Announcement

Collapse
No announcement yet.

usb audio interface

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En waar slaat ableton live recording op, in welke map/directory?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Djhans1977, de ms16 speakers zijn prima.
      Je doel is een BETER studio geluid.
      Vervolgens zoek je een extern USB geluidskaart.
      Ik weet natuurlijk niet wat voor verschrikkelijk slecht geluidskaart je nu hebt maar kan mij niet voorstellen dat dit zoveel gaat uit maken.
      Ja er wordt heel vaak gezegd dat een duurder geluidskaart een beter geluid zal geven.
      En dat is ook wel zo als je geweldig goed monitor speakers hebt en getrainde oren. (Maar verschil is niet groot.)
      Daarin tegen maken speaker wel voor de meeste "gewone" mensen een groot hoorbaar verschil.
      Mijn advies als je op zoek bent naar een beter geluid is dan ook begin met betere speakers, ze zijn wel goed (die je nu hebt), maar duurdere zullen waarschijnlijk ook in jou oren gelijk veel beter klinken. (Ja ook met je huidige geluidskaart)
      Een dure geluidskaart heeft meestal het "heeft mij genoeg gekost dus MOET wel beter klinken" effect.
      Al eens meegemaakt dat iemand mij het verschil tussen zijn oude brik en dure nieuwe wou laten horen maar niet in de gaten had dat hij telkens bij de oude kaart zei "hoor je wel hoeveel beter deze klinkt?" (stond ook harder, vandaar). Maar he, waar jij gelukkig van wordt. :)
      Ik vind de toonzetting van je bericht een beetje arrogant overkomen...

Het verschil tussen een audio-interface of geen audio interface is groot. Niet alleen betreffende latency en noem het maar op, maar ook om alvast een stukje geluidskwaliteit te verkrijgen wanneer je ooit besluit om de monitoren te gaan vervangen. Ik ben van mening dat het wel degelijk een verschil gaat maken, zelfs bij simpele monitoren zoals de MS-16 van Behringer. Dynamiek etc. zal waarschijnlijk al flink toenemen. Zijn het de beste monitoren die er zijn? Uiteraard niet. Maar dat kun je in de toekomst altijd nog aanpassen.

Daarbij, in de klasse 100-150 euro heb je een prima audio-interface. Zeker voor hobbygebruik is het niet nodig om een interface van 300+ euro te kopen, tenzij je dat echt wilt.

Comment

Bedankt voor de goede informatie, moet ik mijn nano 2 serie en mijn hercules controler op de usb audio interface aansluiten?

Comment

Kan je nano2 serie geluid produceren? Nee. Dus die kun je ook niet op een audio interface aansluiten. Zou niet weten hoe.

Je hercules daar op aansluiten? Kan, als je dat handig vindt. Dan moet je de master output op de line input van de externe audio interface aansluiten.

Comment

Okee bedankt maakt dat verschil in geluidskwaliteit?

Comment

Nee. Want die Hercules zal uiteindelijk de kwaliteit van je signaal bepalen, aangezien het geluid daar uit komt.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Ik vind de toonzetting van je bericht een beetje arrogant overkomen...
                Dat is jammer Rick, want dat was zeker niet mijn bedoeling.
                Dynamiek etc. zal waarschijnlijk al flink toenemen.
                Ik zal hier maar niet op reageren. (Kom ik nog arroganter over )
                Kan je nano2 serie geluid produceren? Nee. Dus die kun je ook niet op een audio interface aansluiten. Zou niet weten hoe.
                Even eerlijk.... wat vindt je van deze toon? ;)
                Nee. Want die Hercules zal uiteindelijk de kwaliteit van je signaal bepalen, aangezien het geluid daar uit komt.
                Ok.... :???:

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post

Ik zal hier maar niet op reageren. (Kom ik nog arroganter over )
                  Ben benieuwd, want zelf merkte ik hier wel behoorlijk verschil in toen ik overstapte van een onboard interface naar een externe interface.

Ok.... :???:
                  Ja, wanneer je de line output van de Hercules pakt om die vervolgens naar de input van de audio interface te herleiden, zal die Hercules uiteindelijk bepalen hoe de geluidskwaliteit grotendeels is, aangezien dat de belangrijkste schakel is. Het is immers het eerste uitgangspunt. Dan kun je er nog zulke goede apparatuur achter zetten...

Comment

Maar ik maak/speel muziek ook met mijn nano2 serie?

Comment

Maar die Nano series hebben toch geen audio uitgang? Dan kan er toch ook geen geluid uit komen? Dus dan kun je ze ook niet op die interface aansluiten.

Comment

Oja das waar

Comment

Ik ben er na veel leren en kijken en iemand heeft me een videotje gestuurd hoe het moet voor de rest zoek ik het zelf uit

Comment

Ga ik doen ik denk zelf aan degelijke actieve studio monitoren van pioneer of krk g serie

Comment

Working...
                            X