Announcement

Collapse
No announcement yet.

usb audio interface

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• usb audio interface

Hallo allemaal, ik wil een usb audio interface aanschaffen voor beter stuidio geluid, ik heb de nano 2 serie kompleet, pad, key en kontrol, ik heb een dj hercules control instinct, 2 behringer m16 monitor speakers, welke usb audio interface moet ik nemen?

:D

Wil je in de toekomst nog opnames maken qua vocalen? Dus moeten daar ook nog microfoons en instrumenten op aangesloten kunnen worden? En wat wil je er aan uitgeven?

Comment

Vocalen hoeft niet persee, ja mijn nano 2 serie hoef ik er niet op aantesluiten volgens mij, wel mijn hercules control instinct, en microfoon, mijn budget is 175 € maximaal.

Comment

Behringer UM2 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Microfoon ingang - check
        Aansluitbaar op MS16 - check
        Beter studio geluid - Monitors zijn het probleem :(

Comment

Mwah, vraag me af of die monitors het probleem blijven bij een Behringer kaartje van 60,-

Kijk naar gerenommeerde merken als Focusrite of M-audio.

Comment

Is deze goed Screenshot_2013-11-18-05-58-18.jpg

Comment

Is deze goed Screenshot_2013-11-18-05-58-18.jpg of deze Screenshot_2013-11-18-05-54-56.jpg

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                Mwah, vraag me af of die monitors het probleem blijven bij een Behringer kaartje van 60,-
                Kijk naar gerenommeerde merken als Focusrite of M-audio.
                Twee actieve monitor speakers (een kastje dat het signaal analoog moet versterken en vervolgens akoestisch perfect weergeven) voor 60 euro, zegt me van wel....
                Lijkt me belangrijker dan een kastje dat een digitaal signaal omzet naar een elektrisch signaal. (Geluidskaart)
                Natuurlijk zijn er verschillen in kwaliteit geluidskaarten. Ik denk alleen dat die verschillen vele malen kleiner zijn (kleiner dan men ons wil doen geloven) dan in versterkers en luidsprekers.
                Als doel (en dat lees ik) verbeteren van geluid is, zal een ander (duurder) geluidskaart op deze monitors weinig uitmaken ben ik bang.
                Als je top notch monitors had zou het een ander verhaal zijn. Ik gok dat de snelste winst in beter geluid een investering in beter monitors zal zijn.
                Last edited by BT-Studio; Friday-22-11-2013, 09:38.

Comment

welke adviseer je dan????

Comment

Ik adviseer je voor ander speakers te gaan. (En eerst door te sparen.)
                    Welke? Ga ze beluisteren en vergelijken.

Comment

waarom andere speakers, zijn de m16 van behringer niet goed genoeg????

Comment

Djhans1977, de ms16 speakers zijn prima.
                        Je doel is een BETER studio geluid.
                        Vervolgens zoek je een extern USB geluidskaart.
                        Ik weet natuurlijk niet wat voor verschrikkelijk slecht geluidskaart je nu hebt maar kan mij niet voorstellen dat dit zoveel gaat uit maken.
                        Ja er wordt heel vaak gezegd dat een duurder geluidskaart een beter geluid zal geven.
                        En dat is ook wel zo als je geweldig goed monitor speakers hebt en getrainde oren. (Maar verschil is niet groot.)
                        Daarin tegen maken speaker wel voor de meeste "gewone" mensen een groot hoorbaar verschil.
                        Mijn advies als je op zoek bent naar een beter geluid is dan ook begin met betere speakers, ze zijn wel goed (die je nu hebt), maar duurdere zullen waarschijnlijk ook in jou oren gelijk veel beter klinken. (Ja ook met je huidige geluidskaart)
                        Een dure geluidskaart heeft meestal het "heeft mij genoeg gekost dus MOET wel beter klinken" effect.
                        Al eens meegemaakt dat iemand mij het verschil tussen zijn oude brik en dure nieuwe wou laten horen maar niet in de gaten had dat hij telkens bij de oude kaart zei "hoor je wel hoeveel beter deze klinkt?" (stond ook harder, vandaar). Maar he, waar jij gelukkig van wordt. :)

Comment

het gaat eigenlijk om het opnemen, beter geluid hoeft niet, maar als ik in bijv. ableton wil live recorden, dan zit ik een kwartier te kijken hoe dat moet, qua in en output.

Comment

Helder, dan is het misschien goed om eerst op een rijtje te hebben wat je precies wilt en nodig hebt.
                            Dus WAT wil je opnemen (ableton live recorden?)en WAT heb je daar voor nodig? (Heb je daar wel een geluidkaart voor nodig?)
                            16 in en uitgangen :) maakt het zoeken naar in en uitgangen ook niet makkelijker...

Comment

Ik kan wel live recorden, maar hoe moet ik het dan opslaan?

Comment

Working...
                              X