Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke versterker?

Hallo allemaal,

Ik heb hier 2 passieve subs en 2 passieve toppen staan, de DAP AX15B en AX15.
    Ben nu nog op zoek naar een versterker van rond de 300 tot 350 euro, de bedoeling is op 4 ohm te werken dus door te lussen.

Na wat te hebben gezocht uitgekomen op de volgende 3 versterkers.
    Welk van de volgende 3 raden jullie aan, of hebben jullie betere ideeën?
    - SynQ 1K0
    - Crown XLi 1500
    - DAP Palladium 1600

Groeten,
    Chiel

Ik vind 2x 800W RMS voor een top/sub combi nog vrij mager eigenlijk... Dan zou ik eerder even doorpakken voor een Palladium P-2000. Dan heb je in ieder geval voldoende vermogen achter de hand, ook wanneer je later eventueel besluit je setup wat te wijzigen. De P-2000 is een behoorlijk potige amp dus daar val je je sowieso geen buil aan, maar dan haal je wel zoveel mogelijk uit je setup. Die versterker moet sowieso niet volledig open, maar het is fijn te weten dat hij niet gelijk tegen zijn maximum aan zit wanneer je een tandje bijdraait.

Comment

Bedankt voor je reactie Rick.
      Geeft de DAP Palladium ook daadwerkelijk dat vermogen? En is de kwaliteit van de DAP Palladium te vergelijken met de Crown XLi? Crown staat beter bekend, al is de XLi wel de instapserie.

Comment

Geeft de DAP Palladium ook daadwerkelijk dat vermogen?
        De Palladium amps geven behoorlijk strak hun vermogen af, komt erg dicht in de buurt van de specs (maar dat is allemaal gemeten met sinussen en jij draait muziek... dusja...)

En is de kwaliteit van de DAP Palladium te vergelijken met de Crown XLi?
        Nee. Maar als je een Crown XLi met vergelijkbare vermogens wilt hebben, zul je bijna een factor 2 dieper in de buidel moeten tasten. Da's geen eerlijke vergelijking.

Crown staat beter bekend, al is de XLi wel de instapserie.
        Klopt. Maar Crown is dan ook een stukje duurder. Een Palladium amp is gewoon een erg prettige bak voor het geld, het is niet voor niets dat ze al jaren en jaren in omloop zijn. Nette amps waar weinig aan mis kan gaan, komt behoorlijk vermogen uit en is behoorlijk betrouwbaar. Denk dat diverse forumleden dat kunnen bevestigen.

Comment

Rick bedankt voor je advies, ik zal nog is goed gaan kijken voor de DAP Palladium!

Comment

Let er wel op dat je ax15's nu ook het laag meepakken.
            Maar als je dit wil dan is de palladium 2000 de beste optie.
            Heb de 1600 en de 2000 gehad en nog nooit problemen mee gehad, zoals Rick als zegt is het een prima bakje voor het geld.

Comment

Working...
            X