerde outputs. Die sluit je op de monitoren aan met Procab CAB610[ kabels (je hebt er 2 nodig, eentje per kant).

Verder zijn de BX5 D2 monitoren erg leuk, ik heb zelf de voorgangers hiervan thuis staan (BX5A) en daar komt een leuk geluidje uit. Een goede audio interface is wel nodig om ze helemaal tot hun recht te laten komen, bij mij zijn ze aangesloten op een AKAI EIE interface. Verder raad ik aan om een setje Mopads mee te bestellen, zodat ze worden ontkoppeld van je bureau en nog beter klinken (en je ze beter kunt richten).

Comment

Working...
    X