En waar slaat ableton live recording op, in welke map/directory?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
usb audio interface
Collapse
X
-
Originally posted by BT-Studio View PostDjhans1977, de ms16 speakers zijn prima.
Je doel is een BETER studio geluid.
Vervolgens zoek je een extern USB geluidskaart.
Ik weet natuurlijk niet wat voor verschrikkelijk slecht geluidskaart je nu hebt maar kan mij niet voorstellen dat dit zoveel gaat uit maken.
Ja er wordt heel vaak gezegd dat een duurder geluidskaart een beter geluid zal geven.
En dat is ook wel zo als je geweldig goed monitor speakers hebt en getrainde oren. (Maar verschil is niet groot.)
Daarin tegen maken speaker wel voor de meeste "gewone" mensen een groot hoorbaar verschil.
Mijn advies als je op zoek bent naar een beter geluid is dan ook begin met betere speakers, ze zijn wel goed (die je nu hebt), maar duurdere zullen waarschijnlijk ook in jou oren gelijk veel beter klinken. (Ja ook met je huidige geluidskaart)
Een dure geluidskaart heeft meestal het "heeft mij genoeg gekost dus MOET wel beter klinken" effect.
Al eens meegemaakt dat iemand mij het verschil tussen zijn oude brik en dure nieuwe wou laten horen maar niet in de gaten had dat hij telkens bij de oude kaart zei "hoor je wel hoeveel beter deze klinkt?" (stond ook harder, vandaar). Maar he, waar jij gelukkig van wordt. :)
Het verschil tussen een audio-interface of geen audio interface is groot. Niet alleen betreffende latency en noem het maar op, maar ook om alvast een stukje geluidskwaliteit te verkrijgen wanneer je ooit besluit om de monitoren te gaan vervangen. Ik ben van mening dat het wel degelijk een verschil gaat maken, zelfs bij simpele monitoren zoals de MS-16 van Behringer. Dynamiek etc. zal waarschijnlijk al flink toenemen. Zijn het de beste monitoren die er zijn? Uiteraard niet. Maar dat kun je in de toekomst altijd nog aanpassen.
Daarbij, in de klasse 100-150 euro heb je een prima audio-interface. Zeker voor hobbygebruik is het niet nodig om een interface van 300+ euro te kopen, tenzij je dat echt wilt.
Comment
-
Kan je nano2 serie geluid produceren? Nee. Dus die kun je ook niet op een audio interface aansluiten. Zou niet weten hoe.
Je hercules daar op aansluiten? Kan, als je dat handig vindt. Dan moet je de master output op de line input van de externe audio interface aansluiten.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostIk vind de toonzetting van je bericht een beetje arrogant overkomen...
Originally posted by Rick View PostDynamiek etc. zal waarschijnlijk al flink toenemen.)
Originally posted by Rick View PostKan je nano2 serie geluid produceren? Nee. Dus die kun je ook niet op een audio interface aansluiten. Zou niet weten hoe.
Originally posted by Rick View PostNee. Want die Hercules zal uiteindelijk de kwaliteit van je signaal bepalen, aangezien het geluid daar uit komt.
Comment
-
Originally posted by BT-Studio View Post
Ik zal hier maar niet op reageren. (Kom ik nog arroganter over)
Ok.... :???:
Comment
Comment