Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar een versterker

Hoi beste mensen,

Ik ben opzoek naar een versterker voor mijn 2x Devine Trono 15.
    Deze zou rond de 800/900w (max, 950w) piek op 8 ohm moeten opleveren.
    Thuis heb ik namelijk een Skytec SPL 500w staan, en deze is prima voor in de kamer (soms iets te hard) maar voor zalen word het weer te weinig vermogen.
    Ik ben al een tijdje op zoek, maar ik zou graag willen weten wat jullie zouden aanraden.
    Zelf had ik een Reloop Ampire D2100 in mijn gedachten, maar deze leek echter iets aan de dure kant te zijn.

M.v.g.,
    Thomas

Die 950 Watt is al hij zowat opblaast..
    Ga maar eens kijken naar een versterker die rond de 350 Watt per kanaal kan leveren in stereo.

Tip: De DAP Palladium's zijn zeer leuke versterkers voor het geld en past ook bij jouw budget als ik uitga van jouw optie die jezelf aangaf.

Comment

De genoemde speakers zijn volgens Bax 8 ohm en lusten 250 watt RMS. Er van uitgaande dat deze info klopt, en we de 1,5 tot 2x RMS regel voor de versterker aanhouden, zou ik kijken naar een DAP Palladium P1200. Deze levert 2x 400 watt RMS op 8 ohm. Het enige nadeel aan deze versterkers vind ik persoonlijk het gewicht. (16 kilo). Een andere (nog goedkopere en lichtere) optie zou de Behringer iNUKE NU3000 versterker zijn. 440 watt op 8 ohm en maar 3 kilo. Ik weet alleen niet of die 440 watt een RMS vermogen is.

Comment

Omnitronic edp-1000 is ook een leuk bakje. Geeft 2 keer 300 watt op 8 Ohm. Weegt ook en goeie drie kilo, klinkt goed, compact en vrij stille koeling. Ik heb er zelf een naar volle tevredenheid. Zit er zelfs aan te denken om er nog twee bij te kopen om een sub-top setje mee te maken.

Comment

Working...
        X