Announcement

Collapse
No announcement yet.

hoeveel boxen op 1 versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoeveel boxen op 1 versterker

Beste Allen.

Binnen kort moet ik met me verhuur bedrijf een redelijk groot gebied gaan voorzien van muziek en licht.
    Hoeveel boxen raden jullie me aan om op 1 versterker (DAP Stage Amp 2.2 SMPS versterker) aan te sluiten?
    Kan ik eventueel versterkers doorlussen met me kaar en op iedere versterker x aantal boxen hangen om de versterker niet op te blazen?

Ik hoor graag van jullie
    Mvg Arjan

Sorry Arjan, als je deze kennis al niet bezit zou je niet aan een verhuur bedrijf moeten beginnen.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
      Sorry Arjan, als je deze kennis al niet bezit zou je niet aan een verhuur bedrijf moeten beginnen.
      Normaal heb ik feesten en partyen tot ongeveer 150 man waar 4 boxen voldoen.
      Nu heb ik een veel groter feest waar ik ongeveer 15 of meer boxen voor nodig heb.

Comment

Arjan,

Eigenlijk is dit basis info die je zou moeten weten. Iets met de wet van Ohm enzo...
        Maar als je ons nu eens verteld welke speakers je wilt gebruiken, welke versterkers verder? Waar het evenement voor is? Welk oppervlakte en mensen aantal?
        En als je 15 speakers nodig hebt, is een 100v systeem dan niet handiger?

Comment

Helaas moet ik henry gelijk geven.
          Op het moment dat je dit soort simpele vragen hier moet stellen en ik zou dat als klant toevallig zien zou ik daar niet vrolijk van worden.
          Je hebt dus eigenlijk een opdracht aangenomen die je kwa kennis en ervaring niet aan kan.

Maargoed we hebben het allemaal moeten leren en zijn dus hier om elkaar te helpen dus dat zal ik dan ook maar doen.
          Hoeveel boxen op een versterker kan is met de door jou gegeven informatie NIET te bepalen.
          Dit is namelijk afhankelijk van:
          - Het type versterker (oke dit heb je vermeld)
          - Het type speakers (o.a. het aantal Watt en hoeveel Ohm: Als je ons merk en type geeft weten we genoeg )

Heb je wel 15 dezelfde speakers?
          gezien je normaal blijkbaar 4 speakers op een amp draait vermoed ik dat het om 8ohm kasten gaat. dan is 4 per amp dus ook het maximale (oke meer kan wel: maar is niet aan te raden)

Comment

Verplicht leesvoer. :)

Ga er deze regenachtige avond eens goed voor zitten en lees het door. Dan zul je waarschijnlijk beter begrijpen waarom het door jouw voorgestelde idee van doorlussen geen goed idee is.

Comment

Working...
            X