Announcement

Collapse
No announcement yet.

wat is de beste keuze

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat is de beste keuze

hallo lezers,
    Ik ben een studie thuis aan het bouwen en wil daarbij ook de mogelijkheid hebben om direct op te nemen.
    Nu zit ik zelf te twijfelen wat ik zal aanschaffen een interface waarmee je direct op je pc kunt opnemen of een aparte recorder ik heb de volgende apparaten bekeken maar wordt er niet echt wijze r van wat de beste oplossing is.

De apparaten zijn
    Steinberg MR 816 CSX audio interface

of de volgende:
    Allen & Heath ICE-16 multitrack recorder + audio interface
    graag jullie info of bevindingen

gr Rene Roos

Volgens mij kun je met beide direct opnemen op een computer.
    Steinberg 8 in 8 uit en de A&H 16 in en 16 uit.
    Met de A&H kun je ook (op USB stick) opnemen zonder computer maar let wel, deze heeft geen voorversterkers of fantoomvoeding op de ingangen. (Dus nog aanschaffen indien nodig)
    Tis dus maar net wat je belangrijk vindt.

Comment

bedankt voor de snelle reactie ik heb al een fantoom voeding op me mengpaneel en ook een versterker dus dat zou moeten werken :cool:

Comment

Dat scheelt dan alweer. :) Maar heb je ook 16 direct uitgangen op je mengpaneel? (Hoeveel ingangen heb je nodig?)

Comment

ik heb 12 directe uitgangen op mijn mengpaneel en ik heb er denk ik een stuk of 8 a 9 nodig het zal wel lukken met 8 maar ik wil gewoon de beste kwaliteit eruit halen en zit dus met de keuze hierin.

Comment

Wanneer je in de studio opnames wilt maken, zou ik gewoon kijken naar een goeie meerkanaals audio interface. Immers, je wilt alle sporen apart kunnen opnemen om later op je gemakje een goede eindmix te maken en die sporen afzonderlijk op te poetsen. Wanneer je de main out van een PA mixer pakt, heb je alleen een gecombineerd stereosignaal waar je qua nabewerking bijna niets mee kunt.

Wil je iets wat je zowel live als in de studio kunt gebruiken, kijk dan eens naar de nieuwe Allen &Heath QU-16. Een digitale mixer die je zowel live als in de studio kunt gebruiken.

Comment

Working...
            X