Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers of monitor?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers of monitor?

Goedendag,

Voor mijn DJ ruimte thuis ben ik op zoek naar speakers of monitors. Het is geen pre dat ik speakers koop voor eventueel het draaien buiten huis. Het gaat mij meer om de kwaliteit van het geluid voor thuis. Daarom weet ik niet of ik moet gaan voor speakers of monitors, als het speakers zijn wil wel dat het actieve speakers zijn. Maar voor de rest heb ik geen flauw idee waar ik op moet letten. Mijn budget bedraagt rond de 200 euro in totaal.

Als het enkel voor thuisgebruik is en je niet van plan bent om te gaan draaien op locatie, zou ik absoluut voor een goed setje monitors gaan.
    Deze klinken een pak beter, dan de gemiddelde PA speaker binnen jouw budget.
    In jouw geval zou ik zeker eens kijken naar de JB Systems AM-50.
    Deze klinken zeer behoorlijk voor hun prijsklasse en hebben van zichzelf al een mooie basweergave.

Comment

Dat lijkt me idd een goed setje monitors!

Even voor de duidelijkheid; Aansluiten kan rechtstreeks op mengpaneel met bijgeleverd kabels?

Comment

Bij de AM-50 zitten geen signaalkabels (dat is bij vrijwel geen enkel monitorsetje het geval). Dit komt omdat er zoveel verschillende aansluitbronnen zijn en iedereen een andere lengte kabels nodig heeft, dat het niet loont om deze mee te leveren.

Welke kabel je nodig hebt, is afhankelijk van de mixer die je gebruikt.

Comment

Aha, goed dat ik het nog even navraag dan anders had ik die niet mee besteld.

Maar dit is de mixer die ik heb: Reloop RMX-30 Blackfire 3 kanaals mixer, Zijn dit dan de signaalkabels die ik nodig heb? http://www.bax-shop.nl/jack-rca/proc...t-details.html

Comment

Jazeker, aan 1 kabel heb je dan voldoende.

In 1 van de AM-50 speakers zit de versterkermodule waar je de signaalkabel (en stroom) op aansluit.

De andere speaker is passief en wordt met een speakerdraadje vanaf de ene speaker aangesloten.

Comment

Working...
            X