Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies voor luidsprekers en randapparatuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja heb het laatst een "Birthday Party Bash" gegeven met geleende apparatuur die dus nog manueel zijn meer en niet Laptop...
    En wil dus volgend jaar het groter aanpakken met men eigen apparatuur.
    Het type kan ik zo niet echt zeggen want hij is in reparatie voor het service pack upgrade...

Ik kan misschien nog een kleine laptop aanschaffen of een macbook als dat nog zou kunnen met men resterende budget?

Comment

Hmm als je hiervoor zou gaan is er geen resterend budget meer :p

Buiten dat zolang je laptop betere of soortgelijke specs heeft met dit:

Mac

Intel processor, 1.6 GHz or better
      1 GB RAM
      1024 x 768 screen resolution
      OSX 10.6.8 or 10.7.5
      Available USB Port
      Hard disk space for music

Windows Vista and Windows 7 (32bit & 64bit)

Intel* processor, Core Duo 1.6 GHz or better
      1 GB RAM
      Service Pack 1 or higher
      Available USB Port

Zit het wel snor. Al moet ik er meteen bijmelden dat een Intel cpu wel een must is 'waren ergens problemen icm. AMD cpu s geloof ik.

En natuurlijk is hoe meer HDD ruimte des te beter voor je collectie een feit. Moest het een vrij recente laptop zijn en al over een SSD beschikken is dit ook wel een enorme plus.

Ik neem aan dat je wel ongeveer weet wat er in die laptop zit dus meteen kan zeggen of het afdoende is of niet.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
        Hmm als je hiervoor zou gaan is er geen resterend budget meer :p

Buiten dat zolang je laptop betere of soortgelijke specs heeft met dit:

Mac

Intel processor, 1.6 GHz or better
        1 GB RAM
        OSX 10.6.8 or 10.7.5
        Available USB Port

Windows Vista and Windows 7 (32bit & 64bit)

Intel* processor, Core Duo 1.6 GHz or better
        1 GB RAM
        Service Pack 1 or higher
        Available USB Port

Zit het wel snor. Al moet ik er meteen bijmelden dat een Intel cpu wel een must is 'waren ergens problemen icm. AMD cpu s geloof ik.

En natuurlijk is hoe meer HDD ruimte des te beter voor je collectie een feit. Moest het een vrij recente laptop zijn en al over een SSD beschikken is dit ook wel een enorme plus.

Ik neem aan dat je wel ongeveer weet wat er in die laptop zit dus meteen kan zeggen of het afdoende is of niet.
        En wat zou ik nodig hebben qua bekabeling denk je?

Comment

Even uit men hoofd enkel 2 x XLR maar dit kan je beter even bij je offerte vragen bij de Bax shop zelf aangezien zij beter weten welke kabels bij welke producten reeds meegeleverd zijn.

Comment

Zoals ik dus al dacht voor deze 2x XLR kabels van 5meter aan te schaffen.

Comment

Ja die zal je zeker nodig hebben om je controller aan te sluiten naar de actieve toppen enkel .... zou ik uit ervaring toch iets langer dan 5 meter nemen?

Comment

Verlanglijstje aangepast, 10 meter XLR.

Comment

En hoe krijg je dan bv. de lasers en de lichtset op de muziek aangesloten zodat die daar op gebaseerd worden?

Het gaat om deze twee: Licht Set en Laser.

Comment

Ehr meestal zit er in zulke sets een ingebouwde microfoon ingebouwd die dan weer sound active word hierdoor voor meer uitgebreide setups met DMX besturing enz. zal je budget hoe dan ook ontoereikend zijn en ik zou gewoon starten met je verlichting op Sound Active te laten lopen.

Comment

Heb net die nieuwe speakers gezien van Electro-Voice: ELX 112P, zouden deze het waard zijn om te kopen in plaats van een setjeDB Technologies Flexsys F12?

Comment

Ev heeft meestal een wat scherpere klank, dus ook wat agressiever.
                        De flexsys klinkt zere rustig in het hoog, ook verhouden het hoog en het laag zich zeer goed.
                        Wat ook groten deels is te danken aan het feit dat deze bi-amped wordt aangestuurd.

Comment

Zal je toch best eens de shop voor bezoeken en zelf de verschillen beluisteren. Persoonlijk heb ik die ELX serie ook nog niet gehoord dus kan ik er niks over zeggen. Op papier zien het er degelijke speakers uit maar een luidspreker is meer dan 'op papier' alleen.

De Flexsys raadde ik aan omdat ik hiermee wel reeds in contact gekomen ben.

Gewoon ff shop bezoeken :) is makkelijkste denk ik.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
                            Zal je toch best eens de shop voor bezoeken en zelf de verschillen beluisteren. Persoonlijk heb ik die ELX serie ook nog niet gehoord dus kan ik er niks over zeggen. Op papier zien het er degelijke speakers uit maar een luidspreker is meer dan 'op papier' alleen.

De Flexsys raadde ik aan omdat ik hiermee wel reeds in contact gekomen ben.

Gewoon ff shop bezoeken :) is makkelijkste denk ik.
                            ff shop bezoeken is niet zo easy voor mij, het is bijna 3 uur rijden op en dus in totaal 6 uur rijden...

Maar ik zal wachten tot er meer informatie, revieuws, ... over zijn

Comment

Persoonlijk vind ik toch dat je het beste je luidsprekers koopt nadat je ze ZELF gehoord hebt. Buiten dat de shop is voor mij ook een dikke drie uur rijden 'Belgie' en ik moet binnekort ook eens een afspraak maken met de shop (eerst uurrooster vrouwtje samengooien met mijn eigen) voor een demonstratie van mengpanelen.

Reviews en informatie is allemaal leuk maar op het einde van de rit kan het product nog altijd niet goed zijn voor wat jij wilt eens je het in je bezit hebt.

En vooral bij luidsprekers kan wat voor de ene persoon lekker klinkt voor de andere als te dit of te dat klinken.

Just my 2cents :)

Comment

Je kunt natuurlijk ook ergens anders gaan luisteren.

Comment

Working...
                                X