Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ophangen speakers aan Truss

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik geloof achter elkaar dat het kan en dat het nog wel eens een keer goed gaat ook.

Alleen als ik dan zie dat bij speakers die toch wel een xxx keer degelijker gebouwd zijn en beter in elkaar zitten en wat door profs gehangen is met wel wat ander spul dan dat kettinkje van de hornbach het zelfs fout gaat. Dan denk ik dat je een beetje na moet denken en het gewoon niet moet willen ophangen op deze manier.

Ik kan ook mijn pixelbar 12 met een tyrip ophangen in plaats van een nette g-haak of klem.
    Zal vast wel werken en goed gaan. Maar helaas heb ik ook filmpjes gezien van een pixelbar die op deze manier hing en wel naar beneden kwam ( niet van ons niet door ons geleverd of geplaatst ) Als ik zie dat er dan van de 20 maar 1 valt kan het dus wel maar ook wel fout gaan.

Comment

Het kan ook goed fout gaan.

Ik zou zeker geen speakers ophangen als daar niet de juiste vliegstrip in en op de kast zit.
      Je kan het wel aan een aantal m8 ogen ophangen, dit zal ook wel gaan maar wat als het dan toch begeeft en naar onder valt. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de schade en eventueel slachtoffers.

Comment

Ze kúnnen opgehangen worden, maar het is niet aan te raden aangezien de interne constructie hier niet op berekend is. Dus, ophangen alleen doen in een gebied waar geen publiek loopt en waar het geen schade kan aanrichten mochten ze echt naar beneden vallen. En dat is ook wat bedoeld wordt in de manual.

Speakers ophangen vergt meer dan alleen maar wat oogboutjes in een kast draaien en er een staalkabel of ketting aan hangen. :) Helaas is het zo dat bij dit soort speakers deze punten al standaard in de mal zitten en het je meer kost om het er uit te laten halen, dan het er in te laten zitten... tja waar kies je dan voor ;)

Wat je wel kunt doen, is de speakers op een plateau monteren en de punten gebruiken om de speaker mee te zekeren (zodat hij er niet af kan trillen).

Comment

Wat ik bedacht had was om van stevig kokerprofiel (30/30)een frame te lassen dat om de speaker zou gaan met aan de onderkant een stuk 35mm buis. En dan aan de bovenkant van het frame 2 halfcouplers. Een dergelijk frame zou vermoedelijk meer kunnen hebben dan de statieven waar de truss op ligt.
          Maar het was zomaar een idee waarvan ik me afvroeg of het zou kunnen cq mogen.

Comment

Working...
          X