Announcement

Collapse
No announcement yet.

DI Box vs Ground loop isolator

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DI Box vs Ground loop isolator

Wat een DI Box doet snap ik, maar wanneer gebruik je een Ground loop isolator http://www.bax-shop.nl/overige-rand-...t-details.html?

Als je de aarde wilt onderbreken.
    Deze doet dus het zelfde als eenb "ground lift" schakelaar op bijvoorbeeld een DI. Maar dan ongebalanceerd.

Comment

Ok. Begrijp ik daaruit dat een DI Box al ground lift heeft?

Comment

Sommige wel, sommige niet: dat moet je per type bij de specs kijken

Comment

Meeste DI-Boxen hebben inderdaad een groundlift schakelaar.

Comment

En groundlift is vooral zinvol als je vanaf een laptop oid draait? Ik draai nu met een Hercules RMX (1e generatie)
            vanaf een Macbook.

Comment

En groundlift is vooral zinvol als je vanaf een laptop oid draait?
              Ligt vooral aan je type laptop. Laptops in de wat hogere klassen hebben in veel gevallen een geaarde aansluiting waardoor de kans op brommetjes e.d. verminderd wordt. Laptops in het iets goedkopere segment kunnen hier meer last van hebben.

Wel heb ik het idee dat laptops die aan externe geluidskaarten verbonden zijn hier minder gevoelig voor zijn, maar dat kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen. ;)

Verder: Don't fix anything that is not broken. Dat wil dus zeggen, heb je geen last van gebrom in je geluid of andere vreemde verschijnselen, dan zou ik er geen randapparatuur tussen steken.

Comment

Working...
              X