Announcement

Collapse
No announcement yet.

18' subwoofer bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 18' subwoofer bouwen

Hallo allemaal,

Ik wil graag zelf een subwoofer bouwen.

Ik wil deze woofer: http://www.bax-shop.nl/18-inch-luids...t-details.html gaan gebruiken icm een EV TOUR X TX1152.

Heeft iemand bouwtekeningen voor een subwoofer met die RCF woofer erin?

Groet,
    Mike

Ik zou het niet zo aanpakken. Als je zelf een goede subwoofer wilt bouwen, zou ik eerst research doen naar subwoofers die goed bij je topkasten passen qua frequentiebereik etc. en vervolgens gaan kijken of er bouwplannen bestaan die daar een beetje leuk bij passen. Vervolgens kijk je welke woofer bij dat bouwplan hoort en die schaf je aan.

Het is niet zo dat je kunt zeggen van goh, ik koop eventjes een woofer en ik bouw er wel een kast omheen. Er zijn mensen die dat kunnen, maar die hebben dan wel de juiste technische kenmerken van de luidspreker op papier staan en kunnen dit vertalen in een goede softwarematige simulator zodat de kastinhoud, poorten etc. al voorberekend worden en je een bepaalde marge overhoudt om het ontwerp van de kast verder te maken.

Indien je wilt kijken of er bouwplannen bestaan voor de woofer die jij op het oog hebt (of misschien al aangeschaft hebt?) zou ik toch voornamelijk Google gebruiken om te zoeken.

Comment

Working...
    X