Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies voor luidsprekers en randapparatuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies voor luidsprekers en randapparatuur

Hallo

Ik ben een nieuweling hier op het forum en wou graag even advies over luidsprekers en over de overige apparatuur voor een 50 mensen maximum.
    Graag zou ik luidsprekers zoeken die al wat aan kunnen voor al wat grotere feesten in een hal en dus al wat meer WAT hebben.
    Zelf ben ik niet professioneel omtrent de installatie en het gebruik ervan, daarom zou ik graag wat uitleg er over willen hebben en wat meer informatie omtrent wat ik nog allemaal nodig zou gaan hebben.
    Het budget is te bepalen...

Voor de feesten in de hal zou ik graag de een mix van aansluitingen willen kunnen combineren voor muziek af te spelen (GSM, SD en USB zijn voornamelijk nodig).
    Dus zou ik dan met deze toekomen http://www.bax-shop.nl/zone-mixer/jb...t-details.html?
    En voor de USB en SD had ik deze in mijn gedachten http://www.bax-shop.nl/sd-/-usb-spel...-details.html?

Voor de luisprekers zelf heb ik de volgende vragen:
    Wat zou het beste zijn van Actieve/Passieve Fullrange(s) en/of Subwoofer(s) voor mijn situatie?
    Welke fullrange(s) en/of subwoofer(s) zijn aangeraden?
    Moet er nog een versterker bij? zoja, welke?

Voor de rest omtrent bekabeling, accessoires, ... zou ik nog iets nodig hebben hiervan?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Noxarian
    Last edited by Noxarian; Thursday-14-11-2013, 22:07.

Een hal is een vrij groot begrip kwa aantallen van mensen en de grote ervan.
    Graag dus wat meer info hierover.

Heb je al een voorkeur voor actief op passief?
    Elk heeft zijn voor- en nadelen.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
      Een hal is een vrij groot begrip kwa aantallen van mensen en de grote ervan.
      Graag dus wat meer info hierover.

Heb je al een voorkeur voor actief op passief?
      Elk heeft zijn voor- en nadelen.
      Aangepast: 50 mensen maximum...

Dat kan ik niet echt zeggen ik ben nog een beginner in deze dingens en zou graag een "Dj Setje" opbouwen.

Comment

Dan zou ik gaan kijken naar een paar goede full range.
        HK heeft leuke nieuwe sytemen, Db technologies is ook het kijken waard.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
          Dan zou ik gaan kijken naar een paar goede full range.
          HK heeft leuke nieuwe sytemen, Db technologies is ook het kijken waard.
          Actieve of passieve full range dan? Weet niet wat het beste effect geeft...

Comment

Het gaat er voorla om wat jij makkelijker/fijner vind..

Actief:
            -je versterker zit in de luidspreker gebouwd, en is afgesteld op de componenten.
            -kan de nodige kilo's schelen.
            -zeer makkelijk en snel met aansluiten.

Passief:
            -als je net wat meer zou willen processe.
            -je zit niet vast aan een versterker.
            -kan ook makkelijk met aansluiten zijn als je een netjes patchpanel in je rack hebt zitten.

Paar voorbeelden actief:
            - http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html
            -http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html
            - http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

Je kunt natuurlijk ook voor de 12 inch varianten gaan.
            Met de 15 heb je gewoonweg een betere laagweergave,en dat zal voor jou doeleinden prima zijn.

Comment

Ik denk dat je even goed op een rijtje moet gaan zetten wat je precies wilt gaan aanschaffen en wat je er mee van plan bent. Uit je verhaal begrijp ik dat je zelf achter de knoppen staat, het om een mobiele set gaat en dat je iets zoekt wat goed verplaatsbaar is?

Wat ik verder nog in je verhaal mis is het beschikbare budget, wat eigenlijk de doorslaggevende factor is of het gaat werken of niet en of we hier een passende set voor kunnen vinden.

Comment

Update
                Ik heb wat meer informatie gehad en dus ook een samenstelling gekregen die beter past:
                - Dj Tafel: Road Ready Dj Meubel
                - Flightcase: 19" Flightcase Odyssey
                - Mixer: 6 Kanaal's mixer Behringer
                - Table Tops: 2 Table Tops Numark NDX 900

Deze luidsprekerset werd geadviseerd:Club Mate II Actieve Set zou deze degelijk goed zijn of deze eventueel vervangen door 2 Behringer Eurolive B125XL Passieve Set + 2 Behringer EP 2000 Versterkers + 2 Behringer Eurolive VP1800S Subwoofers?

Comment

Een Club mate II systeem voor 50 man is een prima set, maar houd wel in de gaten dat deze set geen tot weinig uitbreidingsmogelijkheden heeft.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Een Club mate II systeem voor 50 man is een prima set, maar houd wel in de gaten dat deze set geen tot weinig uitbreidingsmogelijkheden heeft.
                    De Club Mate II die geen uitbreidingsmogelijkheden heeft of wat bedoel je?

Comment

Wel neem dat je feestjes groter en groter worden dan zal je al snel aan de grenzen van het Club Mate II systeem komen qua aantal personen die je van geluid kan voorzien. En aangezien dit een set is die je niet zomaar met een stel andere toppen of subs kan combineren .... zit je dus meteen met een systeem dat niet meer uitbreidbaar is.

Denk dat het makkelijker is dat je even je budget vermeld, werkt gewoon makkelijker om iets aan te raden wat al dan niet later nog min of meer uitbreidbaar is en nu reeds aan je noden voldoet.

Voor de rest lees ik in je beginpost dat je voornamelijk via SD/USB/GSM wilt gaan draaien en dan heb ik zoiets van ... je wilt waarschijnlijk voornamelijk digitaal draaien en ik gok dat je ook over een laptop beschikt die een beetje afdoende is?

Dan kan je namelijk mss. beter gewoon in de hoek van DJ Controllers gaan kijken en meteen met laptop en digitaal draaien. Scheelt al een brok van je budget want als je toch geen CD's gaat gebruiken is een koppel numark NDX900's plus een mengpaneel plus het feit dat je vermoedelijk toch eerder richting digitaal draaien zal uitwijken al een hele domper op je budget tov. een iets of wat degelijke midi controller.

Qua geluid zou ik persoonlijk starten met een stel degelijke toppen (12 inch) deze zullen voor dit moment reeds volstaan om 50 man van muziek te voorzien in gesloten ruimtes.

En dan zou ik 'met wat ik nu weet' liever iets meer investeren in die toppen en richting een kwaliteitsmerk als dB Technologies en dergelijke gaan en liever starten met een goedkoop midi controllertje dan dat ik zou beknibbelen op mijn speakers en voor een koppel cd spelers/mengpaneel/DJ meubel (een tafel wat overal wel staat met een doek erover volstaat als starter denk ik) enz. zou gaan.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
                        Wel neem dat je feestjes groter en groter worden dan zal je al snel aan de grenzen van het Club Mate II systeem komen qua aantal personen die je van geluid kan voorzien. En aangezien dit een set is die je niet zomaar met een stel andere toppen of subs kan combineren .... zit je dus meteen met een systeem dat niet meer uitbreidbaar is.

Denk dat het makkelijker is dat je even je budget vermeld, werkt gewoon makkelijker om iets aan te raden wat al dan niet later nog min of meer uitbreidbaar is en nu reeds aan je noden voldoet.

Voor de rest lees ik in je beginpost dat je voornamelijk via SD/USB/GSM wilt gaan draaien en dan heb ik zoiets van ... je wilt waarschijnlijk voornamelijk digitaal draaien en ik gok dat je ook over een laptop beschikt die een beetje afdoende is?

Dan kan je namelijk mss. beter gewoon in de hoek van DJ Controllers gaan kijken en meteen met laptop en digitaal draaien. Scheelt al een brok van je budget want als je toch geen CD's gaat gebruiken is een koppel numark NDX900's plus een mengpaneel plus het feit dat je vermoedelijk toch eerder richting digitaal draaien zal uitwijken al een hele domper op je budget tov. een iets of wat degelijke midi controller.

Qua geluid zou ik persoonlijk starten met een stel degelijke toppen (12 inch) deze zullen voor dit moment reeds volstaan om 50 man van muziek te voorzien in gesloten ruimtes.

En dan zou ik 'met wat ik nu weet' liever iets meer investeren in die toppen en richting een kwaliteitsmerk als dB Technologies en dergelijke gaan en liever starten met een goedkoop midi controllertje dan dat ik zou beknibbelen op mijn speakers en voor een koppel cd spelers/mengpaneel/DJ meubel (een tafel wat overal wel staat met een doek erover volstaat als starter denk ik) enz. zou gaan.
                        Ja ik had gedacht voor maximum tot 3000 euro te gaan (Incl. de special effects, ...).
                        Digitaal op het moment voorlopig toch nog niet voor zover ik weet.

Ik ga vooral met USB/GSM en af en toe SD werken, CD's zou ook kunnen (SD kan ook volledig weg gelaten worden).
                        Last edited by Noxarian; Saturday-16-11-2013, 16:05.

Comment

Hmm je gaat met usb/GSM en af en toe SD werken zeg je dit lijkt me alle drie gewoon digitaal :)

Ik neem aan dat je je muziek toch wel eerst er met een computer/laptop opzet 'op die USB/GSM en/of SD media types'

Buiten dat beschik je over een laptop die iets of wat degelijk is?

Ik lees ook 'incl. de special effects' bedoel je hiermee dat er ook nog licht in deze prijs moet want ik denk dat dit wel erg aan de krappe kant word.

Persoonlijk 'als je over een degelijke laptop beschikt in elk geval' zou ik opbouwend werken en starten met het volgende voor jouw budget:

Pioneer DDJ-SX midi controller en kan ook als mengpaneel fungeren. http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html en dan naar beneden scrollen en de set inclusief flightcase eruit pikken kostprijs : 1126 euro inclusief Serato DJ software overigens. En dan al je drie eerder genoemde digitale medium types richting je laptop gooien :)

Geluid: 2 x http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html 1358 euro zal ruim volstaan voor je 50 man feestjes 'in gesloten ruimte' en kan je op termijn als je groeit nog uitbreiden met een 'of twee' subs.

Licht: http://www.bax-shop.nl/complete-led-...t-details.html 417 euro. Verwacht geen wonderen maar heb je toch al wat basislicht en een effectje gecombineerd inclu statief etc.

Totale kostprijs 2901 euro en de overige 99 euro zal wel volstaan voor wat kabeltjes / verzendkosten etc.

In elk geval twee jaar terug ben ik na jaren op inactief te staan herbegonnen en jammer genoeg moest ik vanaf nul herstarten aangezien het meeste van mijn materiaal verzopen was in zijn opslagruimte 'overstroming'.

Toen ben ik gestart met een soortgelijk budget als jij en heb ik door te besparen/verkeerde keuzes te maken eigenlijk dat budget x 2 mogen uitgeven (zal onderhand al wel wat meer zijn). En met wat ik nu weet zou ik als ik echt wil herstarten en over 3000 euro beschikte gewoon zoiets nemen.

Jup het is mss. duur voor de midi controller en de toppen zijn ook meteen aan de prijzige kant maar je hebt wel een basisset die ruimschoots zal volstaan om feestjes van regio 50 man aan te gaan 'zelfs wat meer'.
                          En vooral groei jijzelf en komen er grotere feestjes .... dan valt het geluid al erg eenvoudig te upgraden om feestjes richting 200 man probleemloos aan te kunnen.

Qua licht zal je dan wel wat moeten bijhuren maar goed, moest ik alle DJ s een boterham moeten betalen die iedere week feestjes van minder dan 200 man draaien ... dan was ik failliet. Alle dj s die iedere week feestjes van meer dan 200 man draaien daarentegenover .... zijn er heus zoveel niet.

Voordeel van deze set is trouwens ook dat ie wat draagbaarder zal zijn dan een mengpaneel / tabletops dittus dattus setup :)

Edit: Er zijn heus nog veel goedkopere midi controllers, maar ik ben meteen voor een van de beste op dit moment beschikbare gegaan. Deze beschikt namelijk al over zaken zoals XLR balanced out, XLR inputs, kan fungeren als analoog mengpaneel en niet te onderschatten is inclusief 'VOLLEDIGE' software versie (kost ook 129 Dollar normaal voor de volledige versie). Met het oog op de toekomst en op termijn mss. nog uitbreidingen lijkt me dit het meest complete op het moment beschikbaar zijnde controllertje :)

Ook een optie: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html wel mag je hierbij reeds op voorhand rekenen dat je op termijn vermoedelijk een software upgrade zult bekostigen 'voor de dj software van je keuze'. Ik zie er tevens ook minder toekomstmogelijkheden in (als je op termijn nog zou willen gaan uitbreiden).

En optie 2 http://www.bax-shop.nl/combi-spelers...t-details.html zelfde verhaal een beetje, je zal sneller aan de beperkingen komen en je zal nog dj software moeten aankopen vermoedelijk op termijn.
                          Last edited by SqueeZr; Saturday-16-11-2013, 16:36.

Comment

Dus dit wilt zeggen dan als ik deze controller neem dat ik automatisch een laptop erop moet gebruiken of is het dan ook met randapparaten aansluiten zoals een CD speler bijvoorbeeld of gaat het alle 2?
                            Ik heb nog een Toshiba laptop liggen met Windows 7, is deze goed genoeg ervoor dan?
                            En hoe gaat het dan qua muziek afspelen? Gewoon verbinden met laptop en de muziek in die software steken?

Nu je het zegt, dat licht zou ik er ook aan kunnen toevoegen! Dan heb ik zowat rookmachines, lasers, sfeerlichten, ... lijkt me wel genoeg.

Comment

Ehr als je de volledige specificaties van die Toshiba kan geven of zijn volledige naam 'dan zoek ik zelf wel ff op wat er precies qua cpu/geheugen/harde schijf inzit. kan ik je melden of deze volstaat.

Eigenlijk komt het eropneer dat die Controller idd. gewoon aan te sluiten is op je computer / laptop je je dj programma 'in dit geval Serato' opstart en je vanuit dit programma je muziek kan gaan draaien 'met je controller'.

Je gooit gewoon je muziek makkelijk op je laptop in het dj programma.

http://serato.com/dj Hier zie je wat meer info over Serato

Filmpje van de DDJ-SX in serato snap je mss. wat beter wat ik bedoel http://www.youtube.com/watch?v=AR-T5wnk2VE en als je op Pioneer DDJ-SX in Serato zoekt vind je vast nog meer filmpjes.

Je kan op termijn en als je dit echt nodig zou vinden nog altijd een CD speler en/of platenspeler kopen en op deze controller aansluiten deze fungeert namelijk ook perfect als analoge mixer.

In elk geval uit je beginpost maak ik op dat je eigenlijk nog geen ervaring hebt met muziek draaien? En dat je vooral met digitale media types gaat werken (gsm/sd/usb) Dus je moet hoe dan ook ergens starten en het leren dan valt Serato en de dj software / controller heus wel mee om het geleerd te krijgen.

Maar je vraag simpeler beantwoord:

- Digitale muziek draai je met je controller aangesloten op de laptop 'en je muziek op je laptop gegooid in het dj programma dat meegeleverd is'.
                              - Je kan de controller ook zonder laptop gebruiken als analoge mixer maar dit lijkt me dan eerder een uitbreiding op termijn 'als er terug wat budget vrijkomt een cd speler erbij bvb.' en als je het echt gaat gebruiken 'als je geen cd s liggen hebt dan lijkt het mij best sneu om ff tussen de 500 en de 1000 euro te pleuren in een stel tabletops'
                              - Of je laptop goed genoeg is.. Heb ik ff de volledige benaming voor nodig 'inclu type etc. dus' of de volgende specs: CPU die erin zit 'en dan spreek ik niet over een ''Hij draait zoveel ghz antwoord'' ' Ram geheugen / Harde schijf.
                              - Het licht dat ik erin gooide is enkel een stel parren en 1 lichteffect met statief erbij natuurlijk. Dus geen rookmachine/lasers/sfeerlichten of je bedoeld dat je dit reeds hebt?
                              Last edited by SqueeZr; Saturday-16-11-2013, 17:04.

Comment

Working...
                              X