Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw bij Bax-shop.nl: Electro-Voice!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw bij Bax-shop.nl: Electro-Voice!

Ik had een paar weken terug al een orderbevestiging voorbij zien komen van jawel... Electro-Voice. De eerste zending is binnen en kan vanaf nu ook bij Bax-shop.nl besteld worden. :) Wat we nog niet hebben, kan uiteraard op aanvraag geleverd worden!

Een groot assortiment professionele producten van Electro Voice heeft Bax-shop.nl altijd direct uit voorraad leverbaar. Altijd de laagste prijs ► Geen verzendkosten ► Grote voorraad ► Thuiswinkel Waarborg ► Veilig winkelen

Ik vind die electro voice zlx 12 en 15 er wel goed uitzien en ook de prijs valt zeer goed mee.
    Met welke speakers zou ik deze kunnen vergelijken qua vermogen en geluidskwaliteit.

Alvast bedankt
    grtz

Comment

Ik heb al de 12P versie via een andere Winkel gekocht al ruim 3 maanden nu aangezien bax-shop nog geen zaken deed met EV maar, ze bevallen mij erg goed en zijn heel goed afgewerkt. Mogelijk in de toekomst 2 extra kopen voor rear fill

Comment

Zelfde vraag als hierboven enkel dan:

Wat kan ik mij voorstellen bij de ELX112p in combo met ELX118p bedoel hiermee in termen van:

- Aantal personen voorzienbaar van geluid?
        - In vergelijking met een Flexsys Band system / Arena system enz.
        - Geluidskwaliteit

Nuja in short prijzen en specs zien er wel goed uit maar in welke categorie valt electro-voice vergelijkbaar met RCF / DB enz. of toch niet? Voor mij is het een onbekende namelijk :)

Comment

Electro-Voice staat er om bekend erg strak te klinken en loeihard te kunnen gaan, vooral de iets hogere series.

De combinatie ELX112P en ELX118P heb ik zelf nog nooit gehoord dus kan je niet zeggen hoe dit klanktechnisch als combi klinkt. Wel denk ik dat het een prima combi is wanneer je diep laag wilt en minder punch in combinatie met een strak mid en helder hoog.

Aantal personen? Niet te zeggen zonder dat je vertelt wat je er mee gaat doen. Bruiloftje voor 300 man waarbij niet iedereen op de dansvloer staat, moet wel lukken denk ik. Stampfeestje tot 150 á 200 man moet ook nog wel te doen zijn.

In vergelijking met andere systemen vind ik het lastig te plaatsen, dat mag iemand anders voor me doen. ;)

Comment

Ik vind het ook een hele interessante speaker. Al zou ik dan naar de 15" kijken. Ik ben nog van "the bigger the box, the better the sound" generatie. De sub heeft ook mooie specs. Even op de eerste recenties wachten en dan een dagje Goes plannen ;)
            Op buitenlandse sites staan prima reviews maar ik heb het idee dat smaak nogal verschilt per land en dat Amerikanen iets al gauw goed vinden als het hard gaat.

Comment

Ik ben nog van "the bigger the box, the better the sound" generatie.
              Dat zit dan tussen je oren denk ik. ;) Ik denk dat je met een 12 inch top juist een betere combi hebt aangezien een 12 incher beter is in de weergave van het midgebied. Het laag kun je aan je subwoofer geven.

De 15 inch kun je pakken wanneer het vooral gaat om dance, house etc. Dan kan je 15 incher de punch/kick redelijk voor zijn rekening nemen en kan de sub het diepste laag weergeven.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Dat zit dan tussen je oren denk ik. ;) Ik denk dat je met een 12 inch top juist een betere combi hebt aangezien een 12 incher beter is in de weergave van het midgebied. Het laag kun je aan je subwoofer geven.

De 15 inch kun je pakken wanneer het vooral gaat om dance, house etc. Dan kan je 15 incher de punch/kick redelijk voor zijn rekening nemen en kan de sub het diepste laag weergeven.
                Denk dat je daar gelijk in hebt omdat en grote speaker meer massatraagheid heeft. Ik draai nu nog zonder sub en dan moet de 15" (ik heb er 4) ook de baspartij doen. Maar het is de bedoeling dat er snel een sub komt en dan zou ik idd 12" aktief kunnen overwegen. Dat zou dan ook bijv de Electro Voice kunnen zijn omdat 12 nu eenmaal voordeliger is dan 15. Aan de andere kant weet ik niet of de sub ook naar kleine feestjes mee ga nemen.

Ik wil weer een auto die 250 haalt en toch 1 op 25 loopt.....
                Last edited by Theo56; Monday-18-11-2013, 12:20.

Comment

2x Db technologie dvx d8
                  2x Db technologie dva s08
                  Erg compact gaat hard en klinkt als een klok

Jou ik wil 250 per uur en 1 op 25 oplossing

Comment

Ik wil weer een auto die 250 haalt en toch 1 op 25 loopt.....
                    Dat kan, als je een goeie sportwagen koopt + een autotransporter met een Aygo er voor o.i.d. ;)

Maar je zult inderdaad een compromis moeten sluiten. Ofwel neem je compacte topjes met een extra sub zodat je een volle klank hebt, maar wanneer je een wat groter feest hebt zullen je toppen misschien te snel tekort schieten. Je kunt ook een stel grote 15 inch kasten pakken, maar dan moet je er al bijna verplicht een 18 inch sub onder zetten en kan het zijn dat je mid niet helemaal lekker uitkomt.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      2x Db technologie dvx d8
                      2x Db technologie dva s08
                      Erg compact gaat hard en klinkt als een klok

Jou ik wil 250 per uur en 1 op 25 oplossing
                      Had ik er al bijgezegd dat die auto niet meer dan 20.000 mag kosten? :D

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Dat kan, als je een goeie sportwagen koopt + een autotransporter met een Aygo er voor o.i.d. ;)

Maar je zult inderdaad een compromis moeten sluiten. Ofwel neem je compacte topjes met een extra sub zodat je een volle klank hebt, maar wanneer je een wat groter feest hebt zullen je toppen misschien te snel tekort schieten. Je kunt ook een stel grote 15 inch kasten pakken, maar dan moet je er al bijna verplicht een 18 inch sub onder zetten en kan het zijn dat je mid niet helemaal lekker uitkomt.
                        Bedoel je met compacte toppen 12" of nog kleiner? Eigenlijk moet je gewoon een paar maten hebben liggen..... Of een 10 en een 15 combineren of zo.... Er bestaat vast ook wel 3-weg. Maar compact en ligt zal dat niet zijn.
                        Beter dan maar investeren in een goede fullrange.

Comment

Ik heb hier zelf de 12'' toppen staan (ELX112P) en 1 ELX118P. Leuke set, beukt flink en klinkt ook netjes.

Sub gaat hard, maar clipt wel redelijk snel. Hij gaat flink diep. Binnenkort ga ik een 2e sub bijhalen om meer punch te krijgen.
                          De toppen klinken netjes, zodra het echt hard gaan gaan ze wat scheller worden. Maar opzich, als je het zover krijgt, zit je wel flink hard te spelen.

Mocht je nog wat willen weten, stuur gerust 'n berichtje.

Comment

Working...
                          X